پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
محیط بازاریابی بینالمللی
يک شرکت قبل از تصميم دربارۀ گسترش فعاليتهاى خود به خارج از مرزهاى کشور بايد درک روشنى از محيط بازاريابى بينالمللى داشته باشد. ظرف دو ماهه گذشته اين محيط تغييرات زيادى حاصل کرده است. همين تغييرات، هم فرصتهاى جديد و هم مسائل و مشکلات عديدهاى را پيشآورى شرکتها قرار داده است. اقتصاد جهان، ديگر جهانى شده است. تجارت و سرمايهگذارى جهان، بهسرعت رشد مىکند و کشورهاى اروپاى غربى و شرقي، چين، و جاهاى ديگر، دروازهٔ بازارهاى خود را گشودهاند. رشد مارکهاى تجارى جهاني، در زمينههايى نظير اتومبيل، مواد غذايي، پوشاک، قطعات و لوازم الکترونيک و بسيارى از طبقات کالاى ديگر، قابل توجه بوده است. تعداد شرکتهايى که فعاليتهاى خود را جهانى کردهاند، بهطور قابل توجهى افزايش پيدا کرده است. | ||
در اين ميان، موقعيت برجسته و تفوق و برترى ايالات متحده رو به افول گذاشته است. کشورهايى نظير ژاپن و آلمان، قدرت اقتصادى خود را در بازارهاى جهان افزايش دادهاند. نظام مالى بينالمللى از ظرافت و پيچيدگى زيادى برخوردار شده است و شرکتهاى امريکايى براى حفاظت بازارهاى خارجى در مقابل رقابت سايرين، بهطور روزافزونى با موانع تجارى روبرو مىشوند. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست