جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دکتر علی رفیعی از تئاتر تا سینما


دکتر علی رفیعی از تئاتر تا سینما
دکتر علی رفیعی یکی از چهره های برجسته دنیای تئاتر است که آثار فوق العاده و منحصر به فردی را روی صحنه برده است.
این هنرمند توانای تئاتر با اولین فیلمش ماهی ها عاشق می شوند سینمای ایران را غافلگیر و مخاطبان را دچار شگفتی کرد. این اثر با نماهای تئاتر گونه و شخصیت پردازی های زیبا و طراحی لباس متفاوتش توانست روح جدید و راه بدیعی را در سینمای ایران ایجاد کند.
این فیلم خوش ساخت مورد توجه منتقدان سینمایی نیز قرار گرفت، موفقیت او در امر فیلم سازی و اولین قدمش در دنیای سینما باعث شده که دست به تولید اثری دیگر در این عرصه بزند. آقا یوسف (پای چوبی) عنوان دیگر اثر او می باشد که قصد تولیدش را دارد، علاوه بر این فیلم نامه او بر دو داستان دیگر نیز به نام های سکوت و راز پروانه ساخت گرفته است که از ساخت آن ها منصرف شده است.
تیتراژ ابتدایی و پایانی فیلم ماهی ها عاشق می شوند فوق العاده و قابل توجه بود، موسیقی متن آن نیز از تاثیرگذارترین موسیقی های به کار برده در دنیای سینما بود.
دکتر علی رفیعی با درک مناسبی از تئاتر و ارتباط نزدیک حسی صحنه با مردم به سراغ ساخت این فیلم رفته است.
او از آبان ماه تمرینات تازه ترین نمایش خود با عنوان شکار روباه را آغاز کرده تا در جشنواره تئاتر فجر آن را روی صحنه ببرد، پس از آن نیز قصد دارد آقا یوسف را بسازد، تا دومین تجربه کارگردانی اش در عرصه سینما را در کارنامه هنری اش ثبت کند (امیدواریم زیبا باشد و هم چنان قدرتمند در اذهان مردم بماند)
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید