سه شنبه, ۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 28 May, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ / خبرگزاری ایسنا / فرهنگی
آمار ۳۴ میلیون نفری بازیکنان بازیهای رایانهای / حمایت از تولید بازیهای پرمخاطب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانهای داریم، گفت: حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفهای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازیهای پرطرفداری خواهیم داشت.
آمار ۳۴ میلیون نفری بازیکنان بازیهای رایانهای / حمایت از تولید بازیهای پرمخاطب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانهای داریم، گفت: حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفهای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازیهای پرطرفداری خواهیم داشت. به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) ضمن بازدیداز مرحله پایانی اولین رویداد ملی «بازی آرا» با تبریک دهه کرامت، گفت: در نزدیک به دو دههای که از آغاز تاسیس بنیاد بازیهای رایانهای میگذرد، اهداف مختلفی را دنبال شده است.
او با اشاره به اینکه بنیاد بازیهای رایانهای تنها بنیادی است که تنظیمگری را نیز در اختیار دارد، اظهار کرد: بار تدوین قوانین، آییننامهها و مجوزها را بر دوش میکشد و نهاد بالادستی در وزارت فرهنگ ندارد. یعنی سه بخش مهم تنظیمگری، نظارت و حمایت را در اختیار دارد.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه تلاشمان این بوده که بخش حمایتی را تقویت کنیم، گفت: دوستانمان تلاش کردند بر اساس نظام اولویتبندی فرهنگی اقدامات صورت گیرد، در حوزه تنظیمگری در مرز قانون حرکت میکنیم ولی در حوزه حمایت به بخشی توجه میکنیم که به ترویج آرمانهای انقلاب کمک کند، به همین دلیل اگر به اولویتهایی که بر اساس آنها کارها تولید میشود توجه کنیم، آثار تولید شده در حوزه عفاف و حجاب، فلسطین و موضوع پیشرفت است.
او افزود: دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه نخبگانی است و ما موظف هستیم تاریخ پرافتخار خود را مرور کنیم و نسبت به آینده درخشانمان نوید دهنده باشیم که بخش مهمی از این کار در حوزه بازیها صورت میگیرد چرا که به عنوان صنایع فرهنگی بسیار پیشرو و مورد علاقه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانهای داریم که حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفهای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازیهای پرطرفداری خواهیم داشت. در لیگی که پیش از این برگزار شد تنها یک بازی بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده داشت. بیشتر بخوانید:
اهمیت استفاده از ظرفیت رسانهای بازیهای رایانهای
او گفت: بخشی از کار ما جلب حمایت است، مشابه کاری که بعد از چند سال توقف در قبال جشنواره فجر انجام شد مثلا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخشهای خصوصی وارد میدان شدند.
اسماعیلی افزود: باید علاوه بر فراهم کردن زمینه جذب کمکها، خودمان هم امکان حمایت مستقل را به وجود بیاوریم، مثلا در حوزه سینما بنیاد فارابی ۱۷ فیلم مشارکتی برای امسال آماده کرد در حالی که زمان آغاز به کار دولت این تعداد به دو یا سه فیلم رسیده بود.
او با تاکید بر وجود آمادگی کامل برای حمایت از بازیها، بیان کرد: در مجموعه اتفاقات خوبی که امسال در بودجه تولیدات فرهنگی رخ داده به این بخش به شکلی ویژه توجه کردیم. محدودیتی در حمایت از تولید بازیهای موثر و پرمخاطب نداریم، اصولا برگزاری چنین رویدادی برای همین امر است. دوست داریم اگر امسال از ۱۰ بازی حمایت شده است این حمایت را برای سال بعد به ۵۰ برسانیم.
اسماعیلی ادامه داد: بر اساس آخرین تغییری که در اساسنامه بنیاد بازیها داشتیم این بنیاد به بنیاد بازیها و سرگرمیها ارتقا پیدا کرد و مسئولیت تنظیمگری سایر بازیهای مهم از جمله بازیهای رایانهای نیز در اختیار بنیاد قرار گرفت، که در صورت تحقق این امر ساختارهای پشتیبانی پژوهشی، انسانی و مالی تقویت خواهد شد. انشاءالله فصلی نو در فعالیتهای مجموعه ایجاد میشود.
به گزارش ایسنا، رویداد ملی «بازیآرا» در پنج محور اصلی «زن، خانواده و جمعیت»،«مقاومت،دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» از اسفند سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در این مدت شرکتکنندگان با همراهی رهیاران (منتورها) آموزشهای فنی و محتوایی لازم را دریافت کردند. در پایان این رویداد سه روزه پس از انتخاب بازیهای برتر و طی یک فرایند شتابدهی، بازیهای منتخب تا مرحله ساخت و انتشار بازی حمایت میشوند.
انتهای پیام خبرنگار پریسا سیدیان دبیر زهرا ابراهیمآبادی لینک کوتاه برچسبها: بنیاد ملی بازیهای رایانهای وزارت ارشاد وزیر ارشاد بازي رايانهاي اخبار مرتبط اهمیت استفاده از ظرفیت رسانهای بازیهای رایانهای / داوری ۵۲ بازی در رویداد «بازیآرا» لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانهای داریم، گفت: حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفهای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازیهای پرطرفداری خواهیم داشت. به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) ضمن بازدیداز مرحله پایانی اولین رویداد ملی «بازی آرا» با تبریک دهه کرامت، گفت: در نزدیک به دو دههای که از آغاز تاسیس بنیاد بازیهای رایانهای میگذرد، اهداف مختلفی را دنبال شده است.
او با اشاره به اینکه بنیاد بازیهای رایانهای تنها بنیادی است که تنظیمگری را نیز در اختیار دارد، اظهار کرد: بار تدوین قوانین، آییننامهها و مجوزها را بر دوش میکشد و نهاد بالادستی در وزارت فرهنگ ندارد. یعنی سه بخش مهم تنظیمگری، نظارت و حمایت را در اختیار دارد.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه تلاشمان این بوده که بخش حمایتی را تقویت کنیم، گفت: دوستانمان تلاش کردند بر اساس نظام اولویتبندی فرهنگی اقدامات صورت گیرد، در حوزه تنظیمگری در مرز قانون حرکت میکنیم ولی در حوزه حمایت به بخشی توجه میکنیم که به ترویج آرمانهای انقلاب کمک کند، به همین دلیل اگر به اولویتهایی که بر اساس آنها کارها تولید میشود توجه کنیم، آثار تولید شده در حوزه عفاف و حجاب، فلسطین و موضوع پیشرفت است.
او افزود: دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه نخبگانی است و ما موظف هستیم تاریخ پرافتخار خود را مرور کنیم و نسبت به آینده درخشانمان نوید دهنده باشیم که بخش مهمی از این کار در حوزه بازیها صورت میگیرد چرا که به عنوان صنایع فرهنگی بسیار پیشرو و مورد علاقه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانهای داریم که حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفهای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازیهای پرطرفداری خواهیم داشت. در لیگی که پیش از این برگزار شد تنها یک بازی بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده داشت. بیشتر بخوانید:
اهمیت استفاده از ظرفیت رسانهای بازیهای رایانهای
او گفت: بخشی از کار ما جلب حمایت است، مشابه کاری که بعد از چند سال توقف در قبال جشنواره فجر انجام شد مثلا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخشهای خصوصی وارد میدان شدند.
اسماعیلی افزود: باید علاوه بر فراهم کردن زمینه جذب کمکها، خودمان هم امکان حمایت مستقل را به وجود بیاوریم، مثلا در حوزه سینما بنیاد فارابی ۱۷ فیلم مشارکتی برای امسال آماده کرد در حالی که زمان آغاز به کار دولت این تعداد به دو یا سه فیلم رسیده بود.
او با تاکید بر وجود آمادگی کامل برای حمایت از بازیها، بیان کرد: در مجموعه اتفاقات خوبی که امسال در بودجه تولیدات فرهنگی رخ داده به این بخش به شکلی ویژه توجه کردیم. محدودیتی در حمایت از تولید بازیهای موثر و پرمخاطب نداریم، اصولا برگزاری چنین رویدادی برای همین امر است. دوست داریم اگر امسال از ۱۰ بازی حمایت شده است این حمایت را برای سال بعد به ۵۰ برسانیم.
اسماعیلی ادامه داد: بر اساس آخرین تغییری که در اساسنامه بنیاد بازیها داشتیم این بنیاد به بنیاد بازیها و سرگرمیها ارتقا پیدا کرد و مسئولیت تنظیمگری سایر بازیهای مهم از جمله بازیهای رایانهای نیز در اختیار بنیاد قرار گرفت، که در صورت تحقق این امر ساختارهای پشتیبانی پژوهشی، انسانی و مالی تقویت خواهد شد. انشاءالله فصلی نو در فعالیتهای مجموعه ایجاد میشود.
به گزارش ایسنا، رویداد ملی «بازیآرا» در پنج محور اصلی «زن، خانواده و جمعیت»،«مقاومت،دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» از اسفند سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در این مدت شرکتکنندگان با همراهی رهیاران (منتورها) آموزشهای فنی و محتوایی لازم را دریافت کردند. در پایان این رویداد سه روزه پس از انتخاب بازیهای برتر و طی یک فرایند شتابدهی، بازیهای منتخب تا مرحله ساخت و انتشار بازی حمایت میشوند.
انتهای پیام خبرنگار پریسا سیدیان دبیر زهرا ابراهیمآبادی لینک کوتاه برچسبها: بنیاد ملی بازیهای رایانهای وزارت ارشاد وزیر ارشاد بازي رايانهاي اخبار مرتبط اهمیت استفاده از ظرفیت رسانهای بازیهای رایانهای / داوری ۵۲ بازی در رویداد «بازیآرا» لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی نهال گردو روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی فوتبال پرسپولیس استقلال انتخابات ریاست جمهوری ایران رژیم صهیونیستی اسرائیل انتخابات سید ابراهیم رئیسی فلسطین