شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

مربع ۱۰۰ تایی ها


مربع ۱۰۰ تایی ها
در سال ۲۰۰۶ ، ۴ بازیكن از جمله یك دروازه بان، یك مدافع، یك هافبك و یك مهاجم، یك باشگاه اختصاصی را تشكیل دادند. اولیور كان، روبرتو كارلوس، دیوید بكهام و رائول گونزالس تنها مردانی هستند كه سابقه حضور در ۱۰۰ بازی لیگ قهرمانان را كه از فصل ۱۹۹۳ـ ۱۹۹۲ آغاز شده، دارند. آنها همچنین می توانند ادعا كنند كه جایگاه خاصی در تاریخ این مسابقات دارند؛ چرا كه سرجمع دارای ۸ عنوان قهرمانی در این رقابت ها هستند. آنها ۲۰ قهرمانی در رقابت های داخلی به دست آورده اند و در كل دارای بیش از ۴۰۰ بازی ملی هستند.
● شاهكارهای رائول
رائول اولین فرد از این فهرست ۴ نفره است كه به این ركورد می رسد. او در ۲۱ فوریه صاحب این عنوان شد، روزی كه چندان خوش یمن نبود؛ چون رئال مادرید بازی را یك بر صفر در خانه به آرسنال باخت. این شكست برای رائول یك برگشت به عقب به حساب می آید؛ چرا كه در ۳ فینال سال ،۱۹۹۸ ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ این بازی ها حضور داشته و در ۲ فینال اخیر نیز توانسته است گلزنی كند. او توانست در در سپتامبر ۲۰۰۵ اولین بازیكنی باشد كه ۵۰ گل را در این رقابت ها به ثمر رسانده است.
وی در آن تاریخ مقابل تیم المپیاكو گلزنی كرد و ركورد ۴۹ گل «دی استفانو» را كه در رقابت های اروپایی از خود بر جای گذاشته بود، شكست.رائول اولین بار در این رقابت ها به سن ۱۸ سالگی و در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۵ و در بازی ای كه رئال مادرید یك بر صفر مقابل آژاكس در آمستردام باخت، حضور داشت. او اولین گلش را در سومین بازی ای كه در همان ماه برگزار می شد، به ثمررساند و همچنین توانست در بازی ای كه رئال ۶ بر یك مقابل تیم « فرانس واروش» به پیروزی رسید، هت تریك كند. رائول می گوید: «من لحظات بسیار خوبی داشته ام. هت تریك مقابل فرانس واروش و البته ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان.
● دفاع چپ عالی
دیگر بازیكنی كه همراه رائول و در همان ۳ فینال بازی ها حضور داشته و از تیم رئال مادرید سال ۱۹۹۸ـ ۱۹۹۷ باقی مانده و دومین بازیكنی كه به ۱۰۰ حضور در این رقابت ها رسیده، روبرتو كارلوس است. این برزیلی با توانایی هایی كه داشته، توانسته خود را در سطح بالایی نگه دارد.كارلوس كه قهرمانی جهان را نیز با خود همراه دارد در بازی صدم خود كه با شكست دیگری برای رئال همراه بود، مقابل المپیك لیون قرار گرفت.
صدمین بازی كارلوس در كمتر از یك دهه برای او فرارسید. روبرتو اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان در ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۷ مقابل روزنبرگ شروع كرد. وی تاكنون ۱۶ گل نیز در این رقابت ها به ثمر رسانده است. یقیناً ۷/۶ میلیون پوندی كه برای حضور او در رئال (پس از گذراندن دوران ناموفقی كه در باشگاه اینتر داشت) خرج شده، ارزش داشته است. او فعلاً قراردادش را تا سال ۲۰۰۸ با باشگاه تمدید كرده است.
● ضلع سوم؛ دیوید بكهام
یك ماه بعد از روبرتو كارلوس، بازیكن دیگری از رئال مادرید از ركورد ۱۰۰ بازی عبور می كند اما این شخص بیشترین حضورش را در لیگ قهرمانان با باشگاه دیگری داشته است. بكهام اغلب شهرتش را با ضربات آزاد و سانترهای استثنایی اش به دست آورده است.
او كار خود را با منچستریونایتد آغاز كرد و برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ مقابل گالاتاسرای در لیگ قهرمانان حضور پیدا كرد. دیوید ۷۷ بازی برای شیاطین سرخ در لیگ قهرمانان انجام داد كه مهمترین آن در فینال رؤیایی سال ۱۹۹۹ مقابل بایرن مونیخ بود؛ هنگامی كه میانه میدان را از «روی كین» محروم تحویل گرفت. وی در سال ۲۰۰۳ به رئال مادرید انتقال یافت و در ماه اكتبر در بازی مقابل استوا بخارست به جمع این مربع صدتایی پیوست. او می گوید: «بودن در كنار روبرتو كارلوس و رائول یك افتخار است. آنها ۲ بازیكن بزرگی هستند كه تقریباً در بازی هر كاری را انجام می دهند.»
● اولیوركان
بهترین لحظه حضور كان در این ۱۰۰ بازی به فینال لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ باز می گردد كه بایرن مونیخ مقابل تیم والنسیا قرار گرفت و كار به ضربات پنالتی كشیده شد. او اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان در سال ۱۹۹۴ مقابل پاری سن ژرمن انجام داد و صدمین بازی را مقابل تیم اینتر. ارزش كار كان زمانی مشخص می شود كه توجه داشته باشیم او یك دروازه بان است.
● ۲ نكته
اما نكته ای كه باید ذكر كرد، این است كه پائولو مالدینی هنوز به ركورد ۱۰۰ بازی نرسیده است.در بازی های دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان، رائول، روبرتو كارلوس و بكهام از رئال مادرید مقابل اولیور كانی قرار می گیرند كه در تیم بایرن مونیخ حضور دارد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید