جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تقلب کار خوبی نیست


تقلب کار خوبی نیست
دانش آموزان موفق، اون هایی هستن که درس هاشون رو به خوبی یاد می گیرن و از هیچ مطلبی بدون این که اون رو خوب و کامل یاد بگیرن، نمی گذرن.
این دانش آموزان پرتلاش و زحمتکش در طول سال تحصیلی، همیشه برای امتحان دادن آماده هستن و روزهای امتحان هم با مرور درس هاشون، حسابی آماده می شن و با نمره های خوبی که می گیرن، زحمات معلم و مامان و بابا رو جبران می کنن و خودشون هم شاد و راضی هستن.اما بعضی از دانش آموزان هم هستن که بازیگوشند و تازه سر جلسه امتحان یادشون میاد که باید برای به دست آوردن نمرات خوب تلاش می کردن و چون این کار رو نکردن، روز امتحان سعی می کنن تقلب کنن که اصلا کار خوبی نیست و نمره هایی که به این طریق به دست میاد، نمره واقعی اون ها و نتیجه زحمات خودشون نیست. هلیا ۹ سال داره و در این باره می گه: تقلب کردن کار زشتیه و بچه های خوب و درست کار همیشه خودشون درس هاشون رو می خونن و سر جلسه امتحان فقط به برگه خودشون نگاه می کنن.
فرید ۱۰ ساله می گه: بعضی از هم کلاسی های بازیگوش و سر به هوای من که به فکر درس و مدرسه نیستن و هیچ وقت سر کلاس به خوبی درس ها رو یاد نمی گیرن و به حرف معلم هم اصلا گوش نمی دن، موقع امتحان از روی دست بقیه تقلب می کنن تا نمره بدی نگیرن وآبروشون نره.او اضافه می کنه: این دانش آموزان به این مسئله فکر نمی کنن که اگه کسی متوجه تقلب کردن اون ها بشه، آبروشون بیشتر می ره!امیر پارسا که ۱۱ سال داره می گه: بچه هایی که درس نمی خونن و سرجلسه امتحان تقلب می کنن در واقع حق دانش آموزان زحمتکش رو ضایع می کنن و کارشون خیلی زشته. مهسا هم که ۹ سال داره می گه: اگه همه دانش آموزان معنی مدرسه رفتن رو به خوبی بدونن، می فهمن که نباید وقت و انرژی خودشون رو بیهوده هدر بدن. او عقیده داره: به قول مامانم تنها وظیفه یک دانش آموز درس خوندنه و ما نباید با سهل انگاری و بازیگوشی، این وظیفه مهم و اصلی رو فراموش کنیم و مجبور بشیم موقع امتحان یک کار اشتباه دیگه انجام بدیم و تقلب کنیم.

بهین
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید