پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا
یک جایگزین غیر کارکردگرا برای تبیین کاربرد رسانه ای
راههاى ديگرى نيز براى نظريهپردازى در خصوص سرمنشأ مخاطبان وجود دارد که از فرضيات کارکردگرا و رفتارگرايانه فوقالذکر اجتناب دارند. به عنوان نمونه، رِنک استورف مدلى به نام کُنش اجتماعي پيشنهاد کرد که بر اساس آن به گزينشهاى رسانهاى افراد به عنوان برآيند برنامههاى اجتماعى آنها نگريسته است - برنامههايى که بر اساس تعريف افراد از موقعيت موجود و تصورات آنها از مشکلات پيشرو شکل مىگيرند. استفاده از رسانهها را مىتوان بعضاً در قالب راهحل انگيزهمندى براى يک مشکل قابل تصور تفسير نمود، اما بيشتر مواقع و به احتمال قوىتر، کاربرد رسانهاى تنها بخشى از زندگى روزمره است که مىتواند تعاريف متنوعى داشته باشد. در اين نظريه، تکيه اصلى بر تفسير کاربرد رسانهاى است به عنوان کنشى معنىدار در يک وضعيت اجتماعى خاص و نه تلاش براى يافتن يک علت ساختارى يا رفتاري. مکتب جامعهشناختى مربوط به اين نظريه، نه کارکردگرايي، بلکه پديدار شناسى و کُنش متقابل نمادين است. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست