پنجشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۳ / 16 January, 2025
مجله ویستا
روش مطلوب یادگیری در ترویج
در آموزشهاى رسمى به موازات رشد معلومات فرد يادگيرىهاى ادراکى بيشتر مورد نظر قرار مىگيرند. بهويژه در ردههاى تخصصى و فني، قابل توجه است که در آموزشهاى غير رسمى اجتماعى و فردي، موضوع آموزشى و امکانات يکجا مطرح مىشوند و بر اساس آنها برنامههاى آموزشى طرح مىگردند تا از هر نظام محدود کننده و بازدارنده اجتناب گردد و افراد به يادگيرى مطلوب و مورد نظر سوق داده شوند. اين نوع يادگيرىها عمدتاً با توجه به نظريههاى انسان گرايانه و با زير بناى رفتارى - ادراکى صورت مىگيرند تا يادگيرى آگاهانه باشد و آموزش مفيد واقع شود. در آموزشهاى ترويجى نيز که از نوع آموزشهاى غير رسمى است و جنبه ارشادى آنها بر جنبههاى ديگر تفوق دارد بيشتر از همين روش استفاده مىشود. |
بدين ترتيب آموزشهاى ترويجى در عين حال که بر مبناى محرک - پاسخ يا آزمايش و خطا استوارند بهترتيبى عمل مىشوند که مسائل و مطالب آموزشى با توجه به نظام ادراکى و ظوابط فکرى فرد تجزيه و تحليل شوند و با ويژگىهاى شخصى فراگير تطابق يابند و درک شوند و سپس واکنش شايسته و معقول از سوى وى ابراز گردد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست