سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
تأثیر مدارس بر نحوه تماشای تلویزیون
با استفاده از پژوهشهايى که تا کنون بهانجام رسيده است، اينطور بهنظر مىرسد که بسيار لازم باشد بينندگان جوان را آموزش دهيم. بهگونهاى که بينندگان هوشمندتر برنامههاى تلويزيونى باشند. يک راه براى دستيابى به اين هدف، مىتواند از طريق واحدهاى درسى بهخصوصى حاصل شود، که امکان آموزش آن در کلاى درس فراهم باشد. کودکان هرچه بزرگتر مىشوند، تفکر پيچيدهترى دبارهٔ تلويزيون پيدا مىکنند و اصول آن را در مىيابند. آنها از طريق تجربيات طبيعى تماشاى تلويزيون درک بهترى نسبت بهمحتواى تلويزيون مىيابند، و اين توانايى را پيدا مىکنند تا برنامهها را هر چه بهتر از يکديگر متمايز کنند و داورىهاى پيچيدهتر و انتقادىترى دربارهٔ آنها بهعمل آورند. با راهنمايى بيشتر از جانب بزرگترها - والدين و معلمان به يک نسبت - بهگونهاى که دربارهٔ برنامهها با کودکان بحث کنند، درک کودکان از تلويزيون مىتواند بيشتر شود و روش استفاده از اين رسانه نيز، مىتواند تعديل شود. |
آموزشگران روزبهروز بيشتر بهنقشى که تلويزيون مىتواند بهعنوان واسطهاى آموزشى ايفا کند، واقف مىشوند. اگرچه همچنين ممکن است، استفادهٔ بهينه از تلويزيون در اين بستر بستگى بهاين داشته باشد که هم دانشآموزان و هم آموزگاران تا چه حد بتوانند از اين رسانه بهطور مؤثر استفاده کنند. اين بدان معنى است که استفادهکنندگان تلويزون مىبايست مهارتهاى لازم براى کسب حداکثر استفاده از تلويزيون را داشته باشند. نياز به سواد تلويزيوني، به مثابهٔ ايدهاى نگريسته مىشود که نمىتوان تنها از طريق فرآيند تأثيرپذيرى طبيعى به آن دست يافت، بلکه مىبايست با بهکار گرفتن برنامههاى آموزشى و تربيتى که بهدقت تهيه شده باشد، بهآن رسيد. |
در حالى که والدين مىتوانند نقش مهمى در متعادلسازى تأثيرات يا افزايش فوايدى که تلويزيون مىتواند براى کودکان داشته باشد، ايفا کنند، بيشتر مدارک موجود، حاکى از آن است که تعداد کمى از والدين، اين زحمت را بهخود مىدهند که از جانب کودکان خود اين تلاش را انجام دهند. بنابراين، توجه پژوهشگران بهنقشى که مدارس مىتوانند در اين ارتباط ايفا کنند، معطوف شده است. در راهبردهايى که دخالت مدرسه را در اين امر لازم مىشمارند، هدف قرار دادن آموزش کودکان در جهت تبديل آنها به مصرفکنندگان منتقد و مسؤول تلويزيون، پاسخى است که براى رفع اين مشکل مطرح مىشود. |
همچنین مشاهده کنید
- تأثیر مدارس بر نحوه تماشای تلویزیون
- علل تماشای تلویزیون(۳)
- تشویق رفتارهای خوب
- آموزش نقشهای اجتماعی از طریق تلویزیون
- علل تماشای تلویزیون
- چگونگی تماشای تلویزیون
- تأثیرتلویزیون بر رفتار خشونت آمیز
- تأثیر والدین بر تماشای تلویزیون کودکان
- علل تماشای تلویزیون(۲)
- افزایش علم کودکان توسط تلویزیون
- چگونگی درک ودنبال کردن برنامههای تلویزیونی
- تأثیر تلویزیون بر عملکرد تحصیلی
- آشنایی با مسائل بهداشتی از طریق تلویزیون
- تأثیرآگهی های تلویزیونی بر کودکان
- علل تماشای تلویزیون(۴)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی
تهران کنکور هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران تعطیلی مدارس هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا بورس خودرو یارانه بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران پیام تسلیت تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی سینما شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب زری خوشکام
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان تجهیزات پزشکی دانشگاه تهران تلسکوپ فضایی هابل باتری
رژیم صهیونیستی ترکیه جنگ غزه اسرائیل فلسطین غزه روسیه امیرعبداللهیان آمریکا چین حماس اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت تبلیغات سامسونگ اپل ناسا نمایشگاه ایران هلث موبایل آیفون
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر زایمان افسردگی فشار خون مغز انسان دیابت