چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
سازمان وسایل ارتباط جمعی
گسترش علوم ارتباطات و نياز بشر به کسب اخبار و آگاهىهاى روزمره جهانى در حداقل زمان و ارزشگذارى خبر در گذر ثانيهها سبب شده است تا ضمن توسعه سازمانهاى ارتباط جمعى (Mass communication organization)، تخصصهاى گوناگونى نيز با توجه به اين نيازها بهوجود آيد. |
تشکيلات سازمان وسايل ارتباط جمعى در هر کشور با توجه به نيازهاى فرهنگي-اجتماعى آن بهوجود آمده است و هرچند که تفاوتهائى در ساختار سازمانهاى خبرى آمريکا، اروپا آسيا و آفريقا وجود دارد، با اين حال شباهتهاى آن نيز کم نيستند. طبعاً سازمان خبرى (News organization)، هر چند گستردهتر و عظيمتر باشند بىشک به تعداد بيشترى از خبرنگاران و روزنامهنگاران نيازمند است و به همين دليل از شعبه يا سرويسهاى بيشترى بهره مىگيرد. |
در اين مبحث، نمودار سازمانى تحريريه يک مؤسسه خبرى مورد تعريف و بحث، قرار مىگيرد. طبيعى است که تفاوتهاى اندکى بين تحريريه سازمان خبرى نوشتارى اعم از روزنامهها و مجلهها با سازمان خبرى شنيدارى يا گفتارى وجود دارد. بهعنوان مثال سرويس فنى در مطبوعات يک وظيفه، و در راديو يا تلويزيون وظيفه ديگرى دارد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست