سه شنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 11 February, 2025
مجله ویستا
سینما
مخاطبان فيلمها، موضوع تقسيمبندىهاى بيشترى بودهاند. مخاطبان فيلمها در سا لهاى اوليه سينما بر اساس ميزان فروش بليت برآورد مىشدند و آمار فروش گيشه هر فيلم مىتوانست تعداد کل تماشاگران (مخاطبان) آن را نشان دهد. اين همان مقوله مخاطبان خريدار است. هنوز هم ميزان محبوبيت فيلمها بر اساس کل درآمد حاصل از فروش بليط رتبهبندى مىشود، هرچند روش فوق اطلاع ناچيزى به دست مىدهد. آمار فروش بليط يا ساير دادههاى مالى به هيچوجه گستره و ترکيببندى جماعت سينمارو را نشان نمىدهد: جماعتى که به عنوان قسمتى از کل جمعيت به طور منظم به سينما مىرود و ترکيببندى اجتماعى خاص خود را دارد. اطلاعات فوق را تنها مىتوان از طريق بررسى مخاطبان واقعى يا کل مردم به دست آورد. |
در حال حاضر، حداقل سه راه عمده ديگر براى پيوستن به مخاطبان خريدار يک فيلم وجود دارد: کرايه کردن فيلم بر روى نوار ويدئويي، خريدن فيلمهاى ويدئويي، و ديدن فيلمها از طريق يک کانال کابلى يا ماهوارهاى ويژه فيلم (يا از طريق پخش فيلم ويدئويى درخواستي). در هر سه مورد هم پرداخت پول مىتواند به معناى رسيدن فيلم به چند بيننده باشد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست