جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

صهیونیست‌ها و تحریف هولوکاست


واقعه هولوکاست که چندی پیش به صورتی جدی توسط "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران مورد تردید قرار گرفت، ابراز تردید نسبت به واقعه هولوکاست از سوی برخی اندیشمندان خارجی نیز مطرح شده است .
هنگامی که در سال ‪ ۱۹۹۹‬میلادی "دیوید ایروینگ" نویسنده و مورخ سرشناس انگلیسی در دو کتاب تاریخی خود به نام" خاطرات گوبلز" و " جنگ هیتلر" با ارایه اسناد و شواهد متقن و محکم ماجرای "هولوکاست" را زیر سئوال برد، صهیونیستها تلاش وسیعی را برای خنثی کردن آن آغاز کردند.
صهیونیستها دریک اقدام‌هماهنگ و با ابعاد وسیع تلاش کردند اعتباردیدگاه این مورخ انگلیسی که با اسناد معتبر ادعای کشتار شش میلیون یهودی به دست هیتلر در جریان جنگ جهانی دوم را خدشه دار ساخت، زیر سئوال ببرند. در نتیجه این تلاشها دستگاه قضایی انگلستان ایروینگ را تحت تعقیب قضایی قرار داد.
در فاصله کوتاهی از زمان چاپ دو کتاب توسط ایروینگ و استقبال زیاد مردم ازاین دو کتاب، صهیونیست‌ها اقدام به انتشار کتابی با عنوان"خاطرات آدولف آیشمن " کردند که در آن به‌تشریح وقایع ساختگی درجریان هولوکاست پرداختند.
اندک پژوهش‌های که‌پیرامون هولوکاست انجام شده،با واکنش تند صهیونیست‌ها و دولت‌های حامی آن رو به رو شده است.
تحقیق درباره هولوکاست به معنای " بدنام کردن یهودیان" نیست، بلکه به منظور آشکار کردن یک خطا و تحریف تاریخی و بازنگری در نوشته‌های تاریخی در این زمینه انجام شده است .
حدودیک سال پیش ایروینگ ، در مصاحبه‌ای طولانی با یک نویسنده آمریکایی که متن آن مصاحبه در هفته‌نامه "آبزرور" چاپ لندن منعکس شد، تصریح کرد:
نهادهای وابسته به صهیونیست‌ها در کشورهای مختلف از جمله، "مجمع مقابله با بدنام کردن یهودیان"، "مرکز سایمون وینزنتال" ،"شورای نایبان یهودیان انگلیس"، "کنگره یهودیان اتریش"، " کمیته یهودیان آمریکا"، "شورای نواب یهودیان آفریقای جنوبی" و شماری دیگر از موسسات در نقاط مختلف به سمپاشی علیه او سرگرم هستند.
این سخنان نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها تا چه میزان به هولوکاست و افشای حقایق مربوط به‌آن حساس هستند وحتی تحقیقات علمی دراین زمینه رانمی‌توانند تحمل کنند. صهیونیست‌ها از طریق نمایش فیلمی به نام"پرونده شیندلر" در پی طرح هولاوکاست در افکار عمومی جهانی بودند.
این فیلم ماجرای سوزاندن و خفه کردن یهودیانی را به تصویر کشیده بود که درجریان جنگ جهانی دوم در اردوگاهی به نام "آشویتس" بسر می‌بردند.
ایروینگ در پاسخ به این فیلم عنوان کرد: برخلاف ادعای صهیونیست‌ها ، در اردوگاه "آشویتس" هیچ زندانی‌یهودی با گاز از بین نرفته و حمام گازی که در فیلم "پرونده شیندلر" نمایش داده می‌شود بکلی جعلی است و اساسا در سقف حمامهای آشویتس یا اتاقهایی که ادعا می‌شود اتاق گاز بوده، هیچ سوراخی برای انتشار گاز وجود نداشته است.
این مورخ انگلیسی اضافه می‌کند، عمده زندانیانی که در این اردوگاه جان سپردند به واسطه ابتلا به بیماری "تیفوس" در گذشته‌اند و اجساد آنان به جهت جلوگیری از انتشار ویروس، در محفظه‌های مخصوص که در اروپا رواج دارد و جایگزین خاکسپاری جسد به شمار می‌آید، به خاکستر بدل شده است.
برخی از مدارک نشان می‌دهد که مشخص می‌کنند، اتاق گازی که‌اکنون در اردوگاه آشویتس بازسازی شده و به چشم می‌خورد در واقع در سال ‪ ۳) ۱۹۴۸‬سال پس از پایان جنگ دوم جهانی) به عنوان محلی برای جلب توریست ساخته شده است.
به اعتقاد ایروینگ، شمار کل یهودیانی که در طول دومین جنگ جهانی در اردوگاه آشویتس مرده‌اند حداکثر به ‪ ۱۰۰‬هزار بالغ می‌شود که بیشتر آنان در اثر بیماری درگذشته‌اند و شماری نیز تیرباران یا به دار آویخته شده‌اند.
براساس شواهد و اسناد دیگری که در دست‌است می‌توان گفت که شمار کشته‌شدگان یهودی در دیگر اردوگاههای نازی ها، از این نیز کمتر بوده است و به این ترتیب رقم شش میلیون قربانی یهودی صحت نداشته و کاملا جعلی است.
ایروینگ در بخشی از کتاب خود عنوان کرده که صهیونیستها واژه‌انگلیسی "هولوکاست" (‪ (holocaust‬را که به معنی کشته‌شدن دسته جمعی یا قتل عام است، برای خود قبضه کرده‌اند و اجازه‌نمی‌دهند هیچ‌نویسنده‌ای این واژه را در مورد کشتارهایی که در نقاط مختلف جهان و در طول تاریخ واقع شده،نظیر کشتار مردم در "سدن" در جنگ دوم جهانی که در اثر بمباران متفقین صورت گرفت و یا مرگ و میرهای گسترده مانند کشته شدن شمار زیادی از مردم ایرلند در جریان قحطی اوایل قرن ‪ ۲۰‬و یا نسل کشی مسلمانان بوسنی هرزوگوین توسط صرب های صربستان و همینطور کشتار وسیع مردم فلسطین توسط رژیم‌اشغالگر قدس، مورد استفاده قرار دهد.
آنچه که درباره صحت گفته‌های دیوید ایروینگ می‌توان گفت این است که وی در سال ‪ ۱۹۹۲‬با استفاده از آرشیو اسناد شوروی ( پس از فروپاشی این کشور) اقدام به نوشتن کتاب خود به نام "خاطرات گوبلز" و افشای دروغ بزرگ صهیونیست‌ها کرد و قرار بود که این کتاب به‌صورت سلسله مطالبی در هفته نامه "ساندی تایمز" به چاپ برسد اما یک هفته پس از اولین چاپ، ضمن قطع ناگهانی و مبهم ادامه مطلب در این نشریه، سردبیر این نشریه نیز به طرزی مرموز از کار برکنار شد.
ایروینگ دراین‌باره گفت: هدف او از این تحقیق نشان دادن یک دورغ تاریخی توسط صهیونیست هابود و دفاع او از این مطالب، دفاع از حق آزادی بیان و دفاع از حقیقت است و اگر با اسناد متقن به او نشان دهند که اشتباه کرده است او حاضراست از ادعای خود دست بردارد، هر چند که مطمئن است در تحقیقات خود به خطا نرفته است.
جدای از ایروینگ، اندیشمندان و متفکران دیگری نیز به بررسی عملکرد صهیونیست پرداختند.در این میان "روژه گارودی" فیلسوف، ادیب و مرد سیاست اهل فرانسه است که وی نیز به دلیل فعالیت‌های تحقیقی خود برای بر ملا کردن ماهیت صهیونیست‌ها همواره توسط دولت فرانسه مشکلاتی برایش ایجاد شد.
گارودی که تحصیل کرده شوروی است در سال‌های ‪ ۱۹۴۰‬تا ‪ ۱۹۴۳‬میلادی و در جریان جنگ جهانی دوم به عنوان اسیر در اردوگاه اسرای جنگی زندانی بود.
پس از آن مدتها نیز به عنوان سناتور و نماینده پارلمان فرانسه مشغول به خدمت بود.وی پس از سالیان متمادی تحقیق و تفحص پیرامون ادیان، در سال ‪ ۱۹۸۱‬میلادی به اسلام گروید و مسلمان شد. دولت فرانسه وی را به دلیل فعالیت علیه صهیونیست‌ها و به اتهام "یهودی ستیزی" و چاپ مقاله‌های متعدد در این زمینه محاکمه کرد.
گارودی در کتاب معروفش به نام "پرونده اسراییل و صهیونیسم سیاسی " با ارایه تحلیل‌های مستند، ضمن تعریف صهیونیسم مذهبی و سیاسی به افشای خطوط فکری و سیاسی صهیونیست‌ها پرداخت.
نژاد پرستی، اسطوره‌سازی و جعل و تحریف تاریخ به خصوص تاریخ مربوط به هلوکاست، اعلام آشکار برنامه‌های توسعه طلبی و غصب سرزمین‌های بیشتر، بی اعتنایی به اصول و ارزش‌های انسانی و جهانی، و نیز عدم پایبندی به حقوق بین‌الملل از جمله مواردی است که گارودی در کتاب خود برای صهیونیست سیاسی برشمرده ست.
وی در بخشی از تحقیق خوداصولی را به‌عنوان نمونه از طرز تفکر صهیونیست ها بیان می‌کند و می‌گوید: یهودیان می‌گویند ما در سراسر دنیا یک قوم هستیم و یک قوم را تشکیل می‌دهیم و این ما هستیم که همواره در همه جا و همه وقت تحت آزار و ظلم بوده‌ایم بنابراین ما هرگز نمی‌توانیم با اقوام دیگر ادغام شویم و با آنها زندگی کنیم.
گارودی با اشاره به‌سخنان "ژرسوم شولم" از نویسندگان یهودی که گفته بود، "هولوکاست و اسراییل دو روی یک واقعیت تاریخی هستند"، تصریح می‌کند:
از این هولوکاست، که به نام آن، نه تنها موجودیت اسراییل، بلکه هر نوع باج‌گیری سیاسی توسط رهبران آن را مشروع جلوه‌گر می‌کنند، سوء‌استفاده‌های کلانی شده است.
"یهودیان سعی می‌کنند به هولوکاست رنگ و لعابی مذهبی بدهند غافل از آنکه اگر جنایت هیتلر واقعیت نیز داشته باشد، این حرکت یک حرکت سیاسی بوده نه مذهبی. در بین کشته‌شدگان سه میلیون لهستانی غیر یهود، بیش از ‪۶‬ میلیون اسلاو و صدهاهزار غیر نظامی غیر یهود کشته شدند که یهودیان سعی کرده‌اند که همه این کشته‌شدگان را به نفع خود مصادره کنند، هر چند آنها مرگ دیگران را مقدس نمی‌دانند! پس به چه علت باید مرگ، برای فقط یک بخش از بشریت خصوصیتی "مقدس " داشته باشد و برای دیگران اینگونه نباشد؟" بنابراین می‌توان با بهره‌گیری از تحقیقات محققانی‌همچون ایروینگ و گارودی و دهها اندیشمند دیگر، زمینه‌ای را فراهم ساخت تا محققان و متفکران دیگر بتوانند فارغ‌البال از مسایل سیاسی به تحقیق پیرامون این تحریف تاریخی بپردازند و درنهایت دستاوردهای خود را در قالب مجموعه‌ای در خصوص هولوکاست منتشر کنند.

علیرضاجباری
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ایرنا


همچنین مشاهده کنید