سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

اتاق میهمان و امکانات آن


اتاق میهمان و امکانات آن
ما ایرانی ها معمولاً از آمدن میهمان همیشه استقبال کرده ایم و آمدن میهمان و پذیرایی از آن را یک اتفاق میمون می دانیم. بعضی از میهمان های ما از شهرهای دیگر کشور میهمان ما می شوند و طبیعتاً شب را هم میهمان ما هستند. اما همیشه تدارک دیدن سفره چند رنگ و پذیرایی بدون توقف نشانه میهمان نوازی نیست. آماده کردن فضایی برای استراحت میهمانان ما شاید فضایی راحت تر را برای میهمانان ما فراهم کند.
شما اگر اتاق یا بخشی از خانه را پیش از رسیدن میهمان ها آماده کنید، قطعاً پذیرایی از میهمانان برای شما هم ساده تر می شود. اما اینکه چه کارهایی بکنید تا به هنگام آمدن میهمان، پذیرایی برای شما آسان شود. برای این کار، شما می توانید اتاق کار، اتاق کودک و یا گوشه ای از خانه را به این امر اختصاص دهید. راه های زیر هم می تواند شما را بیشتر کمک کند.
- اضافه کردن یک تخت مناسب: اضافه کردن تخت به معنی استفاده از تشک یا تخت خواب است. معمولاً استفاده از صندلی های تخت شو یا کاناپه های بزرگ برای استفاده در چنین مواردی بسیار نامناسب است.
- فضای مناسب: بعضی از افراد عادت دارند وسایل را از داخل چمدان خارج نکنند و از داخل همان استفاده کنند. اما بعضی دیگر معمولاً وسایل را از داخل ساک و چمدان خارج می کنند. پس باید کمد و یا کشویی مخصوص لباس ها برای میهمانان خالی کرد. سعی کنید روی میز اتاقی که در اختیار میهمانان قرار می دهید را خالی کنید تا وسایل شخصی را روی آن قرار دهند.
- جزئیات: قرار دادن بعضی وسایل از اتکای میهمان به میزبان جلوگیری می کند. به طور مثال قرار دادن یک ساعت زنگ دار به میهمان کمک می کند تا هر ساعتی که لازم بود، خودش بیدار شود. هر یک از وسایل زیر را هم اگر اضافه دارید در اختیار میهمانان قرار دهید. پنکه، تلفن و تلویزیون. البته اگر در خانه از آن اضافه دارید.
در مورد دستشویی و حمام هم این کار یعنی احترام به میهمان ها. قرار دادن یک صابون اضافی، شامپو و حوله دست و صورت، در صورتی که میهمان این وسایل را همراه نداشته باشد، او را خوشحال خواهد کرد.
- حریم شخصی برای میهمان: مشکل اصلی همه ما این است که گمان می کنیم لحظه ای نباید میهمان را تنها گذاشت و در تمام لحظات در اتاقی که به او اختصاص داده ایم کنارش باشیم. قبل از اینکه او به شما بگوید می خواهد مختصر استراحتی کند، یا کمی مطالعه کند، شما پیشنهاد بدهید.
چند پیشنهاد زیر را هم برای ایجاد یک فضای خصوصی برای میهمانان خود بخوانید.
بعضی از درها را ببندید. اگر خانه خود را تغییر شکل داده یا از ابتدا به شکلی بوده که بخش های مختلف آن به وسیله درهای زیاد به هم متصل می شوند، بعضی از درها را ببندید. به طور مثال اگر حمام شما هم از اتاق راه دارد و هم از سمت سالن پذیرایی، در سمت سالن را ببندید.
- کلید اضافی: برای میهمان هایی که چند روزی قصد اقامت دارند. پیشنهاد می شود کلید اضافی خانه را در اختیار آنها قرار دهید. به این ترتیب هم شما به عنوان میزبان و هم میهمان شما راحت خواهند بود.
- برای میهمان خود وسایل آشپزخانه را دم دست و دسترسی به مواد نوشیدنی و خوردنی را در سهولت قرار دهید. به این ترتیب میهمان برای نوشیدن یا خوردن چیزی دچار رودربایستی نمی شود.
- وسایل شست وشوی لباس هم در اختیار میهمانان قرار دهید. این کار به میهمانان امکان شستن لباس هایشان را می دهد. اتو و سایر وسایل مورد نیاز را هم در دسترس قرار دهید. لباس های میهمانان شما قطعاً در ساک یا چمدان چروک شده است.
- اگر خانه شما دوبلکس است و در هر دو طبقه امکان اسکان میهمان خود را دارید، طبقه بالا را برای میهمان خود انتخاب کنید. علت را باید از کارشناسان طراحی داخلی منزل بپرسید، چون تمام این مطالب پیشنهاد آنهاست.

http://nobelak.blogfa.com/post-۱۷۸.aspx


همچنین مشاهده کنید