دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مجله ویستا
اهمیت تفکیک بازارها
تقريباً در هر صنعتي، عرضهکنندگانى که رويکرد بازارگراترى نسبت به کار خود دارند براى آنکه بتوانند محصول خود را بهصورت بهترى به مشتريان عرضه کنند به شناخت و نيازهاى آنان توجه دارند. کمتر صنعتى را مىتوان يافت که مشتريان آن نيازهاى مشابه داشته، همانند يکديگر و بهعبارت ديگر، همگن باشند. در بيشتر صنايع، عرضهکننده با مشتريان مختلفى روبرو هستند که هر يک نيازهاى خاصى دارد و و اين نيازها با خريد محصول معينى برآورده مىشود. |
در اين مبحث، جهانگردى را صنعت يا ترجيحاً مجموعه صنايعى تلقى مىکنيم که رشته محصولاتى را عرضه مىکنند که مشتريان آن، جهانگرد هستند. اين تعريف در قياس با ديدگاهى که در مباحث پيش مورد بحث قرار گرفت ديدگاه بسيار محدودى است اما کمک مىکند تا در آغاز امر، زمينهٔ اقتصادى اين فعاليت را بشناسيم. |
بازاريابان با شناسائى کردن مشتريان مختلف اميدوار هستند تا آنان را به گروهها يا بازارهاى مجزا طبقهبندى کنند. اين فرآيند، تفکيک بازارها ناميده مىشود. به اين ترتيب، بازاريابان مىتوانند دلايل مشترک براى خريد محصول در هر بازار، وجوه مشترک در رفتار مصرفکنندگان و واکنشهاى مشابه به فعاليت بازاريابى را بيابند. سپس، مىتوانند هر بازار را با ارائهٔ وجوه خاصل آن هدف قرار دهند و هر محصول را به روش خاصى به بازار عرضه کنند. اکثر عرضهکنندگان موفق محصولات جهانگردى دقيقاً به همين روش عمل مىکنند. |
علاوه بر اين: تفکيک بازارهاى جهانگردى يک فايدهٔ اقتصادى بسيار روشن دارد زيرا انواع جهانگرد (بازارهاى مختلف) تحت قيود اقتصادى متفاوتى فعاليت مىکنند و بر اثر فعاليت جهانگردى خود سهم اقتصادى متفاوتى خواهند داشت. براى مقصدها و و عرضهکنندگان کالاها و خدمات جهانگردي، بعضى از جهانگردان ارزشمندتر از جهانگردان ديگر هستند و بنابراين، شايد تلاش بيشترى را صرف جذب آنها بنمايند. سازمانهاى جهانگردي، بهويژه دولتها نيز ممکن است سياستهائى را در پيش بگيرند که جهانگردان مختلف را به يک اندازه متأثر نکند. |
بنابراين دو دليل اصلى براى مطالعهٔ تفکيک جهانگردان مختلف وجود دارد: |
- اتخاذ روشهاى متفاوت بازاريابى |
- بررسى محدوديتها و نقشهاى اقتصادى جهانگردان مختلف و تدوين سياستى که متکى بر اقتصاد رفتارى يا روانشناختى باشد. |
با اين تفصيل، روش تفکيک جهانگردان مختلف اهميت مىيابد. جهانگردان به روشهاى مختلفى قابل طبقهبندى هستند اما آن روشى معنادار است که استنتاج نتايج سودمند دربارهٔ بازاريابى و جنبههاى اقتصادى جهانگردى را ممکن کند. در اينباره، 'انواع' جهانگردان بهويژه از نظر عوامل اقتصادى بايد با يکديگر همگن باشند و در هر مورد معين تفاوتهاى ارزشمندى باهم داشته باشند. |
در اينجا، سه روش تفکيک بازارهاى جهانگردى بسيار سودمند است: |
- تفکيک بر مبناى هدف سفر |
- تفکيک بر مبناى رواننگارى |
- تفکيک تعاملى |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی رئیسی ایران سقوط بالگرد بالگرد شهادت شهادت ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم
تهران هواشناسی هلال احمر پلیس سانحه بالگرد رئیسی بارش باران مشهد سیل سیل مشهد آموزش و پرورش سیلاب سازمان هواشناسی
یارانه بورس قیمت دلار قیمت خودرو خودرو قیمت طلا دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو مالیات قیمت سکه
آیت الله سید ابراهیم رئیسی سینما هنرمندان تلویزیون شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران لیلا حاتمی رسانه ملی زری خوشکام نمایشگاه کتاب علی حاتمی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی سوریه لبنان روسیه ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال ابراهیم رییسی لیگ برتر انگلیس لیگ برتر لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس تراکتور بازی بارسلونا
سامسونگ هوش مصنوعی تبلیغات موبایل اپل اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
رژیم غذایی سرطان استرس آلزایمر سازمان غذا و دارو کاهش وزن افسردگی مغز انسان