اگرچه دقت روى اعداد گوناگون کارى خستهکننده و بسيار کم جاذبه است، اما ناچار خواندن اين مطلب را بايد تحمل کنيد تا به اين نکته کاملاً اطمينان يابيم که معنى در ذهن آدمها است نه در پيام و معنىهاى ذهن مردم با يکديگر متفاوت است.
در جدول فوق ستون سوم نشان مىدهد که در ميان ۴۴ نفر مورد آزمايش حتى يک مورد نيست که اعداد علامت زده شده کاملاً مشابه يکديگر باشند. اما اين ۴۴ نفر را مىتوان به گروههاى مشابه دستهبندى کرد، مثلاً ۲۷ درصد از افراد مورد آزمايش نظر آنها دربارهٔ خوب-بد، بزرگ-کوچک، قوي-ضعيف و گرم- سرد بودن ادب کاملاً و دقيقاً مشابه و چهار رقم اول نظر آنان ۱۱۱۱ است. اما همين ۲۷ درصد براى ساير موارد يکديگر اختلافنظر دارند. اگر دقايقى به اعداد ستون سوم دقت کنيد خواهيد ديد که مثلاً شش رقم اول نظر ۳ نفر ۱۱۱۱۸۹ است و يا ارقام سوم تا ششم نظر ۵ نفر ۱۱۸۹ است و چهار رقم اول نظر ۲ نفر عدد ۱۹۳۹ است. پس معنىهاى ضمنى برخى از اين افراد، در برخى موارد با يکديگر مشابه است اما همانطور که قبلاً گفته شد هيچ دو نمونهاى ديده نشد که اعداد هشت رقمى آنان کاملاً مشابه باشد. يا به عبارت ديگر معنىهاى ضمنى آنان براى ادب کاملاً مشابه باشند' .