VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ -
9 February 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
امیرحسن کاکایی
امیرحسن کاکایی
صنعت خودرو
بازار خودرو
خودرو
قیمت خودرو
ایران خودرو
۱۴ ساعت قبل / روزنامه شرق
یکی از مشکلات تعدد خودروسازان در ایران است
کارشناسان زیادی در پی آن هستند تا یکبار برای همیشه پایانی برای اعمال تصدی گری های دولت در فضای خودروسازی کشور بیابند. در این رابطه با امیر حسن کاکایی گفت و گو کرده ایم. شیوه حکمرانی در حوزه صنعت خودرو را به چالش می کشد. در طول گفت و گو با او به وضوح می توان چالش های حکمرانی در سمت خودرو را دید و با آنها …
خودروهای فرسوده
صنعت خودرو
خودروهای فرسوده
صنعت خودرو
امیرحسن کاکایی
کارشناس صنعت خودرو
۱۸ ساعت قبل / روزنامه صمت
ناترازی انرژی یا بیبرنامگی؟
امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
مصرف انرژی
سیاستگذاری
مصرف انرژی
سیاستگذاری
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ سایت انصاف نیوز
خصوصیسازی مهمتر است یا اصلاح نظام تنظیمگری؟ | امیرحسن کاکایی | انصاف نیوز
امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت: مرغ اول بود یا تخم مرغ؟ این سوالی است که قرنها ذهن انسان را درگیر کرده است و پاسخی به آن ندادهایم. اما در مورد اصلاحات اقتصادی و راه حلهای آن،
امیرحسن کاکایی
بخش خصوصی
امیرحسن کاکایی
بخش خصوصی
خصوصی سازی
خصوصی سازی خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ سایت اعتماد آنلاین
در صنعت خودروسازی دولت جایی که باید دخالت کند غایب است و جایی که نباید دخالت میکند
امیرحسن کاکایی نوشت: دولت در قلمرویی که نباید، دخالت میکند، اما در بخشهایی که باید ورود کرده و نظارت و حکمروایی خود را اعمال کند، غایب است.
دولت
خودروسازی
دولت
خودروسازی
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ سایت جماران
کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مهمترین چالش صنعت خودروی کشور، نگاه سیاسی به این صنعت بهجای نگاه اقتصادی است/ عباراتی مانند «صنعت خودرو به طور کلی زیانده است» نادرست است/ زیاندهی در صنعت خودرو ناشی از قیمتگذاری دستوری و سیاستهای نادرست است
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: حکمرانی در صنعت خودرو در ایران به دلیل دخالتهای دولت در تصدیگری و مدیریت مستقیم خودروسازان دچار مشکل شده است. این دخالتها باعث میشود که دولت نتواند بهدرستی سیاستها و دستورالعملهای لازم را اجرا کند.
بخش خصوصی
واردات خودرو
بخش خصوصی
واردات خودرو
شورای رقابت
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ روزنامه صمت
صنعت خودرو در پارادایم جدید
امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
ریگانیسم
متفکران
ریگانیسم
متفکران
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ روزنامه شرق
خودروسازان گرفتار در چنبره منافع سیاسیون
مدیریت کارآمد و سیاستگذاری صحیح در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، به یک ضرورت تبدیل شده است. امیرحسن کاکایی، کارشناس برجسته صنعت خودرو، در گفتوگویی با «شرق» به بررسی تفاوتهای بنیادی میان تصدیگری و حکمرانی در حوزه واگذاری مدیریت دولتی خودروسازان از جمله ایرانخودرو به مدیریت بخش خصوصی میپردازد. …
بخش خصوصی
خودروسازان
بخش خصوصی
خودروسازان
صنعت خودرو
گرانی خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۰۶
/ روزنامه صمت
توهمی بهنام رقابتی بودن بازار خودرو
اغلب مردم بر این باورند که انحصار در صنعت خودرو، تاثیرات عمیق و گستردهای بر تولید و بازار این صنعت در کشورمان گذاشته است. زمانی که یک یا چند شرکت بزرگ بر بخش عمدهای از بازار تسلط پیدا میکنند، رقابت بهشدت کاهش مییابد و این امر میتواند به افزایش قیمتها و کاهش کیفیت محصولات منجر شود. انحصارگران معمولا …
تعطیلی
شهناز صفایی
تعطیلی
شهناز صفایی
بزرگ شدن
۱۴۰۳/۱۱/۰۱
/ سایت رکنا
کروز، تنها گزینه واقعی برای مدیریت ایران خودرو از نگاه کارشناسان
رکنا اقتصادی: امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، با تأکید بر ناکارآمدی سیستم دولتی در مدیریت صنعت خودرو، کروز را تنها گزینه واقعی و لایق برای مدیریت ایرانخودرو دانست.
ایران خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۲۹
/ روزنامه صمت
دوگانه تشویق و ترساندن سرمایهگذاران
امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
سرمایهگذاران
کارآفرینان
سرمایهگذاران
کارآفرینان
۱۴۰۳/۱۰/۲۳
/ سایت دنیای خودرو
دولت باید تصدی گری در صنعت خودرو را کنار بگذارد
امیرحسن کاکایی*
۱۴۰۳/۱۰/۲۲
/ روزنامه صمت
استیضاح عجولانه یا عاقلانه
امیرحسن کاکایی-عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
استیضاح
وزیر صمت
استیضاح
وزیر صمت
قانونگذاری
۱۴۰۳/۱۰/۱۵
/ روزنامه صمت
سیاستهای ارزی در بازار و صنعت خودرو
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
اقتصاد
بازار
اقتصاد
بازار
صنعت و بازار خودرو
مونتاژکاران
۱۴۰۳/۱۰/۱۲
/ سایت جماران
زاکانی خودروسازان چینی را تحویل گرفت، اما به خودروسازان داخلی مثل عقاب و ایرانخودرو دیزل، زمین معارضدار داد و سرکارشان گذاشت!/ انتقادات یک کارشناس خودرو از شهردار تهران
امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت: چین صادرات خودرو را از ایران شروع کرد. قطعه سازان زیر پلهای چینی با پول ایرانیان جزء شرکتهای بزرگ دنیا شدند.
خودرو
علیرضا زاکانی
خودرو
علیرضا زاکانی
خودروسازان ایرانی
خودروسازان داخلی
۱۴۰۳/۱۰/۰۲
/ روزنامه صمت
ناترازی بلای جان صنعت
امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۹/۲۴
/ روزنامه صمت
آلودگی هوا و ضرورت اصلاح نظام حملونقل کشور
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۹/۱۸
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
کاکایی: چرا در ساخت موشک موفقیم اما در خودرو، نه؟
امیرحسن کاکایی در گفتگو با اقتصاد 100 ضمن انتقاد از طرح ساماندهی بازار خودرو بیان کرد: هر کسی سر کار میآید، برای خودش قانون میگذارد و تا بخواهیم تفهیم کنیم اشتباه است، به ثبت میرسد.
خودرو
اقتصاد کلان
خودرو
اقتصاد کلان
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۱۷
/ روزنامه صمت
انتخابی هوشمندانه و پر دردسر
بیمه خودرو یکی از مهمترین انواع بیمهها در ایران است که بهدلیل افزایش تعداد خودروها و حوادث رانندگی، اهمیت ویژهای یافته است. طبق آمارهای مرکز آمار ایران، تعداد خودروهای در حال تردد در کشور به بیش از ۲۵ میلیون رسیده که این رقم، نیاز به پوششهای بیمهای را بیشتر میکند. بیمه شخص ثالث که الزامی است، …
۱۴۰۳/۰۹/۱۴
/ سایت دنیای خودرو
دو گام اساسی برای برونرفت صنعت خودرو از بحران
امیرحسن کاکایی، فعال و کارشناس صنعت خودرو: خودروسازان به امید تامین نقدینگی، پیشفروشهایی انجام دادهاند که فراتر از توان تولیدی آنها بوده است.
۱۴۰۳/۰۹/۱۰
/ روزنامه صمت
مجلس یک نهاد پرسشگر و پاسخگو است
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۹/۰۵
/ سایت اقتصادآنلاین
افزایش قیمت نتیجه تورم است اما تورم زا نیست!
علی حدادی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و امیرحسن کاکائی، کارشناس صنعت خودرو و استاد دانشگاه در یک مناظره تلویزیونی موضوع افزایش قیمت خودروها را بررسی کردند، به اعتقاد این نماینده مجلس مردم برای افزایش ناگهانی قیمت آمادگی نداشتند اما در مقابل کاکایی میگوید افزایش قیمت نتیجه تورم است و …
خودرو
خودرو
۱۴۰۳/۰۹/۰۵
/ خبرگزاری ایسنا
نماینده مجلس: مردم آمادگی نداشتند/ کارشناس خودرو: افزایش قیمت نتیجه تورم است اما تورم زا نیست
علی حدادی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و امیرحسن کاکائی، کارشناس صنعت خودرو و استاد دانشگاه در یک مناظره تلویزیونی موضوع افزایش قیمت خودروها را بررسی کردند، به اعتقاد این نماینده مجلس مردم برای افزایش ناگهانی قیمت آمادگی نداشتند اما در مقابل کاکایی میگوید افزایش قیمت نتیجه تورم است و …
صنعت خودروسازی
کمیسیون صنایع
صنعت خودروسازی
کمیسیون صنایع
قیمت خودرو
ایرانخودرو
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ روزنامه توسعه ایرانی
آقای قالیباف اگر مافیایی در کار است، کاری بکن!
بعد از افزایش قیمت خودروهای داخلی در هفته گذشته، روزی نیست که مجلس، و به خصوص کمیسیون صنایع، علیه بازار خودرو در کشور موضع نگیرند و وزارت صمت را به کار جدیدی مکلف نکنند. اما در روز گذشته صدای رئیس مجلس هم درآمد و از اجرا نشدن واردات خودروی دست دوم ایراد گرفت. محمدباقر قالیباف اظهار داشت: «نزدیک به ۲ …
خودرو
رئیس مجلس
خودرو
رئیس مجلس
قانون
واردات
۱۴۰۳/۰۹/۰۴
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
کاکایی: بیخود کیفیت ورق بدنه خودروها را مسخره میکنند/ کاپوت ماشین باید نرم باشد+ فیلم
امیرحسن کاکایی در گفتگو با اقتصاد 100 از نرم بودن کاپوت در خودروهای داخلی دفاع کرد.
خودرو
صنعت خودرو
خودرو
صنعت خودرو
خودرو داخلی
۱۴۰۳/۰۹/۰۳
/ روزنامه صمت
آلودگی هوا فراتر از یک بحران
در حالی آلودگی هوا به بحرانی همیشگی تبدیل شده که روزبهروز بر تعداد عوامل آلاینده و میزان آلایندگی هوا افزوده میشود و اینگونه بهنظر میرسد که تلاش برای داشتن آسمان آبی و زمین پاک از بیلبوردهای تبلیغاتی و شعارهای تو خالی فراتر نرفته است. واقعیت این است که آلودگی هوا در ایران به یک بحران جدی تبدیل شده …
۱۴۰۳/۰۹/۰۱
/ سایت دیدبان ایران
۲۹ نهاد در خودروسازی کشور دخالت میکنند
امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: از این نهادها هیچ کدام مسئولیت وضعیت خودروی کشور را به عهده نمی گیرد. کاکایی به پیچیدگیهای مربوط به صنعت خودرو و دخالت نهادهای مختلف در این حوزه اشاره میکند. او بیان میکند که حداقل ۲۹ نهاد رسمی در این صنعت دخالت دارند و هیچیک از آنها مسئولیت …
استاد دانشگاه
خودرو
استاد دانشگاه
خودرو
دانشگاه علم و صنعت
رقابت
۱۴۰۳/۰۸/۳۰
/ روزنامه شرق
خودروسازی دولتی نیازمند بازنگری است
صنعت خودروسازی در ایران یکی از مهمترین و درعینحال چالشبرانگیزترین بخشهای اقتصادی کشور است. این صنعت با مشکلات متعددی ازجمله افزایش قیمتها، کاهش تولید و زیانهای مالی مواجه است. در گفتوگو با امیرحسن کاکایی، کارشناس ارشد بازار خودرو، به بررسی نگرانیهای مردم و مسئولان، تأثیرات افزایش قیمت خودرو …
افزایش قیمت
ایران
افزایش قیمت
ایران
خودرو
قیمت خودرو
۱۴۰۳/۰۸/۲۸
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
روایتی جالب از خروج خودروسازان فرانسوی از ایران/گفتند میز و لیوان ما را نگه دارید، بر می گردیم + فیلم
امیرحسن کاکایی، کارشناس حوزه خودرو در گفتگوی تصویری با اقتصاد 100، روایت متفاوتی از خروج خودروسازان فرانسوی از ایران در پی تحریمهای آمریکا را مطرح کرد.
خودروسازان
تحریم
خودروسازان
تحریم
تحریم آمریکا
۱۴۰۳/۰۸/۲۶
/ سایت روزنو
خودروی خارجی گرانتر میشود؟ | روزنو
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در مورد کاهش تعرفه واردات خودرو به ۸۰ درصد به «اعتماد» گفت: نه تنها تعرفه خودرو افزایش پیدا کرده است مالیاتها هم رشد کردهاند و علت آن هم این است که باید چرخ اقتصاد کشور بچرخد و ظاهرا فعلا به دنبال افزایش نرخ سوخت نیستند و قصد ندارند تا قیمت انرژی را هم بالا ببرند.
۱۴۰۳/۰۸/۲۶
/ روزنامه صمت
ردپای ترامپ در صنعت خودرو
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۸/۱۹
/ سایت دنیای خودرو
باید به بورس کالا برای عرضه خودرو زمان داد
امیرحسن کاکایی*
۱۴۰۳/۰۸/۱۹
/ روزنامه صمت
کیفیت در محاق
امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۸/۱۷
/ سايت نبض بورس
مخالفان عرضه خودرو، هیچگاه فرصت کافی را به بورس کالا ندادهاند
امیرحسن کاکایی مدرس دانشکده مهندسی خودرو گفت: بورس کالا روابط و ضوابطی دارد و باید طبق آن معامله انجام داد، برای این که عرضه خودرو در بورس کالا موفق شود باید حداقل شش ماه صبر کرد.
عرضه خودرو
بورس کالا
عرضه خودرو
بورس کالا
بازار سرمایه
۱۴۰۳/۰۸/۰۵
/ روزنامه صمت
آمار و اطلاعات، پایه رقابت سالم و برتری در قرن بیست و یکم
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۷/۲۸
/ سایت اندیشه معاصر
اندیشه معاصر - عرضه خودرو در بورس کالا بدون صبر لازم، زیانآفرین است اندیشه معاصر
امیرحسن کاکایی با اشاره به اینکه ۷ ماه است که قیمتهای جدید ابلاغ نمیشود و زیان خودروسازان در حال افزایش است، تاکید کرد که قانون را درست اجرا نمیکنیم زیرا قانون تجارت اجازه نمیدهد که یک شرکت ۷ سال پشت سر هم زیان تولید کند
۱۴۰۳/۰۷/۲۸
/ سایت روزنو
عرضه خودرو در بورس کالا بدون صبر لازم، زیانآفرین است | روزنو
امیرحسن کاکایی با اشاره به اینکه ۷ ماه است که قیمتهای جدید ابلاغ نمیشود و زیان خودروسازان در حال افزایش است، تاکید کرد که قانون را درست اجرا نمیکنیم زیرا قانون تجارت اجازه نمیدهد که یک شرکت ۷ سال پشت سر هم زیان تولید کند.
۱۴۰۳/۰۷/۲۸
/ روزنامه صمت
صادرات خودرو نیازمند حضور در شبکه جهانی
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۷/۲۲
/ سایت بورس نیوز
ضرورت بازنگری کامل در سیاستها/ مسیر بازار خودرو تا پایان سال؟
در حال حاضر سرطان تمام بازار خودرو و اقتصاد را دربرگرفته و حتما به یک جراحی بزرگ احتیاج است؛ بنابراین راهکار بدون تنشی وجود نخواهد داشت؛ اما درخصوص راهکاری که کمترین تنش را دارد باید گفت، اولویت سیاستهای کلان اقتصادی است.
بازار خودرو
امیرحسن کاکایی
بازار خودرو
امیرحسن کاکایی
کارشناس خودرو
واردات
۱۴۰۳/۰۷/۲۱
/ روزنامه صمت
استاندارد پایه اعتماد جامعه و توسعه اقتصاد
امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۷/۱۷
/ سایت دنیای خودرو
چالشهای حوزه خدمات پس از فروش
امیرحسن کاکایی*
۱۴۰۳/۰۷/۱۴
/ روزنامه صمت
صنعت خودرو سیاسی یا اقتصادی؟
امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۷/۰۱
/ روزنامه صمت
آزادی اقتصاد اقتصاد رقابتی و صنعت رقابتپذیر
امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
۱۴۰۳/۰۶/۲۵
/ سایت دنیای خودرو
دولت زیر بار قانون تجارت نمیرود
امیرحسن کاکایی*
۱۴۰۳/۰۶/۱۶
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
پیش بینی حساس از قیمت خودرو در نیمه دوم سال
اقتصاد 100- امیرحسن کاکایی، کارشناس بازار خودرو در گفتوگویی، با اشاره به وضعیت بازار خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۳، میگوید: در حال حاضر بازار خودرو در رکود است، ولی علت آن، لزوما ربطی به وزارت صنعت ندارد؛ فعلا در حال حاضر که صحبت میکنیم، مرتبط با قیمت ارز است. در حال حاضر قیمت ارز پایین آمده و به یک …
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۳/۰۶/۱۴
/ سایت صفحه اقتصاد
یک کارشناس: صنعت خودرو اوضاع بسیار بدی دارد
بازار و صنعت خودرو در شرایطی در حال ورود به نیمه دوم سال است که کارشناسان و تحلیلگران، پیشبینیهای نگرانکنندهای از وضعیت صنعت خودرو دارند. امیرحسن کاکایی میگوید: صنعت خودرو اوضاع بسیار بدی در نیمه دوم سال دارد و واقعا من از این شرایط میترسم.
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۳/۰۶/۱۲
/ سایت گسترش نیوز
پیش بینی قیمت خودرو در پاییز ۱۴۰۳
امیرحسن کاکایی در مورد قیمت خودرو در ۶ ماهه دوم سال جاری گفت: امکان پیش بینی بازار خودرو برای ۶ ماه دوم سال تا حدودی امکان پذیر نیست. در ابتدا باید معیار و شرایط گوناگونی را بررسی کنیم تا بتوانیم به طور تخمینی پیش بینی هایی را انجام دهیم. این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت دلار امروز سرنوشت مسائل را …
قیمت خودرو
بازار خودرو
قیمت خودرو
بازار خودرو
خرید خودرو
۱۴۰۳/۰۶/۰۵
/ سایت تابناک
ابهامات تازه در واردات خودروهای کارکرده/رقابتی شدن یا زمین خوردن صنعت خودرو؟
در روزهای پایانی فعالیت دولت سیزدهم آیین نامه اجرایی واردات خودرو پس از پاسکاریهای بسیار، تصویب و جهت اجرا، ابلاغ شد. اقدامی که ابعاد مختلف آن چالشهای زیادی دارد و بیشتر شبیه به پوست موزی زیر پای دولت چهاردهم است. چالشهایی که در صورت برطرف نشدن نمیتوان به اجرایی شدن آن امیدوار بود.
واردات خودرو
قیمت خودرو
واردات خودرو
قیمت خودرو
امیرحسن کاکایی
خودروسازی
۱۴۰۳/۰۶/۰۵
/ سایت دنیای خودرو
صنعت خودرو در باتلاق سیاستگزاری دستوری
افزایش بدهی خودروسازان به زنجیره تامین، اخطار ورشکستگی ایرانخودرو و سایپا ازسوی بورس، کاهش ۵درصدی تیراژ تولید خودرو در سال گذشته، نارضایتی مشتریان از میزان تولید و کیفیت خودرو و نارضایتی عمومی از دو خودروساز بزرگ را ازجمله تبعات اعمال سیاستهای دستوری در صنعت خودرو است. در ادامه امیرحسن کاکایی، عضو …
۱۴۰۳/۰۵/۳۰
/ سایت خبرفوری
رانت ۵۰۰ همتی در جیب خریداران خودرو
یک کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: قیمتگذاری دستوری، تولید داخل را نابود کرد و جدا از ۲۰۰ همت زیانی که بر اساس آمار رسمی است، یک ضربه بزرگتر خوردیم و آن هم این بود که امروزه صنعت خودرو علیرغم تمام زحمتهایی که دستاندرکاران داخل این صنعت میکشند به یک صنعت منفور تبدیل شده است.
خریداران خودرو
خودروسازان داخلی
خریداران خودرو
خودروسازان داخلی
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۳/۰۵/۰۶
/ سایت روزنو
آزادسازی واردات خودرو یا خاطره سازی دولت در دقیقه نود؟ | روزنو
امیرحسن کاکایی، کارشناس بازار خودرو درباره گزارش خودروسازان در مجمع عمومی میگوید: دو موضوع در این خصوص مطرح میشود. اول اینکه مدیریت فعلی به خصوص در یک سال گذشته تلاشهایی برای افزایش بهره وری کرده و به طور خاص نیز اصلاح سبد محصول را انجام داده است.
قیمت خودرو
واردات خودر
قیمت خودرو
واردات خودر
۱۴۰۳/۰۵/۰۴
/ سایت اکونگار
سیاست وزیر جدید صمت در صنعت خودروسازی چه باید باشد؟
صنعت خودروسازی کشور طی سالهای اخیر به دلیل سیاستگذاریهای دولتمردان دچار مشکلات عدیدهای شده است. اما وزیر جدید صمت که در دولت چهاردهم روی کار خواهد آمد چه سیاستهایی باید در حوزه این صنعت به کار گیرد تا شرایط متفاوتتری رقم بخورد؟
صنعت خودروسازی
امیرحسن کاکایی
صنعت خودروسازی
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۳/۰۵/۰۲
/ سایت بورس نیوز
واردات خودروی کارکرده، خطر بزرگ اقتصاد ملی
بازار سرمایه
بازار خودرو
بازار سرمایه
بازار خودرو
واردات خودرو
واردات خودروی دست دوم
۱۴۰۳/۰۴/۲۷
/ سایت روزنو
گره کور قیمتگذاری خودرو؛ مشکل از شورای رقابت است؟ | روزنو
به گفته امیرحسن کاکایی، تعلل در اعلام قیمتهای جدید ایران خودرو و سایپا از وزارت صمت سرچشمه نمیگیرد بلکه آبشخور آن به شورای رقابت برمیگردد و برای گرهگشایی از این مشکل نهادی فراتر از سه قوه باید وارد شود.
شورای رقابت
قیمت خودرو
شورای رقابت
قیمت خودرو
۱۴۰۳/۰۴/۲۴
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
ریرا سبد زیاندهی ایرانخودرو را به سبد سودآور تبدیل میکند
اقتصاد 100- امیرحسن کاکایی، با اشاره به ورود ایرانخودرو به سگمنت خودروهای کراس اوور با تولید محصول ریرا، بیان کرد: در جهان تمایل مردم برای خرید محصولات کراس اوور افزایش یافته است. محصولات کراس اوور بین خودروهای سدان و اسیووی قرار میگیرد و بهدلیل اینکه مصرف سوخت آنها نسبت به محصولات اسیووی کمتر …
ایران خودرو
بازار خودرو
ایران خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۳/۰۴/۲۳
/ سایت جهان صنعت نیوز
«ریرا» ایران خودرو را نجات میدهد؟
امیرحسن کاکایی پیشبینی میکند خودروی کراس اوور ری را ایران خودرو، با توجه به کیفیت، مصرف سوخت کمتر و خدمات پس از فروش گسترده، در صورت قیمتگذاری منطقی، سهم بازار و سودآوری ایران خودرو را افزایش دهد.
ایران خودرو
ری را
ایران خودرو
ری را
۱۴۰۳/۰۴/۱۱
/ سایت اقتصادآنلاین
دولت چهاردهم فورا به داد ایرانخودرو و سایپا برسد/ وزیر صنعت مراقب باشد که وزیر خودرو نشود
یک کارشناس صنعت و بازار خودرو بیان کرد: به وزیر صنعت در دولت آینده توصیه میکنم که مراقب باشد که به جای وزیر صنعت، وزیر خودرو نشود. وزرای صنعت ما در چند سال گذشته وزیر خودرو شدهاند و انگار کارشان این است که به خودروساز بگویند که چه کاری انجام بدهد و چه کاری انجام ندهد.
صنعت خودرو
دولت چهاردهم
صنعت خودرو
دولت چهاردهم
بازار خودرو
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۳/۰۴/۱۰
/ روزنامه صمت
حکمرانی خوب نیاز امروز صنعت خودرو کشور
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
امیرحسن کاکایی
خودروهای برقی
امیرحسن کاکایی
خودروهای برقی
وزارت صنایع
خصوصیسازی
۱۴۰۳/۰۴/۰۴
/ روزنامه صمت
چرا صنعت خودرو از مسیر توسعه منحرف شد؟
صنعت خودرو ایران با داشتن سهم 18 درصدی از ارزشافزوده کل بخش صنعت و سهم ۳.۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی، از جایگاه مهمی در اقتصاد ما برخوردار است. خودروسازی ایر
نویسنده:امیرحسن کاکایی
انحراف صنعت خودرو
نویسنده:امیرحسن کاکایی
انحراف صنعت خودرو
۱۴۰۳/۰۳/۳۰
/ سایت نبض بازار
دخالت بیجای دولتیها عامل زیانده بودن ایرانخودرو و سایپا / چرا پرسنل شرکت زیاندهی همچون ایرانخودرو باید افزایش یابد؟
امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو گفت: تصمیماتی که در راس هیات مدیره ایران خودرو و سایپا گرفته شده بر مبنای دستورات دولت بوده که زیان سنگینی را برای این دو شرکت در بر داشته است.
خودرو
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۳/۰۳/۲۹
/ روزنامه صمت
خودرو در مسیر عکس توسعه صنعتی
این روزها و البته بهطور دقیقتر در یکی، دو سال اخیر در بیشتر نشستها و برنامههای وزارت صمت و بعضا سایر نهادها، مستقیم یا غیرمستقیم به موضوع خودرو اشاره میشود
شهناز صفایی
وزارت صمت
شهناز صفایی
وزارت صمت
صنعت خودرو
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۳/۰۳/۲۱
/ سایت دنیای خودرو
سیاست جدید وزارت صمت در قیمت گذاری خودرو
امیرحسن کاکایی*
۱۴۰۳/۰۳/۱۹
/ روزنامه صمت
آیا صنعت خودرو نیازمند کمک است؟
امیر حسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
امیرحسن کاکایی
صنعت خودرو
امیرحسن کاکایی
صنعت خودرو
دولت
کسبوکار
۱۴۰۳/۰۳/۱۳
/ سایت دنیای خودرو
کمبود نقدینگی و تاثیر آن بر کیفیت خودروها
امیرحسن کاکایی*
۱۴۰۳/۰۳/۰۵
/ سایت دنیای خودرو
خودروهای برقی در ایران خریداری ندارد
واردات خودروهای برقی و فروش آن در سامانه یکپارچه انجام شده است. با وجود اینکه حرکت به سمت خودروهای برقی بسیار مهم و از الزامات این روزهای کشور است اما زیرساختی برای استفاده از این خودروها فراهم نشده است. برخی معتقد هستند این خودروها در ایران خریداری نخواهند داشت. در همین زمینه امیرحسن کاکایی، کارشناس …
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
/ سایت اکونگار
بهانه جدید برای جلوگیری از خصوصیسازی خودروسازان/ دولتیها زیر بار قانون تجارت نمیروند
به گفته یک کارشناس صنعت خودرو مشکل اصلی که در رابطه با خصوصیسازی وجود دارد از سوی دولتیهاست نه بخش خصوصی و دولتها در پس این به عقب انداختنها پنهان میشوند و موضوع اهلیت را بهانه میکنند.
خودروسازان
صنعت خودرو
خودروسازان
صنعت خودرو
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
/ سایت دنیای خودرو
چین نمیخواهد با ورود به صنعت خودرو ایران خود را بدنام کند
امیرحسن کاکایی *
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
/ سایت تحلیل بازار
آوار تعطیلات تابستانه صنایع با ناترازی برق| احتمال خاموشی های صنایع به ۳ روز در هفته رسید
نجفی عرب رییس پارلمان بخش خصوصی از احتمال قطع برق صنایع در ۳ روز در هفته خبر داده؛ با احتساب تعطیلات رسمی و آخر هفته می توان گفت که خط تولید بسیاری از صنایع در بیش از نیمی از تابستان امسال متوقف است.
خاموشی در صنعت برق
تولید برق
خاموشی در صنعت برق
تولید برق
قطعی برق صنایع
سیده فاطمه مقیمی
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
/ سایت دنیای خودرو
مردم را به جایی رساندهاند که خودرو اسقاطی خارجی را به خودرو ملی ترجیح میدهند!
امیرحسن کاکایی *
۱۴۰۳/۰۲/۲۶
/ روزنامه رسالت
واردات خودرو همزمان با رفع موانع تولید اثربخش خواهد بود - روزنامه رسالت
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتوگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح مؤلفههای موردنیاز برای تقویت صنعت خودرو و افزایش تولید پرداخت و دراینباره اظهارکرد: مهمترین مؤلفه، تعیین تکلیف قیمتگذاری دستوری نادرست است چراکه این رویه قیمتگذاری با ابهام و اشکال روبهرو است. دیگر مؤلفه موردنیاز، تخصیص ارز …
۱۴۰۳/۰۲/۲۴
/ سایت انصاف
صادرات خودروهای ایرانی به کره شمالی دستاوردی اقتصادی یا سیاسی؟ | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز
به گفته یک کارشناس صنعت خودرو خرید خودروهای ایرانی توسط کره شمالیها را نمیتوان یک دستاورد اقتصادی و تجاری دانست زیرا چین در همسایگی این کشور گزینه جذابتری برای تامین تقاضای این کشور به خودرو است با این حال شاید بتوان این موضوع را یک دستاورد سیاسی دانست. امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتوگو
۱۴۰۳/۰۲/۲۴
/ سایت اکونگار
فروش خودرو به کره شمالی دستاورد تجاری نیست!
به گفته یک کارشناس صنعت خودرو خرید خودروهای ایرانی توسط کره شمالیها را نمیتوان یک دستاورد اقتصادی و تجاری دانست زیرا چین در همسایگی این کشور گزینه جذابتری برای تامین تقاضای این کشور به خودرو است با این حال شاید بتوان این موضوع را یک دستاورد سیاسی دانست.
کره شمالی
صنعت خودرو
کره شمالی
صنعت خودرو
مبادلات تجاری
امیرحسن کاکایی
۱۴۰۳/۰۲/۲۲
/ روزنامه صمت
و اما خودرو برقی...
امیرحسن کاکایی-عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
خودرو ربرقی
مصرف سوخت
خودرو ربرقی
مصرف سوخت
انرژی پاک
نیروگاه ها
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
/ سایت اقتصاد ۲۴
چرا چینیها در صنعت خودروسازی کشور سرمایهگذاری نمیکنند؟ + فیلم | اقتصاد24
امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو معتقد است که قرارداد اخیر بسته شده توسط شهرداری تهران و یک شرکت ساختمانسازی چینی مبنیبر واردات اتوبوسهای برقی از چین، طرح استعماری به شمار میرود و مفسده است.
خودروی برقی
واردات خودرو
خودروی برقی
واردات خودرو
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
/ سایت تجارت نیوز
چینیها در فروش اتوبوسهای برقی به ایران دنبال تکرار تجربه آزادراه تهران شمال هستند
امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو معتقد است که قرارداد اخیر بسته شده توسط شهرداری تهران و یک شرکت ساختمانسازی چینی مبنیبر واردات اتوبوسهای برقی از چین، طرح استعماری به شمار میرود و مفسده است.
واردات اتوبوس
واردات اتوبوس
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
/ سایت تجارت نیوز
پشت پرده واردات اتوبوس از شرکت ساختمانساز چینی چیست؟
ماجرای انعقاد قرارداد میان شهرداری تهران و یک شرکت ساختمانساز چینی به منظور واردات اتوبوس برقی به ناوگان حملونقل عمومی این کلانشهر واکنشهای بسیاری در پی داشته است. امیرحسن کاکایی، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارتنیوز، موضوع فوق را زیر ذرهبین برد.
واردات اتوبوس
اتوبوس برقی
واردات اتوبوس
اتوبوس برقی
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
/ سایت تجارت نیوز
بررسی مزایا و معایب خودروهای برقی
امیرحسن کاکایی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو مزایا و معایب خودروهای برقی که به تازگی برای واردات آن تصمیم گیری شده را بررسی کرد.
خودروهای برقی
سامانه یکپارچه خودرو
خودروهای برقی
سامانه یکپارچه خودرو
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
/ سایت اطلاعات آنلاین
مزایا و معایب خودروهای برقی چیست؟
امیرحسن کاکایی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو مزایا و معایب خودروهای برقی که به تازگی برای واردات آن تصمیم گیری شده را بررسی کرد.
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
/ سایت اطلاعات آنلاین
این خودروهای برقی معایبی هم دارند!
امیرحسن کاکایی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو مزایا و معایب خودروهای برقی که به تازگی برای واردات آن تصمیم گیری شده را بررسی کرد.
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
/ سایت اقتصاد ایران
مزایا و معایب خودرو برقی مهمان تازه بازار خودرو ایران
امیرحسن کاکایی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو مزایا و معایب خودروهای برقی که به تازگی برای واردات آن تصمیم گیری شده را بررسی کرد.
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
/ سایت اکونگار
خودرو برقی بخریم یا نخریم؟ / مزایا و معایب مهمان تازه بازار خودرو ایران
امیرحسن کاکایی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس صنعت خودرو مزایا و معایب خودروهای برقی که به تازگی برای واردات آن تصمیم گیری شده را بررسی کرد.
خودروهای برقی
بازار خودرو
خودروهای برقی
بازار خودرو
صنعت خودرو
خودرو برقی
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
/ روزنامه صمت
ایمنی حملونقل یا ایمنی خودرو
امیرحسن کاکایی- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت
امیرحسن کاکایی
موتورسیکلت
امیرحسن کاکایی
موتورسیکلت
ایمنی حملونقل
ایمنی خودرو
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۷:۰۹:۳۲
۳۶۵ روز
تبریک روز پدر
اخبار گوشی موبایل
هزینه خدمات دندان پزشکی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی
یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ -
9 February 2025
دریافت اخبار بیشتر
۳۶۵ روز
تبریک روز پدر
اخبار گوشی موبایل
هزینه خدمات دندان پزشکی
درمان شقاق مقعدی پیکاطب
خرید فالوور اینستاگرام
خرید بازدید اینستاگرام
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی