شنبه, ۵ خرداد, ۱۴۰۳ / 25 May, 2024
مجله ویستا
یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد
"کلمهها موانعی هستند در راه ایجاد ارتباط"، "یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد"، "توضیح دادن درباره یک محصول هیچ گاه به اندازه نشان دادن آن موثر نیست"، "مخاطبان، متنهای تبلیغاتی را نمیخوانند، بلکه فقط عنوانهای تبلیغاتی را میخوانند" اینها برخی از اظهارنظرهای جالب صاحب نظران تبلیغات درباره متنهای تبلیغاتی است.
حرف اول را در تبلیغات گرافیکی تصویر می زند. دقیقا برعکس اتفاقی که در کشور ما رخ می دهد. اما این اتفاق دلایل متعدد دارد که یکی از این موارد ذایقه مخاطب ایرانی است. به تعبیری مخاطب ایرانی علاقه دارد تا پیام برای او واضح گفته شود و کمترین تلاش فکری درباره استخراج پیام به خرج ندهد(این امر یکی از نشانههای جوان بودن تبلیغات درکشور ماست).
در این یادداشت به نقل از وینسون چرچیل به برخی قوانین نگارش آگهی اشاره شده و آمده است: شاید نوشتن کار ساده ای به نظر آید، اما زمانی که قلم به دست می گیرید، می بینید که تبدیل یک ایده به متن کاریست بس دشوار. نوشتن یک آگهی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وینسون چرچیل پنج قانون برای نوشتن دارد: قوی شروع کنید: "در روزگاری که چراغ قرمز راهنمایی هنوز سبز نشده، همه دستشان را روی بوق می گذارند، اگر چهار کلمه اول آگهی جذاب نباشد، پنجمین کلمه خوانده نخواهد شد".
موضوع متن باید واحد باشد: قرار نیست به تمام توانمندیهای شرکت خود در یک آگهی اشاره کنید. اجازه دهید مخاطب روی یک پیام متمرکز شود. یک دوست خوب بهتر از هزار رفیق نیمه راه است.
از زبان ساده استفاده کنید: از اصطلاحات تخصصی و نامانوس در متن استفاده نکنید. زبان سازمانی را تا جای ممکن فراموش کنید. آگهیهای ایرانی پر است از اصطلاحات تخصصی که هیچ کدام را مخاطب نمیفهمد.
به شیوه ای موثر موضوع را خاتمه دهید: در یک باکس تبلیغاتی در تلویزیون تبلیغ آخر گرانتر از سایر تبلیغات است. این قانون به این دلیل است که مردم آن را بیشتر به خاطر خواهند آورد. این امر درباره متن آگهی هم صادق است، یعنی مخاطب انتهای پیام را به خاطر می سپارد. همه نکات جذاب فروش را همان ابتدای پیام خرج نکنید و چیزی هم برای آخر متن بگذارید.
در پایان اشاره میکنم به جمله ای از دیوید اگیلوی که می گوید: "یــک آگـهی خــوب دو کلـمه بیــشتر نــدارد: تماشـا کنیــد"...
منبع : خبرگزاری ایسنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات ریاست جمهوری ایران سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی شهدای خدمت سقوط بالگرد رئیسی رئیسی ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان شهادت رهبر انقلاب
مشهد تهران قتل بارش باران سازمان هواشناسی کنکور بازنشستگان زمین پلیس سیل آموزش و پرورش پلیس راهور
قیمت طلا قیمت دلار بورس خودرو قیمت خودرو یارانه حقوق بازنشستگان تورم بازار خودرو مسکن دلار ایران خودرو
اصغر فرهادی سینما دفاع مقدس تلویزیون سریال پایتخت خرمشهر زنان بازیگر
روسیه جنگ غزه اسرائیل فلسطین آمریکا غزه رژیم صهیونیستی حماس ولادیمیر پوتین چین ترکیه اتحادیه اروپا
پرسپولیس فوتبال استقلال استقلال خوزستان لیگ برتر نساجی جواد نکونام بارسلونا والیبال باشگاه استقلال تیم ملی والیبال ایران باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی سامسونگ ایلان ماسک کهکشان ناسا مایکروسافت جنگنده اپل
آلزایمر خواب ویتامین استرس قلب فشار خون