سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

۴ سپتامبر سال ۱۸۳۳ ـ حرفه ای به نام " توزیع " روزنامه - توزیع خوب عامل افزایش تیراژ و شمار مخاطبان است


از همان نخستین روز انتشار روزنامه «نیویورک سان دیلی» در چهارم سپتامبر سال ۱۸۳۳ که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود حرفه ای به نام «روزنامه فروشی» به وجود آمد و نخستین روزنامه …

از همان نخستین روز انتشار روزنامه «نیویورک سان دیلی» در چهارم سپتامبر سال ۱۸۳۳ که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود حرفه ای به نام «روزنامه فروشی» به وجود آمد و نخستین روزنامه فروش به نام بارنی فلاهرتیBarney Flaherty

به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه «نیوزبویNewsboy » مصطلح و "بارنی" با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.

فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها، در کیوسیک های ثابت و متحرک (نیوز ستند) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه (هوم دلیوری) جای آن را گرفته است. در کسب و کار روزنامه داری، برخلاف تصور تحریریه و آگهی ها حرف نهایی را نمی زنند، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد.زیرا، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم؛ نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی (آنلاین) روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند. روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود، گرچه اخیرا برای ادیشن آنلاین روزنامه ها هم به طور جداگانه آگهی گرفته می شود ولی این قبیل آگهی ها از میزان آگهی های چاپی آنها می کاهد.



همچنین مشاهده کنید