چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا
یادگیری
همانطور که گفتيم، شکلگيرى اتصالات (Connections)، ارتباطها يا پاسخهاى شرطىشده (Conditioned Response) در حال حاضر براساس فيزيولوژى مغز شناخته نشدهاند. برخى از مسائل مربوط به اينکه چه مطالبى آموخته مىشود، مطرح شده، ولى آنها بيشتر استعدادهاى مغز براى يادگيرى را نشان مىدهد تا اينکه کارکرد آن را مدنظر داشته باشند. براى مثال، معلوم شده است که يک واکنش تميزدهنده (Discriminative Reaction) به ارتباط بين دو عامل را مىتوان مستقل از ارزش مطلق آن دو عامل مربوط را آموخت (حيوان، محرک روشنتر را انتخاب مىکند، صرفنظر از اينکه تا چه اندازه اين دو عامل مورد گزينش روشن باشند). چگونه مغز رابطهها را درک کرده و آنها را در يک مسير نهائى قرار مىدهد؟ ادراک يک رابطهٔ جديد را بينش مىنامند و گنجايش داشتن بينشهاى صحيح و متعدد و سريع، بخشى از نبوغ محسوب مىشود. چگونه مغز از عهدهٔ بينش برمىآيد و چرا يادگيرى با بينش روابط بسيار ساده است؟ ما در ارتباط با کارهاى لشلى به اين مسائل توجه خواهيم کرد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی شهدای خدمت ابراهیم رئیسی شهید جمهور حسین امیرعبداللهیان شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد
هواشناسی آذربایجان شرقی مترو بارش باران شهرداری تهران سازمان هواشناسی کنکور شهر تهران آموزش و پرورش هلال احمر پلیس وزارت آموزش و پرورش
قیمت دلار قیمت طلا حقوق بازنشستگان خودرو قیمت خودرو بازار خودرو پیام تسلیت بورس دلار یارانه سایپا ایران خودرو
هالیوود سینما سینمای ایران جشنواره کن تلویزیون رسانه ملی لیلا حاتمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر
دانش بنیان
فلسطین شهید خدمت رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه روسیه امیرعبداللهیان ترکیه جنگ غزه آمریکا چین حماس
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس والیبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال بارسلونا
هوش مصنوعی اینترنت مایکروسافت اپل تبلیغات سامسونگ مغز گوگل فناوری ناسا
سلامت پوست آلزایمر افسردگی خواب طول عمر ویتامین