پنجشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۳ / 16 January, 2025
مجله ویستا
یادگیری
همانطور که گفتيم، شکلگيرى اتصالات (Connections)، ارتباطها يا پاسخهاى شرطىشده (Conditioned Response) در حال حاضر براساس فيزيولوژى مغز شناخته نشدهاند. برخى از مسائل مربوط به اينکه چه مطالبى آموخته مىشود، مطرح شده، ولى آنها بيشتر استعدادهاى مغز براى يادگيرى را نشان مىدهد تا اينکه کارکرد آن را مدنظر داشته باشند. براى مثال، معلوم شده است که يک واکنش تميزدهنده (Discriminative Reaction) به ارتباط بين دو عامل را مىتوان مستقل از ارزش مطلق آن دو عامل مربوط را آموخت (حيوان، محرک روشنتر را انتخاب مىکند، صرفنظر از اينکه تا چه اندازه اين دو عامل مورد گزينش روشن باشند). چگونه مغز رابطهها را درک کرده و آنها را در يک مسير نهائى قرار مىدهد؟ ادراک يک رابطهٔ جديد را بينش مىنامند و گنجايش داشتن بينشهاى صحيح و متعدد و سريع، بخشى از نبوغ محسوب مىشود. چگونه مغز از عهدهٔ بينش برمىآيد و چرا يادگيرى با بينش روابط بسيار ساده است؟ ما در ارتباط با کارهاى لشلى به اين مسائل توجه خواهيم کرد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست