شنبه, ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 18 May, 2024
مجله ویستا
سازمان وسایل ارتباط جمعی
گسترش علوم ارتباطات و نياز بشر به کسب اخبار و آگاهىهاى روزمره جهانى در حداقل زمان و ارزشگذارى خبر در گذر ثانيهها سبب شده است تا ضمن توسعه سازمانهاى ارتباط جمعى (Mass communication organization)، تخصصهاى گوناگونى نيز با توجه به اين نيازها بهوجود آيد. |
تشکيلات سازمان وسايل ارتباط جمعى در هر کشور با توجه به نيازهاى فرهنگي-اجتماعى آن بهوجود آمده است و هرچند که تفاوتهائى در ساختار سازمانهاى خبرى آمريکا، اروپا آسيا و آفريقا وجود دارد، با اين حال شباهتهاى آن نيز کم نيستند. طبعاً سازمان خبرى (News organization)، هر چند گستردهتر و عظيمتر باشند بىشک به تعداد بيشترى از خبرنگاران و روزنامهنگاران نيازمند است و به همين دليل از شعبه يا سرويسهاى بيشترى بهره مىگيرد. |
در اين مبحث، نمودار سازمانى تحريريه يک مؤسسه خبرى مورد تعريف و بحث، قرار مىگيرد. طبيعى است که تفاوتهاى اندکى بين تحريريه سازمان خبرى نوشتارى اعم از روزنامهها و مجلهها با سازمان خبرى شنيدارى يا گفتارى وجود دارد. بهعنوان مثال سرويس فنى در مطبوعات يک وظيفه، و در راديو يا تلويزيون وظيفه ديگرى دارد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل رئیس جمهور لبنان دولت سیزدهم مازندران دولت سیدابراهیم رئیسی رئیسی مجلس شورای اسلامی مجلس تعطیلی شنبه ها شورای نگهبان
سیل مشهد سیل مشهد تهران هواشناسی خراسان رضوی پلیس سازمان هواشناسی آموزش و پرورش بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران
خودرو مالیات جنگ اوکراین قیمت خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان قیمت دلار مسکن ایران خودرو بازار خودرو تعطیلی شنبه دلار
زری خوشکام لیلا حاتمی علی حاتمی فضای مجازی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب سینمای ایران تلویزیون سریال سینما موسیقی
ایلان ماسک
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس فلسطین آمریکا جنگ غزه چین اوکراین ترکیه حزب الله لبنان یمن
فوتبال ایران پرسپولیس تراکتور بارسلونا اشکان دژاگه لیگ برتر سپاهان جام حذفی لیگ برتر انگلیس بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز گوگل آیفون اپل باتری سرعت اینترنت عیسی زارع پور سامسونگ
سلامت فشار خون بارداری سازمان غذا و دارو دیابت آلزایمر کاهش وزن