جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

رژیم سبزیجات باعث کاهش وزن می شود


رژیم سبزیجات باعث کاهش وزن می شود
مطالعات و بررسی هایی که طی ۵ سال گذشته انجام شده نشان می دهد افرادی که از رژیم غذایی بدون گوشت استفاده می کنند، طی زمان به وزن شان کمتر اضافه می شود.
لندن – دانشمندان اعلام کردند اگر می خواهید وزنتان را کم کنید از رژیم های غذایی بدون گوشت استفاده کنید . محققینی که رژیم غذایی ۲۲۰۰۰ نفر که شامل گیاهخواران و گوشت خواران بود را در طی ۵ سال مورد بررسی قرار دادند و دریافتند همه افراد ، مقداری به وزنشان اضافه می شود ولی افراد گوشت خواری که رژیم شان را تغییر داده بودند و به غذاهای غیر گوشتی یعنی گیاهان روی آورده بودند ، وزن کمتری اضافه کرده بودند .
پروفسور تیم کی گفت : برخلاف مشاهدات اخیر که افراد با رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم و پروتیین زیاد ، وزنشان کم می شود ما دریافتیم که افرادی که رژیم شان حاوی پروتیین کم و میزان کربوهیدرات زیاد باشد ، وزنشان کمتر افزایش می یابد .
تحقیق برای مقایسه افزایش وزن بین افراد گوشت خوار ، ماهی خوار و گیاهخواران انجام شد و در مجله بین المللی چاقی، چاپ شد :
بررسی ها نشان می داد افراد بطور میانگین در طی ۵ سال ۴.۴ Ib به وزنشان اضافه می شود البته با ذکر این مطلب که افراد شرکت کننده اضافه وزن نداشتند.
پروفسور کی عضو موسسه تحقیقات سرطانی در انگلیس و عضو هیات علمی دانشگاه آکسفورد که سرپرستی تحقیقات و مطالعات را برعهده داشت گفت : افزایش وزن در بین گیاهخواران کمتر از گوشت خواران و گروههای دیگر بود .
او افزود : کمترین دریافت وزن در کسانی بود که رژیم شان را تغییر داده و گوشت و محصولات و فرآورده های حیوانی را کمتر مصرف کرده بودند .
کی و همکارانش اعلام کردند ورزش عامل مهم دیگری است که وزن را کنترل می کند .
افرادی که در طی ۵ سال فعالیتهای فیزیکی زیادی دارند نسبت به افرادی که کمتر ورزش می کنند ، کمتر به وزنشان اضافه خواهد شد.
افرادی که در طی ۵ سال فعالیتهای فیزیکی زیادی دارند نسبت به افرادی که کمتر ورزش می کنند ، کمتر به وزنشان اضافه خواهد شد. یافته ها و تحقیقات از EPIC که مربوط به تحقیقات ارتباط بین تغذیه و سرطان می باشد ، رژیم غذایی ۵۰۰۰۰۰ نفر را در ۱۰ کشور مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار داد و ارتباط بین سرطان و تغذیه را روشن کرد .
مطالعات همچنین مشخص کرد که افراد دیابتی ۳ برابر بیشتر از افراد معمولی به سرطان راست روده دچار می شوند که این نوع سرطان سالانه ۴۹۰۰۰۰ فرد مبتلا را در کل جهان می کشد.
همچنین مشخص شد رژیم غذایی و تنباکو و الکل ، عوامل عمده بروز تقریبا سه سرطان مهم در کشورهای پیشرفته هستند .
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید