سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
اهمیت تفکیک بازارها
تقريباً در هر صنعتي، عرضهکنندگانى که رويکرد بازارگراترى نسبت به کار خود دارند براى آنکه بتوانند محصول خود را بهصورت بهترى به مشتريان عرضه کنند به شناخت و نيازهاى آنان توجه دارند. کمتر صنعتى را مىتوان يافت که مشتريان آن نيازهاى مشابه داشته، همانند يکديگر و بهعبارت ديگر، همگن باشند. در بيشتر صنايع، عرضهکننده با مشتريان مختلفى روبرو هستند که هر يک نيازهاى خاصى دارد و و اين نيازها با خريد محصول معينى برآورده مىشود. |
در اين مبحث، جهانگردى را صنعت يا ترجيحاً مجموعه صنايعى تلقى مىکنيم که رشته محصولاتى را عرضه مىکنند که مشتريان آن، جهانگرد هستند. اين تعريف در قياس با ديدگاهى که در مباحث پيش مورد بحث قرار گرفت ديدگاه بسيار محدودى است اما کمک مىکند تا در آغاز امر، زمينهٔ اقتصادى اين فعاليت را بشناسيم. |
بازاريابان با شناسائى کردن مشتريان مختلف اميدوار هستند تا آنان را به گروهها يا بازارهاى مجزا طبقهبندى کنند. اين فرآيند، تفکيک بازارها ناميده مىشود. به اين ترتيب، بازاريابان مىتوانند دلايل مشترک براى خريد محصول در هر بازار، وجوه مشترک در رفتار مصرفکنندگان و واکنشهاى مشابه به فعاليت بازاريابى را بيابند. سپس، مىتوانند هر بازار را با ارائهٔ وجوه خاصل آن هدف قرار دهند و هر محصول را به روش خاصى به بازار عرضه کنند. اکثر عرضهکنندگان موفق محصولات جهانگردى دقيقاً به همين روش عمل مىکنند. |
علاوه بر اين: تفکيک بازارهاى جهانگردى يک فايدهٔ اقتصادى بسيار روشن دارد زيرا انواع جهانگرد (بازارهاى مختلف) تحت قيود اقتصادى متفاوتى فعاليت مىکنند و بر اثر فعاليت جهانگردى خود سهم اقتصادى متفاوتى خواهند داشت. براى مقصدها و و عرضهکنندگان کالاها و خدمات جهانگردي، بعضى از جهانگردان ارزشمندتر از جهانگردان ديگر هستند و بنابراين، شايد تلاش بيشترى را صرف جذب آنها بنمايند. سازمانهاى جهانگردي، بهويژه دولتها نيز ممکن است سياستهائى را در پيش بگيرند که جهانگردان مختلف را به يک اندازه متأثر نکند. |
بنابراين دو دليل اصلى براى مطالعهٔ تفکيک جهانگردان مختلف وجود دارد: |
- اتخاذ روشهاى متفاوت بازاريابى |
- بررسى محدوديتها و نقشهاى اقتصادى جهانگردان مختلف و تدوين سياستى که متکى بر اقتصاد رفتارى يا روانشناختى باشد. |
با اين تفصيل، روش تفکيک جهانگردان مختلف اهميت مىيابد. جهانگردان به روشهاى مختلفى قابل طبقهبندى هستند اما آن روشى معنادار است که استنتاج نتايج سودمند دربارهٔ بازاريابى و جنبههاى اقتصادى جهانگردى را ممکن کند. در اينباره، 'انواع' جهانگردان بهويژه از نظر عوامل اقتصادى بايد با يکديگر همگن باشند و در هر مورد معين تفاوتهاى ارزشمندى باهم داشته باشند. |
در اينجا، سه روش تفکيک بازارهاى جهانگردى بسيار سودمند است: |
- تفکيک بر مبناى هدف سفر |
- تفکيک بر مبناى رواننگارى |
- تفکيک تعاملى |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی رئیسی ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
تهران هواشناسی کنکور امتحانات نهایی شورای شهر تهران آموزش و پرورش هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا خودرو بازار خودرو یارانه دلار یارانه نقدی حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو
سینمای ایران شهادت رئیس جمهور تلویزیون لیلا حاتمی سینما سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب جشنواره کن
کنکور ۱۴۰۳ تجهیزات پزشکی دانش بنیان باتری
رژیم صهیونیستی روسیه جنگ غزه ترکیه اسرائیل فلسطین امیرعبداللهیان آمریکا غزه چین ولادیمیر پوتین حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت گوگل سامسونگ اپل تبلیغات ناسا طبیعت موبایل آیفون تلفن همراه
سرطان سزارین رژیم غذایی قهوه خواب آلزایمر طول عمر کاهش وزن شادی فشار خون مغز انسان افسردگی