شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

برنامه مسابقات جایزه بزرگ K-۱ در سال ۲۰۰۶ میلادی


برنامه مسابقات جایزه بزرگ K-۱ در سال ۲۰۰۶ میلادی
سال ۲۰۰۵ نیز پایان یافت. پس از برگزاری رقابت‌های گوناگون و متعددی در نقاط مختلف جهان در تاریخ ۱۹ نوامبر در یک شب خاطره‌ساز سمی شیلت هلندی تاج قهرمانی K-۱ را بر سر نهاد تا پنجمین هلندی باشد که قهرمان رقابت‌های K-۱ سال ۲۰۰۵ می‌شود.
اکنون که در اوایل سال ۲۰۰۶ میلادی هستیم این مطلب برای علاقمندان به مسابقات دیدنی K-۱ حائز اهمیت است که در سال جاری شاهد چه رویدادهائی در مسابقات جایزه بزرگ خواهیم بود.
در سال ۲۰۰۶ شاهد برگزاری ۶ تورنمنت جایزه بزرگ برای گزینش نفرات جدید جهت حضور در مسابقات انتخابی فینال در قاره‌های مختلف خواهیم بود که در هر دوره از مسابقات شاهد به میدان رقابت کردن فوق ستارگان K-۱ در سوپر فایت‌های جایزه بزرگ خواهیم بود. تفاوت این سوپر فایت‌ها با سال‌های گذشته در این است که فوق ستارگان با یکدیگر رقابت می‌کنند امری که اغلب در مسابقات فینال شاهد آن خواهم بود.
برنامه مسابقات K-۱ در سال جاری به شرح زیر می‌باشد:
● مسابقات جایزه بزرگ آمریکای جنوبی در نیوزلند تحت عنوان K-۱ worl GP ۲۰۰۶ in Ocenia
رقابت‌های فوق در تاریخ ۵/۳/۲۰۰۶ در شهر Ackland واقع در نیوزلند برگزار خواهد شد. مبارزانی که در این تورنمنت شرکت خواهند کرد عبارتند از سریل ابیدی، هیراکی هوری، بدر هری، رونی سیفو، پیتر گراهام و سه مبارز تازه وارد در مبارزات سوپر فایت نیز شاهد رقابت دیدنی سمی شیلت و پیتر آرتز، روی سیفو و رمی بونجاسکی خواهیم بود.
● مسابقات جایزه بزرگ در لاس وگاس تحت عنوان (K-۱ WGP ۲۰۰۶ in Las Vegas (battle at bllagio
هتل بلاجیو لاس وگاس برای پنجمین بار در تاریخ ۲۹/۶/۲۰۰۶ میزبان جایزه بزرگ K-۱ در ایالات متحده خواهد بود. قرار است در این تورنمنت از افرادی چون کارتر ویلیامیز، مایتی مو، جوی کوپر، مایکل مک‌دونالد و... استفاده شود. در سوپر فایت‌ها نیز بونحاسکی، موساشی، فیتوسا و بوتا کاندید شده‌اند که تصمیم نهائی در مورد این مبارزات اتخاد نشده است.
● مسابقات جایزه بزرگ اروپا تحت عنوان (K-۱ World GP ۲۰۰۶ in Axsterdam (netherlands
هلند که مهد پرورش قهرمانان K-۱ می‌باشد در تاریخ ۱۳/۵/۲۰۰۶ در شهر آمستردام میزبان رقابت‌های جایزه بزرگ اروپا خواهد بود. مبارزان این تورنمتن عبارتند از الگسی ایگناشوف، نوفال بنازوز، عزیز خاتو، فدی کمایو و... .
در سوپر فایت‌ها نیز شاهد مبارزاتی بین جروم لوبانر با رمی بونجاسکی، سمی شیلت با لیودی و ندامز، ارنستو هوست با باب ساپ خواهیم بود.
البته لازم به ذکر است، این سوپر فایت‌ها را سازمان K-۱ برگزار نمی‌کند و برگزار کننده آن سازمان It&#۰۳۹;s show time که زیر نظر سازمان K-۱ هلند فعالیت می‌کند، می‌باشد.
● مسابقات جایزه بزرگ کاپ شرق آسیا K-۱ World GP ۲۰۰۶ Asia Cup
مسابقات فوق در تاریخ ۴/۶/۲۰۰۶ به میزبانی چین یا کره برگزار خواهد شد. مبارزان عبارتند از جان گین جون، آکبونو، یاشیهیرو و... .
در سوپر فایت‌ها نیز سمی شیلت و هونگ من چوی با هم دیدار خواهند کرد. موساشی هم در مقابل حریفی که هنوز مشخص نشده خواهد ایستاد.
● مسابقات جایزه بزرگ ژاپن تحت عنوان K-۱ Japan Tournament ۲۰۰۶ in Spooko
کاپ قهرمانی K-۱ ژاپن نیز در سال جاری در ساپوکو برگزار خواهد شد مبارزان این تورنمنت عبارتند از توتسوفمی تومیهیرا، هیرومی آمادا، تویوشی ناکاساکو، فوجیموتو، نویوهایاشی و... . در سوپر فایت‌ها نیز از ری‌سیفو، چوی و موساشی استفاده می‌شود. مسابقات مذکور در تاریخ ۳۰/۷/۲۰۰۶ برگزار خواهد شد.
● مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ K-۱ Internation Cup
هنوز محل برگزاری این مسابقات مشخص نشده است. اما قرار است در هاوائی، لاس وگاس، چین، کره یا پاریس این رقابت‌ها برگزار شود.
● مسابقات انتخابی فینال در اوساکا دام K-۱ World Cup Final Elimination in Osaka
این مسابقات مانند سال گذشته در تاریخ ۳۰/۹/۲۰۰۶ در سالن اوساکا دام ژاپن برگزار می‌شود. مبارزات شرکت‌کننده در این رقابت‌های حذفی عبارتند از ۸ فینالیست سال گذشته که عبارتند از جروم لوبانر، روی سیفو، پیتر آرتز، رمی بونجاسکی، هونگ من چوی، روسلان کریو، موساشی و سمی شیلت. فیتوسا که در مبارزه ذخیره پیروز شد و به‌جای آرتز در تورنمنت فینال مبارزه کرد و نایب قهرمان شد نیز در این مسابقات شرکت می‌کند.
۶ مبارزی هم که در مسابقات مذکور قهرمان شوند نیز در مسابقات انتخابی فینال شرکت می‌کنند. یک مبارز منتخب توسط سازمان K-۱ که در سال جاری عملکرد خوبی داشته برای شرکت در یک سوپر فایت که نتیجه آن در صعود به فینال تأثیری ندارد با سمی شیلت قهرمان K-۱ رقابت می‌کند.
● مسابقات فینال جایزه بزرگ در توکیو تحت عنوان K-۱ World GP ۲۰۰۶ Finalin Tokyo
پس از قرعه‌کشی ۷ مبارزه پیروز اوساکا و سمی شیلت در یک تورنمنت ۸ نفره با هم پیکار می‌کنند تا پیروز این مسابقات قهرمان سال ۲۰۰۶ شوند. مسابقات فینال در تاریخ ۲۵/۱۱ یا ۲/۱۲/۲۰۰۶ در سالن توکیو دام ژاپن در پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.
منبع : ماهنامه دنیای کاراته


همچنین مشاهده کنید