جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مسی با لبخند به استقبال آینده می رود


مسی با لبخند به استقبال آینده می رود
این بازیكن آرژانتینی جام جهانی گذشته را به دست فراموشی سپرده و امیدوار است فصل آتی بتواند با تمام وجود در اختیار تیم اصلی بارسا باشد.
چهارشنبه گذشته لیونل مسی نشانه هایی از خود نشان داد حاكی از آنكه یار قسم خورده بارسلونا در تركیب اصلی این تیم خواهد بود. همان طور كه انتظار آن می رفت، مسی پس از پرواز از وطنش آرژانتین و رسیدن به اسپانیا تن به انضباط تیم آبی اناری سپرد.
مسی با سر و صدای زیادی خود را در تروفئو خوان گامپر به همگان شناساند، در استنفوردبریج مردم را از تعجب انگشت به دهان كرد و در سانتیاگو برنابئو هرچه كه در چنته داشت رو كرد. با این وجود مصدومیتی بسیار بی موقع بین این مستعدترین بازیكن آن دوره و میادین فاصله انداخت، در فینال پاریس بازی نكرد و در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز نتوانست در كسوت تیم ملی آرژانتین مهارت خود را به رخ حریفان بكشد. او آلمان را با چهره ای غمگین ترك كرد، غمگین از اینكه طعم حتی یك لحظه از زمانی كه می توانست از بازی خود لذت ببرد را نچشید. این بازیكن اما امروز دوباره می خندد و با خوشبینی به ملاقات آینده می رود.
● تعطیلات چطور بود
▪ خیلی خوب، راستش از همه چیز بریدم، حتی از فوتبال و به طور كامل از تعطیلات لذت بردم. و بسیار خوشحالم از اینكه بعد از مدت نسبتا زیادی تعطیلات در حال تمرین هستم.
● تیم چطور است
▪ آن هم خیلی خوب، درست مثل موقعی كه فصل را تمام می كنیم. آن سال را خوب تمام می كنیم و حالا دوستان و رفقا را دقیقا همان طور كه در لحظه خداحافظی بودند دیدم قبراق و سرحال.
● هنوز از نتیجه تان در جام جهانی ناراحتید
▪ همه چیز تمام شده است. حالا فقط به یك پیش فصل خوب فكر می كنم. چون به خاطر یك آسیب دیدگی مدت زیادی در حاشیه مانده ام.
● هدفتان دوباره همان رسیدن به فینال و اول شدن است
▪ بله، بازی فینال و برنده شدن در آن همیشه هدف است، اما الان فقط به یك پیش فصل خوب فكر می كنم كه مناسب من است چون همان طور كه گفتم مدت زیادی است از میادین دور بوده ام. واضح است كه به سكو فكر می كنم اما قدم به قدم و آهسته پیش می روم.
● جیووانی دوس سانتوس در این پیش فصل حرف زیادی برای گفتن دارد، به نظر شما می تواند در تركیب اصلی قرار بگیرد
▪ البته، او دارد نشان می دهد بازیكن بزرگی است، كیفیت بازی بالایی دارد و یقینا در زمان كوتاهی در جمع ما خواهد بود.
● چه پیشنهادی برای او دارید
▪ خب ...، همان چیزهایی كه به من گفتند، اینكه آهسته پیش برود، فوتبال بازی كند و مثل همیشه لذت ببرد.
● نظرتان در مورد آخرین خریدهای تیم، مثل تورام و زامبروتا چیست
▪ بازیكنان جدید همیشه خوب هستند. نمی شود منكر این شد. فوتبالیست های زیادی در دنیای فوتبال می آیند و صدالبته برای ادامه روش موثر بازی ما به درد می خورند.
● در طول تمرین زیاد دیده شده با ساویولا صحبت كنید، درباره موقعیت او چه می گویید
▪ ترجیح می دهم وارد این بحث نشوم. او هم تیمی من است و با ما تمرین می كند. تنها چیزی كه می توانم بگویم این است كه او یك بازیكن بسیار خوب است .
● از لحاظ روحی چطور بود
▪ خوب. آرام بود. واقعا میل دارد از قبل بداند آینده اش چه خواهد شد، اما خیلی خوب است.
● این فصل رقابت بر سر شش عنوان است. كار زیادی ا ست
▪ بله، اما فصل قبل هم مسابقات زیادی داشتیم و بعد هم جام جهانی. هر سال مسابقات زیادی هست و همان طور كه اوایل پارسال گفتیم مثل همیشه عناوین مختلف هدف ما هستند.
● اهداف شخصی شما چیست
▪ خوب تمرین كردن، بازی در تمام مسابقات و در صورت محقق شدن آن، در اختیار تیم گذاشتن تمام آنچه كه دارم، تلاش برای انجام هرچه بهتر كارها یعنی كاری كه همیشه می كنم.
● ایتالیایی ها می گویند كه رونالدینیو را خریده اند، به نظر شما بارسای بی رونالدینیو قابل تصور است
▪ نه، اصلا، رونالدینیو در بارسا خیلی مهم است. بدون او اوضاع خیلی فرق می كند. نمی توانم بارسا را بدون رونی تصور كنم .
ترجمه: سیدمحمد حسینی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید