سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / Tuesday, 19 June, 2018

امام مهدی (ع) و چشمه‌ی زندگی


امام مهدی (ع) و چشمه‌ی زندگی
زنی به بغداد آمد و از رابط (بین مردم) و امام زمان(ع) سؤال کرد، جناب حسین بن روح۱۳ را به وی معرفی کردند. به سوی او آمد و گفت: مالی را برای امام (ع) آورده‌ام، بگو که آن حضرت کجاست تا آن را به ایشان تسلیم کنم. (حسین بن روح) به او گفت: برو و مال خود را در دجله بیانداز و نزد من برگرد.
همهٔ ما بر سفرهٔ صاحب‌الزمان، امام مهدی(ع) میهمانیم، و به مناسبت آن حضرت(ع) گرد آمده‌ایم هر‌چند سزاوار است میهمانانش انسان‌های کاملی، برتر از درجهٔ ما باشند.
السلام علیک یا أمین الله فی خلقه...
سلام بر تو ای امین پروردگار در بین مخلوقاتش.
همانا مخلوقات به طور مطلق تحت اشراف امام زمان(ع) هستند و جمیع کون و مکان از سفرهٔ [فیضش] بهره می‌گیرند امّا آیا این مصیبت نیست که ما آن حضرت ـ درود خدا بر او باد ـ را نشناخیتم و کمترین حقوقش را ادا نکردیم! با این حال چگونه پروردگارش را بشناسیم که در رتبه‌ای بسیار بالاتر، او و پدران جلیل‌القدرش را نعمت می‌دهد؟!
برخی از کسانی که توقع نمی‌رفت به اهداف‌شان برسند، رفتند و رسیدند و برخی دیگر که متوقع بود برسند، از کاروان جا ماندند و ما نیز همراه این جاماندگان هستیم.
در زیارت روز جمعهٔ، امام عصر(ع) سلام بر صاحب‌الزمان ـ ارواحنا فداه ـ با هفت عنوان آمده است، که هر یک از آن‌ها، بحثی مفصل دارد. آخرین آن عناوین عبارت است از:
السلام علیک یا عین الحیاهٔ.۱
سلام بر تو ای چشمهٔ حیات.
آن حضرت(ع) چشمهٔ حیات است. فهمیدن چشمهٔ حیات، متوقف بر شناخت اصل حیات است و آن‌که این چگونه حیاتی است و منظور از چشمهٔ آن چیست؟
فهم عبارات معصومین(ع) محتاج جستجوی موارد استعمال آن کلمات در آیات و روایات، و تعمیق و تحقیق در معنای آن‌هاست.
امام زمان(ع)، چشمهٔ حیات است... و درک کنه این معنا از سطح ما بالاتر است. این واژه در قرآن کریم نیز آمده است و خدای متعال آن را در شب معراج برای پیامبرش(ص) تبیین نموده است.
مبین، خدای تعالی است و کسی که برایش تبیین شده، خاتم الانبیا(ص)؛ اگر ما نیز بتوانیم از طریق جستجو و تأمل به درک مقداری از آن نائل شویم، گوارایمان باد.
دو آیه در قرآن کریم وجود دارد که پرتویی از معنی عین و عین الحیات را برای ما آشکار می‌سازد.
آیهٔ اول، این کلام خداوند متعال است که می‌فرماید:
قل أرأیتم إن أصبح ماؤکم غوراً فمن یأتیکم بماءٍ معینٍ.۲
بگو به من خبر دهید، اگر آب شما [به زمین] فرو رود، کیست که برایتان آب روان بیاورد؟
و حدیثی که به روایت شیخ صدوق(ره) در تفسیر آن آمده است، می‌گوید که «ماء معین» حضرت حجت‌بن الحسن(ع) است.۳
تعابیر قرآن نزد ارباب اشارات جداً مهم‌اند. نکته این‌جاست که ذات قدوس حق آن قدرت بی‌منتها، و کمال و جمال لایتناهی، این اهمیت را به این امر بخشیده است: «کیست که آب گوارا برایتان بیاورد؟»
آیهٔ دوم، این کلام خداوند تعالی است که می‌فرماید:
إعلموا أنّ الله یحیی الأرض بعد موتها قد بیّنا لکم الآیات لعلّکم تعقلون.۴
بدانید، همانا خداوند زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند. به تحقیق آیات (حق) را برایتان روشن گردانیده‌ایم، باشد که تعقل کنید.
و توجه در این آیه آن است که خدای تعالی کلام خود را به صورت عادی شروع نکرده بلکه فرموده است:«بدانید» و این دلالت می‌کند بر این که مطلبی که پس از آن می‌آید مهم است و سزاوار است که قفل فهم آن با کلید علم گشوده شود: «همانا خداوند زمین را پس از مرگش زنده می گرداند»!۵
اما تفسیر و بیان این آیه مربوط به شب مبارکی است که خطاب‌کننده، خداوند رب العالمین و خطاب‌شونده اولین شخصیت عالم است، که هیچ سبقت‌گیرنده‌ای بر او سبقت نگرفته و هیچ ملحق‌ شونده‌ای به (مرتبه) او ملحق نشده و تمام آنان که قبل یا بعد از او بوده‌اند در رتبهٔ پایین او قرار دارند. و این بیان از آن گوینده به این شنونده صادر شده است. آن هم در مقامی که خداوند متعال از آن به «ثمّ دنا فتدلّی، فکان قاب قوسین أو أدنی؛ سپس نزدیک آمد و نزدیک‌تر شد، تا [حدّ] نزدیکی او کمان کشیده شده یا کمتر»۶ تعبیر کرده است.
آن‌جا خداوند تبیین کرد و رسول مکرم آن بیان را شنید از آن‌جا که خداوند، به حبیب خود ـ مصطفی ـ تصویر فرزندش، امام مهدی(ع)، را نشان داد و به آن حضرت فرمود:
به واسطه او، زمین را پس از موت آن زنده می‌سازم و به واسطه او بندگانم و سرزمین‌هایم را زنده می‌سازم.۷
و به این سبب در زیارت روز جمعه، از آن حضرت(ع) به چشمهٔ حیات یاد می‌کند.
کلام خداوند متعال از نوع و سطح بسیار عالی است و ما تنها با اشاراتی به آن اشاره می‌کنیم:
اولاً: خداوند، شبیه امام مهدی(ع) را برای حبیب خود مصطفی(ص) به صورت شخصی قائم نمایاند و به آن حضرت فرمود: «و به وسیلهٔ قائم شما زمینم را آباد می‌سازم از این طریق تسبیح،‌ تهلیل، تقدیس، تکبیر و تمجیدم.»
به چه وسیله‌ای آن را آباد می سازم؟ «به وسیلهٔ تسبیح، تهلیل، تقدیس، تکبیر و تمجیدم» و در آن هنگام تفسیر «سبّوح قدّوس ربّ الملئکهٔ و الرّوح» آشکار می‌شود. عمق و مغز الله‌اکبر و لاإله إلّا الله تا آن هنگام منکشف نمی‌گردد!
و جمله دیگر: «به واسطه او دشمنانم را ذلیل و زمین را ارث اولیائم می‌گردانم»
در هر یک از این کلمات بحث است... مشیت الهی ارادهٔ پروردگار این‌جاست...
«و او را به وسیلهٔ ملائکه‌ام امداد می‌نمایم تا بر اجرای دستور و آشکار ساختن دینم تأییدش نمایند.»
و جمله‌ای که بیشتر مورد توجه است آن‌که: «به وسیلهٔ او بندگان و سرزمین‌هایم را با علم خویش زنده می‌گردانم». سزاوار است که معنای «عین‌ الحیاهٔ» را از حدیث معراج درک کنیم.
کدام حیات و کدام چشمهٔ جوشان با ارادهٔ حق است، که از ازل به نام شخصی بوده که خداوند قلبش را چشمهٔ حیات علم خود قرار داده است! آن قلب مبارک حجت‌بن الحسن(ع) است.
سید بن طاووس(ره) این زیارت را هر روز جمعه می‌خوانده و آن گاه بیت شعری را ترنم می‌کرده است، به امید آن‌که شاید شعاعی از آن به قلب آن حضرت که باغی از باغ‌هاست، واصل گردد. وی می‌گوید:«روز جمعه، روز صاحب‌الزمان(ع) و به نام اوست؛ روزی که حضرتش(ع) در آن ظهور خواهد فرمود. و من خطاب به ایشان(ع)، به اشاره عرضه می‌دارم:
من دوستدار شما هستم هرچند عمرم رو به پایان است.
و زائرتان هستم هرچند، مرکبم در راه مانده.۸
چشمهٔ حیات علم الله... کلمه‌ای است که باب‌های مختلف از آن گشوده می‌شود و همهٔ اسرار در آن چشمه است لکن آن چشمه‌ای در دل ظلمات است، لذا قبل از آن تعبیری لطیف دارد:
السّلام علیک یا سفینهٔ النجّاهٔ.
سلام بر تو ای کشتی نجات
راه وصول به عین‌الحیات در تاریکی‌ آن است که انسان «خضر» شود و چه چیزی شایسته‌تر‌ از آن‌ گفته است:
إنّ فی ذلک لذکری لمن کان له قلبٌ أو ألقی السّمع و هو شهیدٌ.
قطعاً در آن عبرتی است برای هر صاحب دل و حق نیوشی که خود به گواهی ایستد.
آن که خضر نشود، ممکن نیست در این ظلمات واصل گردد. و خضر شدن انسان مسئله‌ای است که نسبت به هر شخص بر حسب خود او (متفاوت) است.
خضر شدن تو در صورتی تحقق می‌یابد که به مناطق محروم و دور افتاده‌ای که در آن‌جا یتیمان رسول‌الله(ص) ناآشنا به خانهٔ ولی‌عصر(ع) هستند بروی؛ یتیمانی که گرفتار سگ‌های پارس‌کننده و گرگ‌های درنده‌ای هستند که به گله‌ای که چوپانش غائب است هجوم برده‌اند!
هجوم به عقاید ما به حدی رسیده که حاجیان و عمره‌کنندگانی که به حج می‌روند، به جای آن که به همراه هدیهٔ ارتباط با حق تعالی و امام زمان(ع) به سوی ما بازگردند، بعضاً شبهات ظلمانی وهابیت را با خود می‌آوردند.
به کدام زمان رسیده‌ایم؟
وظیفهٔ شما آن است که توان و همت‌تان را بر تحکیم مبانی این مذهب حقّه متمرکز کنید! ما در زمانی هستیم که توجه و تفکر به مناصب‌مان ما را از تفکر در وظائفمان باز داشته است...
ای کاش فکر می‌کردیم که چرا به این وضع دچار شده‌ایم ای کاش فکر می‌کردیم چرا به این‌جا رسیده‌ایم که در تهران جلسه‌ای برای تبلیغ وهابیت تشکیل بشود. کاش فکر می‌کردیم چرا در این کشور کتابی به نام اسطورهٔ شهادت [حضرت] زهرا(س)! باید چاپ و نشر بشود؟! آیا این عمل تحریک‌آمیز، تفرقه‌افکنی نیست، اما طلبه‌ای که برای دفاع از مذهب حقه تبلیغ می‌کند را متهم به تفرقه‌افکنی می‌کنند!!
در این اوضاع، ما به کسی امید نداریم. امید ما فقط به دو مسئله است:
۱) اول، به وجود صاحب‌الزمان(ع)؛
۲) دوم؛ به قلوب پاک شما طلابی که با جدیت به طلب علم مشغولید و مشقت‌هایی را که طالب علم با آن مواجه است، تحمل می‌کنید.
شما مشغول شوید و قوی شوید... معرفت در حکمت دین نهفته است نه در فلسفه یونان؛ در حکمت قرآن، و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع).
در این سه مسئله به دنبال نیرو باشید و قوی شوید:
به سوی راه پروردگار تبلیغ کنید، راه پروردگار کیست؟ او، حجت بن الحسن(ع) است: در زیارت جامعه کبیره آمده است:
أنتم السّبیل الأعظم و الصّراط الأقوم.۹
شما خاندان نبوت راه بزرگ و طریق استوارید.
خداوند فرموده است:
أدع إلی سبیل ربّک بالحکمهٔ و الموعظهٔ الحسنهٔ و جادلهم بالّتی هی أحسن إنّ ربّک هو أعلم بمن ضلّ عن سبیله و هو أعلم بالمهتدین.۱۰
به سوی راه پروردگارت با حکمت و اندرز نیکو دعوت کن، و با آنان به [شیوه‌ای که] نیکوتر است مجادله نما. همانا پروردگارت به [حال] کسی که از راه او منحرف شده و به [حال] راه یافتگان [نیز] داناتر است.
تصور نکنید که توجه ولی الله الاعظم(ع) مشمول حال شما نیست، از او غافل نشوید. اگر به او روی کنید، ممکن نیست از فیض بی‌بهره بمانید. آیا ممکن است به خورشید روی کنید ولی شعاع آن شما را در بر نگیرد؟! و اگر مشمول عنایت و توجه او شدید و اگر با دست خود بر سرتان دست بکشد، دست او آن دستی است که اگر بر سر یک نفر کشیده شود، عقل چهل شخص را پیدا می‌کند و آن عنایت اگر به قلبی برسد، همچون پارهٔ آهن، قوی و مستحکم می‌گردد و اگر آن لطف شخصی عادی را دریابد چه می‌شود! چه خواهد شد اگر طلاب علم و علما را در بر گیرد؟!
امام باقر(ع) فرمودند: «هنگامی که قائم ما به پا خیزد خداوند دستش را بر سر بندگان قرار می‌دهد و به واسطهٔ آن، عقل‌هایشان جمع و رؤیاهایشان کامل می‌گردد.»۱۱
امیرالمؤمنین(ع) در حالی که بر منبر بودند، فرمودند: «مردی از فرزندانم در آخرالزمان قیام می‌نماید که سفیدگون است ... (ذکر شمایل بی‌نظیر حضرت)... دو اسم دارد: اسمی که پنهان و اسمی که آشکار می‌شود. اما آن‌که پنهان می‌شود « احمد» و آن‌که آشکار می‌شود «محمّد» است، هنگامی که پرچمش را برافرازد، به سبب آن بین مشرق و مغرب روشن گردد. دستش را بر سر بندگان قرار دهد پس هیچ مؤمنی نماند جز آن‌که قلبش مستحکم‌تر از پاره آهن گردد و خداوند تعالی به او قوت چهل مرد بخشد و هیچ مرده‌ای نباشد مگر آن‌که آن شادی، او را در قبرش فرا گیرد و اموات در قبور به زیارت یکدیگر بروند و نسبت به قیام قائم را به یکدیگر تبریک گویند».۱۲
زنی به بغداد آمد و از رابط (بین مردم) و امام زمان(ع) سؤال کرد، جناب حسین بن روح۱۳ را به وی معرفی کردند. به سوی او آمد و گفت: مالی را برای امام (ع) آورده‌ام، بگو که آن حضرت کجاست تا آن را به ایشان تسلیم کنم.
(حسین بن روح) به او گفت: برو و مال خود را در دجله بیانداز و نزد من برگرد. او رفت و آن را در دجله انداخته و بازگشت. همین که نشست، حسین بن روح به شخصی که کنارش نشسته بود، گفت: آن جعبه را به من بده. آن را به او داد، همان اموال بود، همان‌طور که قفل شده و هنوز آب آن نخشکیده بود! مقصودش آن بود که جایگاه کسی که تنها شعاع آن حضرت به وی رسیده و ذرّه‌ای که، آب عین‌الحیات را چیشده به آن زن بنمایاند. تا به او گفته باشد که: من چونان خضرم که به عین‌الحیات واصل شده است و هر کس‌ که به آن منبع بپیوندد، مانند من شود!
(یا راجع به) آن فردی که درشنزارهای صحرای سرخس، شمش (طلا یا نقره)ای را که نزد او به امانت برای تقدیم به محضر امام(ع) قرار داشت را مفقود کرد و آن را نیافت تا آن‌که شمشی دیگر ساخت و آن را در جای شمش مفقود شده گذاشت، اما همین که جناب حسین بن روح آن (محموله) را گشود، شمش مذکور را از میان قالب‌های دیگر بیرون آورد و به او فرمود: « این شمش ما نیست. این مال توست که آن را جای آن (قبلی) گذاشته‌ای. به سرخس برگردد و شمش مفقود شده را از آن محل برای ما بیاور! و هنگامی که (آن شخص) بازگشت، شمش را در همان مکان پیدا کرد!!۱۴
آقای من... تو عین الحیاتی... و کسانی که به عین الحیات متصل شدند اینانند...
آیا ما هم می‌توانیم خضر باشیم. ناامید نیستیم وظیفهٔ امروز آن است که هر یک از شما مقداری از وقت روزانهٔ خود را به مطالعهٔ سیرهٔ امام عصر ـ ارواحنا فداه ـ از کتب کمال‌الدین صدوق، غیبت شیخ طوسی، غیبت نعمانی و مطالبی که علامه مجلسی با رنج خویش در بحارالانوار گرد آورده است، اختصاص دهد. آن‌ها را بخوانید و در آن عمیق شوید و در این روایات، فقیه گردید تا عارف به امام زمان(ع) شوید و مردم را با این معرفت، ارشاد نمایید.

مترجم: ابوذر یاسری
پی‌نوشت‌ها:
٭ متن عربی برگرفته از: الحقّ المبین فی معرفهٔ المعصومین(ع)، علی کورانی.
۱. مجلسی، بحارالانوار، ج۹۹، ص۲۱۵.
۲. سورهٔ ملک (۶۷)، آیهٔ ۳۰.
۳. صدوق، کمال‌الدین، ص۳۲۵، همچنین ص۳۵۱ و ۳۶۰؛ کلینی، کافی، ج۱، ص۳۳۹ و دیگر منابع تفسیری؛ خزاز قمی، کفایهٔالأثر، ص۱۲۰.
۴. سورهٔ حدید(۵۷)، آیهٔ ۱۷.
۵. صدوق، همان، ص۶۶۸؛ کلینی، همان، ج۸، ص۲۶۷؛ الغیبهٔ، نعمانی، ص۲۴؛ طوسی، الغیبهٔ، ص۱۷۵ و معجم أحادیث الإمام المهدی(ع)، ج۴، یص۳۶۲ و مفردات الراغب، ص۱۶ و تفسیر القرطبی، ج۱۷، ص۲۵۲.
۶. سپس نزدیک آمد و نزدیک‌تر شد تا [فاصله‌اش] به قدر [طول] دو کمان یا نزدیک‌تر شد. سورهٔ نجم (۵۳)، آیهٔ ۸ و ۹.
۷. صدوق، أمالی، ص۷۳۱ و مجلسی، همان، ج۲۱،‌ ص۲۸۶.
۸. ابن طاووس، جمال‌الأسبوع، ص۴۱.
۹. عیون أخبار الرضا(ع)، ج۱، ص۳۰۷.
۱۰. سورهٔ نحل، آیهٔ ۱۲۵.
۱۱. کلینی، همان، ج۱، ص۲۵.
۱۲. صدوق، کمال‌الدین، ص۶۵۳.
۱۳. همان، ص۵۱۹.
۱۴. همان، ص۵۱۶؛ راوندی، الخرائج و الجرائح، ج۳، ص۱۱۲۵؛ مجلسی، همان، ‌ج۵۱، ص۳۴۲.

منبع : ماهنامه موعود

مطالب مرتبط

شمّه ای از اخلاق ، صفات و کرامات حضرت فاطمه علیهاالسلام

شمّه ای از اخلاق ، صفات و کرامات حضرت فاطمه علیهاالسلام
در (( کشف الغمه ، امّ المؤ منین - رضی اللّه عنها - )) نقل شده است که فرمود: فاطمه علیهماالسلام دختر رسول خدا صلی اللّه علیه و اله در سیما و شمایل به رسول خدا صلی اللّه علیه و اله از همه کس شبیه تر بود.
از عایشه نقل شده که می گوید: من کسی را در سخن گفتن شبیه تر از فاطمه علیهاالسلام به رسول خدا صلی اللّه علیه و اله ندیدم . چون بر پیامبر صلی اللّه علیه و اله وارد می شد، آن حضرت دستش را می گرفت ، می بوسید و در کنار خود می نشاند و چون پیامبر صلی اللّه علیه و اله بر فاطمه علیهاالسلام وارد می شد فاطمه از جا بلند می شد و به استقبال آن حضرت می رفت و پدر را می بوسید و دستش را می گرفت و در جای خود می نشاند.
و از عایشه نقل شده است که از فاطمه یاد کرد و گفت : من جز پدرش (پیامبر صلی اللّه علیه و اله ) کسی را راستگوتر از او ندیدم .
از جابر (( - رضی اللّه عنه - )) نقل شده که می گوید: هیچ وقت فاطمه را در حال راه رفتن ندیدم مگر این که به یاد رسول خدا صلی اللّه علیه و اله افتادم که گاهی به سمت راست و گاهی به سمت چپ متمایل می شد.
از عایشه پرسیدند: چه کسی از همه مردم نزد رسول خدا صلی اللّه علیه و اله محبوبتر بود؟ گفت : فاطمه . گفتند: ما تنها از مردان می پرسیم ؟ گفت : همسر فاطمه .
از ثوبان خادم رسول خدا صلی اللّه علیه و اله نقل شده که می گوید: وقتی که رسول خدا صلی اللّه علیه و اله مسافرت می کرد، با آخرین کسی که از اهل خانه خداحافظی می کرد، فاطمه بود و چون از سفر بر می گشت ، نخستین کسی را که دیدن می کرد، فاطمه بود. ثوبان می گوید: پیامبر صلی اللّه علیه و اله از جنگی بازگشت و به در خانه فاطمه علیهاالسلام آمد. ناگاه چشمش به پرده خشنی بر در خانه افتاد و دو دستبند نقره بر دست حسن و حسین علیهم السلام دید. برگشت و وارد خانه نشد. همین که فاطمه علیهاالسلام این حال را دید، دانست که پیامبر صلی اللّه علیه و اله به خاطر آنچه مشاهده فرموده وارد نشده است . از این رو پرده را کند و آن دستبندها را نیز از دست بچه ها بیرون آورد. بچه ها گریه کردند. فاطمه علیهاالسلام آنها را به بچه ها داد (و فرمود: نزد جدتان ببرید) بچه ها در حالی که گریه می کردند خدمت رسول خدا صلی اللّه علیه و اله رسیدند، رسول خدا صلی اللّه علیه و اله آن را از آنها گرفت و به ثوبان فرمود: ((این ها را نزد بنی فلان - خاندانی در مدینه - ببر و برای فاطمه گردنبندی از عصب (۷۶۲) و دو دستبند از عاج خریداری کن زیرا اینها اهل بیت منند و نمی پسندم که خوشیهای آنان در زندگی دنیایشان باشد.))
از موسی بن جعفر علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارش ، روایت شده که گوید: ((علی علیه السلام فرمود: رسول خدا صلی اللّه علیه و اله بر دخترش ‍ فاطمه علیهاالسلام وارد شد و در گردنش گردنبندی مشاهده کرد، صورتش ‍ را از او برگرداند، فاطمه علیهماالسلام آن گردنبند را برید و دور انداخت ، رسول خدا صلی اللّه علیه و اله رو به دخترش کرد، و فرمود: فاطمه ! تو از منی ، آنگاه فقیری آمد، گردنبند را به او داد سپس رسول خدا صلی اللّه علیه و اله فرمود: خداوند سخت خشمناک است بر کسی که خون مرا بریزد و مرا با آزردن عترتم بیازارد.))
جعفر بن محمّد بن نقل از پدرش و او از علی بن حسین علیه السلام از طریق فاطمه صغرا از حسین بن علی علیه السلام به نقل از برادرش حسن بن علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود: ((مادرم فاطمه علیهماالسلام را در شب جمعه ای میان محراب دیدم که همواره در رکوع و سجود بود تا سپیده صبح دمید و می شنیدم که مردان و زنان مؤ من را دعا می کرد و آنها را نام می برد و دعای زیادی برای ایشان کرد و برای خودش دعایی نکرد، پس من عرض ‍ کردم : مادر چرا همان طوری که برای دیگران دعا می کنید برای خودتان دعا نمی کنید؟ فرمود: پسرم ، اول همسایه ، سپس خانه .))
از عایشه نقل شده که می گوید: وقتی که رسول خدا صلی اللّه علیه و اله مریض شد دخترش فاطمه را خواست با او در گوشی صحبتی کرد او گریست سپس با او در گوشی سخنی گفت که او خندید. حقیقت حال را از فاطمه جویا شدم ، فرمود: اما گریه من به این حضرت از مردنش خبر داد لذا، من گریه کردم سپس خبر داد که من نخستین فرد از خاندان او هستم که به وی ملحق می شوم ، از این رو خندیدم .
علی بن اربلی می گوید: براستی که طبع بشر بر حسب فطرت ، مرگ را نمی پسندد و از مردم گریزان است ، زندگی را دوست دارد و علاقمند به حیات است تا آن جا که پیامبران با همه والامقامی و ارج و منزلتی که نزد خدای تعالی و در پیشگاه ربوبی او داشتند و با وجود اطلاع از سرانجام احوال و پایان کارشان زندگی را دوست داشتند و علاقمند به آن بودند و مرگ را نپسندیده و از آن نفرت داشتند؛ داستان حضرت آدم علیه السلام با وجود طول عمر و روزگاران دراز زندگی اش با داوود علیه السلام ، همچنین داستان حضرت موسی علیه السلام با ملک الموت ، همچنین قصه ابراهیم علیه السلام مشهور است . در حالی که فاطمه علیهماالسلام زن نوجوانی بود با فرزندان خردسال و همسری بزرگوار، هنوز از دنیا طرفی نبسته ، در بهار عمر و آغاز جوانی ، وقتی پدرش به او اطلاع می دهد که به همین زودی به وی ملحق خواهد شد، از غم مرگ پدر تسلی پیدا می کند و خوشحال از جدایی دنیا و مفارقت فرزندان و همسر می خندد و شادمانه و علاقمند به مرگ و آماده فرا رسیدن آن می باشد! براستی این مطلب مهمی است که زبانها از توصیف آن عاجز و دلها از درک آن ناتوانند و این نیست مگر به خاطر امری که از این خانواده بزرگوار خدا می داند و بس ! و به دلیل راز و رمزی است که خداوند بدان وسیله ، شرافت و بزرگی بیشتری را به ایشان مرحمت کرده است و در نتیجه ، معجزات نمایانش را خاص ایشان گردانیده و آثار و علایم و نشانه های خود را بر ایشان هویدا ساخته و با برهانهای کوبنده و راهنماییهای خویش آنان را تاءیید کرده است . و خدا بهتر می داند که کجا رسالات خود را قرار دهد.
در کتاب (( من لا یحضره الفقیه )) آمده است که امیرالمؤ منین علیه السلام به مردی از بنی سعد فرمود: ((آیا از حال خودم و فاطمه علیهماالسلام تو را آگاه نسازم ؟ او در خانه من آنقدر با مشک آب آورد که بند مشک در سینه اش اثر گذاشت و بقدری دستاس کرد که دستش تاول زد و آنقدر خانه را جارو زد که جامه هایش به رنگ خاک در آمد و آنقدر زیر دیگ آتش افروخت که جامه هایش تیره شد و از این همه کار سخت به زحمت افتاد. به او گفتم اگر خدمت پدرت برسی و از او تقاضای خدمتگزاری بکنی تو را از مشقت این همه کار باز می دارد. فاطمه علیهماالسلام خدمت پیامبر صلی اللّه علیه و اله رسید و چون جمعی را خدمت آن حضرت دید، شرم کرد و برگشت امّا پیامبر صلی اللّه علیه و اله دانست که فاطمه علیهماالسلام برای حاجتی آمده است ، از این رو فردای آن روز (پگاه ) هنوز ما در بستر بودیم وارد شد. سلام داد، ما ساکت شدیم و از این که در بستریم خجالت کشیدیم . دوباره سلام داد، ما ساکت ماندیم ، باز هم سلام داد و ما ترسیدیم اگر جواب ندهیم برگردد، زیرا روش پیامبر صلی اللّه علیه و اله چنین بود که سه مرتبه سلام می داد، اگر اجازه دادند وارد می شد، اگر نه بر می گشت . این بود که جواب سلام آن حضرت را دادیم و عرض کرد یا رسول اللّه وارد شوید. پیامبر صلی اللّه علیه و اله وارد شد و بالای سر ما نشست و فرمود: فاطمه ! دیروز چه حاجتی نزد پدرت داشتی ؟ ترسیدم که اگر پاسخ ندهیم از جا برخیزد این بود که من سر برآوردم و گفتم : یا رسول اللّه به خدا سوگند من به عرضتان می رسانم ، فاطمه بقدری با مشک آب کشیده است که بند مشک در سینه اش اثر گذاشته و بقدری دستاس کرده که دستش تاول زده و آنقدر خانه را جارو زده که جامه اش به رنگ خاک در آمده و بقدری زیر دیگ آتش ‍ افروخته که جامه هایش تیره شده است . لذا به او گفتم اگر نزد پدرت بروی و از او تقاضای خدمتکاری بنمایی ، تو را از مشقت این همه کار باز می دارد. پیامبر صلی اللّه علیه و اله فرمود: آیا نمی خواهید به شما چیزی را بیاموزم که بهتر از خدمتگزار است ؟ هرگاه به خوابگاه رفتید سی و چهار مرتبه (( اللّه اکبر )) و سی و سه مرتبه (( سبحان اللّه )) و سی و سه مرتبه (( الحمدللّه ، )) بگویید. فاطمه علیهماالسلام با شنیدن این سخنان سر بر آورد و عرض کرد: من از خدا و رسولش راضی ام ، من از خدا و رسولش راضی ام .))
در (( کشف الغمه )) از علی علیه السلام نقل شده است ، فرمود: ((در خدمت رسول خدا صلی اللّه علیه و اله بودیم ، رو به ما کرد و فرمود: به من بگویید: چه چیز برای زنان بهتر است ؟ همه ما از پاسخ عاجز ماندیم تا متفرق شدیم . به فاطمه علیهماالسلام مراجعه کردم و گفتم که رسول خدا صلی اللّه علیه و اله چنین چیزی را از ما پرسید، هیچ کدام از ما ندانست و جواب نداد، فاطمه علیهماالسلام فرمود: ولی من آن را می دانم : بهترین چیز برای زنان آن است که نه آنها مردان را ببینند و نه مردان آنها را ببینند. خدمت رسول خدا صلی اللّه علیه و اله برگشتم و عرض کردم : یا رسول خدا! شما پرسیدید: چه چیز برای زنان بهتر است ؟ بهترین چیز برای ایشان آن است که نه آنها مردان را ببینند. فرمود: چه کسی تو را آگاه ساخت ، در حالی که تو نزد من بودی و آن را نمی دانستی ؟ عرض کردم : فاطمه ، رسول خدا صلی اللّه علیه و اله شگفت زده شد و فرمود: براستی که فاطمه پاره تن من است .))
از مجاهد نقل شده که می گوید: پیامبر صلی اللّه علیه و اله از خانه بیرون شد در حالی که دست فاطمه را گرفته بود. فرمود: ((هر که این را می شناسد و هر که نمی شناسد، بداند که این فاطمه دختر محمّد صلی اللّه علیه و اله پاره تن من و قلب و روح من است ، هر که او را بیازارد مرا آزرده ، و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است .))
در کتاب (( الفردوس )) از پیامبر صلی اللّه علیه و اله نقل شده است : ((اگر علی علیه السلام نبود، برای فاطمه علیهماالسلام همتایی نبود.))
و نیز در همان کتاب از ابن عباس به نقل از پیامبر صلی اللّه علیه و اله آمده است که فرمود: ((یا علی ، خداوند فاطمه را به همسری تو در آورد و زمین را مهریه او قرار داد پس هر کس با دشمنی تو روی زمین راه رود، مرتکب حرام شده است .))
ابن بابویه ضمن حدیث طولانیی را که راجع به تزویج امیرالمؤ منین علیه السلام با فاطمه ایراد کرده ، آورده است که پیامبر صلی اللّه علیه و اله مقداری آب به دهانش کرد و فاطمه علیهماالسلام را طلبید، او را در مقابل خود نشاند سپس آب دهانش را میان طشت لباسشویی پاشید و پاها و صورت را میان طشت شست و آنگاه فاطمه را خواست و مشتی از آب برداشت بر سر فاطمه علیهماالسلام ریخت و مشتی دیگر به سینه اش و بالاخره روی بدنش پاشید. سپس طشت دیگری طلبید و علی علیه السلام را خواست و با علی علیه السلام نیز همان کاری را کرد که با فاطمه علیهماالسلام کرده بود. آنگاه آنها را در آغوش کشید، عرض کرد: خداوندا! اینها از منند و من از ایشانم ، خداوندا چنان که از من پلیدی را بر طرف کرده ای و مرا پاک و پاکیزه قرار داده ای از ایشان نیز پلیدی را بر طرف کن و آنان را پاک و پاکیزه گردان ! سپس فرمود: برخیزید و به خانه تان بروید، خداوند میان شما الفت افکند و به راه و رفتار شما برکت دهد و وضع معیشت شما را اصلاح کند! و بعد از جا برخاست و با دست خود، در را به روی آنها بست .
ابن عباس می گوید: اسماء نقل کرد که من همچنان به رسول خدا صلی اللّه علیه و اله می نگریستم ، آن حضرت ، بخصوص ایشان را دعا می کرد و کسی را در دعای به ایشان شرکت نمی داد تا وارد حجره خود شد.
در روایتی آمده است که فرمود: ((خداوند به راه و رفتار شما برکت دهد و شما را متحد سازد و بین دلهای شما بر اساس ایمان الفت ایجاد کند! امور خانواده ات را بر عهده گیر! درود بر شما.))
از نافع بن ابی حمراء نقل شده که می گوید: رسول خدا صلی اللّه علیه و اله را هشت ماه تمام می دیدم هر وقت برای نماز صبح از خانه بیرون می آمد از در خانه فاطمه علیهماالسلام می گذشت و می گفت : ((درود بر شما، نماز! همانا خداوند اراده فرموده است تا از شما اهل بیت پلیدی را ببرد و شما را پاک و پاکیزه قرار دهد.))
از جابر بن عبداللّه روایت شده است که می گوید: چون رسول خدا صلی اللّه علیه و اله فاطمه را به همسری علی علیه السلام در آورد، (فرمود:) ((خدای تعالی از بالای عرش دستور این تزویج را صادر کرد و جبرئیل خطبه عقد را خواند و میکائیل و اسرافیل با هفتاد هزار فرشته شاهد بودند و خداوند به درخت طوبی وحی کرد که هر چه در، یاقوت و مروارید داری ثنا کن و به حورالعین وحی کرد تا آنها را جمع کنند زیرا آنها به دلیل خوشحالی از تزویج فاطمه با علی آن گوهرها را تا روز قیامت به یکدیگر هدیه می دهند.))از شرحبیل بن سعید نقل شده که می گوید: رسول خدا صلی اللّه علیه و اله در بامداد عروسی فاطمه علیهماالسلام با کاسه ای شیر بر آن حضرت وارد شد، فرمود: ((پدرت فدایت باد! از این شیر بیاشام ، سپس رو به علی علیه السلام کرد و فرمود: پسر عمویت فدایت باد! شیر بنوش .))
از علی علیه السلام نقل شده که می گوید: ((شنیدم رسول خدا صلی اللّه علیه و اله می فرمود: خدای تعالی من ، علی ، فاطمه ، حسن و حسین را از یک نور آفریده است .))
از اسماء بنت عمیس نقل شده که می گوید: من خود شاهد بودم که فاطمه علیهماالسلام بعضی از فرزندانش را به دنیا آورد ولی وقت زایمان ، خونی مشاهده نکردم ، رسول خدا صلی اللّه علیه و اله به من فرمود: ((فاطمه یک حوریه بهشتی است که به صورت انسان آفریده شده است .))
از علی علیه السلام نقل شده که از پیامبر صلی اللّه علیه و اله پرسیدند: بتول یعنی چه ؟ یا رسول اللّه ما شنیده ایم که می فرمایید: ((مریم بتول است و فاطمه بتول است )) فرمود: ((بتول ، زنی است که خون حیض نبیند، زیرا حیض در دختران انبیاء ناپسند است .))
از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمود: ((چون فاطمه علیهماالسلام به دنیا آمد، خداوند به فرشته ای وحی کرد، او به زبان حضرت محمّد صلی اللّه علیه و اله سخن گفت و نوزاد را فاطمه نامید. سپس فرمود: من تو را به علم و دانش ممتاز کردم و از خون حیض بر کنار ساختم . امام باقر علیه السلام فرمود: براستی که خداوند او را در ازل به علم و دانش ممتاز و از خون قاعدگی پاک ساخته بود.))
در روایت دیگری از ابوهریره نقل است که می گوید: فاطمه را از آن جهت فاطمه گفتند که خداوند دوستانش را از آتش دوزخ بر کنار ساخته است .
از جعفر بن محمّد صلی اللّه علیه و اله به نقل از پدرش روایت شده که می گوید: ((رسول خدا صلی اللّه علیه و اله فرمود: فاطمه ! آیا می دانی برای چه تو را فاطمه نامیدند؟ علی علیه السلام پرسید: چرا؟ فرمود: چون او و پیروانش از آتش دوزخ بر کنار شده اند.))
از آن حضرت نقل شده که گوید: ((فاطمه علیهماالسلام در نزد خدای تعالی نه اسم دارد: فاطمه ، صدیقه ، مبارکه ، طاهره ، زکیه ، رضیه ، مرضیه ، محدثه ، و زهراء. فرمود: از آن جهت او را فاطمه گفتند، که از بدی بریده است ، و اگر علی علیه السلام نبود او در روی زمین همتایی نداشت .))
از امام باقر علیه السلام پرسیدند که چرا حضرت زهرا علیهماالسلام را زهرا نامیدند؟ فرمود: ((برای آن که خدای تعالی آن حضرت را از پرتو عظمت خود آفرید و چون تاءیید تمام آسمانها و زمین را به نور خود روشن کرد و چشم فرشتگان خیره گشت و برای خدا به سجده افتادند و عرض کردند: ای خدا و ای مولای ما این چه نوری است ؟ خدا به ایشان وحی کرد، این قسمتی از نور من است که در آسمان خود جا داده ام و آن را از عظمت خویش آفریده ام ، آن نور را از صلب پیامبری از پیامبرانم بیرون آوردم و آن پیامبر را بر تمام انبیاء برتری دادم و از همان نور، امامانی را به وجود می آورم که قیام به امر کرده و به حقانیت من هدایت می کنند و پس از پایان گرفتن وحی ، آنان را جانشینان خود در زمین قرار می دهم .))
از علی علیه السلام نقل شده که می گوید: ((رسول خدا صلی اللّه علیه و اله به فاطمه علیهماالسلام فرمود: دخترم ! خدای تعالی توجهی به دنیا فرمود، در نتیجه مرا بر مردان جهان برگزید سپس دوباره عنایتی کرد، همسر تو را بر مردان جهان برگزید، و نیز سومین بار به دنیا نگریست پس تو را بر زنان جهان برگزید و بالاخره مرتبه چهارم توجهی فرمود و پسران تو را بر جوانان عالم برگزید.))
درباره معنای قول خدای تعالی : (( فتلقی آدم من ربه کلمات فتاب علیه )) روایت شده است که فرمود: ((حضرت آدم علیه السلام به حق محمّد، علی ، فاطمه ، حسن و حسین از خداوند درخواست کرد.))
از پیامبر صلی اللّه علیه و اله نقل شده است که فرمود: ((بهشت مشتاق چهار تن از زنان است ؛ مریم دختر عمران ، آسیه دختر مزاحم ، همسر فرعون که در بهشت همسر پیامبر است ، و خدیجه دختر خویلد که در دنیا و آخرت همسر پیامبر صلی اللّه علیه و اله است و فاطمه دختر محمّد صلی اللّه علیه و اله )).
در روایت عایشه آمده است : بانوی زنان بهشت چهار زن است : مریم دختر عمران ، فاطمه دختر محمّد صلی اللّه علیه و اله ، خدیجه دختر خویلد و آسیه دختر مزاحم ، همسر فرعون .
از ابوسعید خدری نقل شده (۷۹۲) که گوید: روزی از روزها، بامدادان علی علیه السلام فرمود: فاطمه ! آیا غذایی داری به ما بدهی ؟ فاطمه گفت : نه به حق خدایی که پدرم را به نبوت و تو را به وصایت گرامی داشته ، صبحانه چیزی نزد من وجود ندارد که به شما بدهم و دو روز است که چیزی در خانه نیست جز همان مقداری که شما را بر خود و پسرانم ؛ حسن و حسین مقدم داشتم ، علی علیه السلام فرمود: فاطمه ! چرا به من نگفتی تا پی چیزی برای شما بروم ؟ گفت : یا اباالحسن من از خدایم شرم دارم که درباره چیزی که توانایی آن را نداری ، خودت را به مشقت بیندازی ، علی علیه السلام پس از شنیدن سخنان فاطمه علیهماالسلام با توکل به خدا و به امید او از خانه بیرون شد، یک دینار قرض گرفت تا بدان وسیله نیازمندیهای خانواده اش را از بازار بخرد. مقداد بن اسود با آن حضرت رو به رو شد. آن روز، روزی بسیار گرم بود به طوری که آفتاب رنگ سر و صورت مقداد را تغییر داده و پایش را آزرده بود. همین که علی علیه السلام او را دید، اعتراض کرد و فرمود: مقداد! چه باعث شده که در این موقع از خانه بیرون شده ای ؟ عرض ‍ کرد: یا اباالحسن ! اجازه بده من بروم و از ماجرای من نپرس . فرمود: برادر! سزاوار نیست تا من از راز تو آگاه نشده ام از من بگذری و بروی ، عرض کرد: یا اباالحسن ! به خدا من مایلم و از شما خواهش می کنم اجازه دهید بروم و پرده از راه من برندارید! علی علیه السلام فرمود: برادر! سزاوار نیست که تو حالت را از ما پنهان بداری . پس گفت : یا اباالحسن ! حالا که نمی پذیری ، به خدایی که محمّد صلی اللّه علیه و اله را به نبوت و تو را به وصایت گرامی داشت چیزی باعث بیرون آمدن من از خانه نشد مگر اندوه و ناتوانی ، زن و بچه ام را گرسنه ترک کردم ، وقتی که صدای گریه آنها را شنیدم عرصه بر من تنگ شد، اندوهناک ، بدون هدف از خانه بیرون شد، این حالت و داستان من است ! اشک از چشمان علی علیه السلام سرازیر شد به طوری که محاسنش را تر کرد. فرمود: به آن کسی که تو قسم خوردی ، سوگند یاد می کنم ، مرا نیز از خانه بیرون نکشید مگر همان چیزی که باعث بیرون آمدن تو از خانه شده است . اکنون من یک دینار به قرض گرفته ام ، تو این یک دینار را بگیر، من تو را بر خود مقدم می دارم . دینار را به وی داد، برگشت و به مسجد رفت ، نماز ظهر و عصر و مغرب را به جا آورد. همین که رسول خدا صلی اللّه علیه و اله نماز مغرب را خواند، چشمش به علی علیه السلام که در صف اول بود، افتاد، با پایش به او اشاره کرد، علی علیه السلام از جا بلند شد در کنار در مسجد به پیامبر صلی اللّه علیه و اله رسید، سلام داد، رسول خدا صلی اللّه علیه و اله جواب سلامش را داد و فرمود: یا اباالحسن ، آیا در خانه شامی داری تا ما را پذیرایی کنی که همراه تو بیاییم ؟ علی علیه السلام سرافکنده ماند، از خجالت نمی دانست چه جوابی به رسول خدا صلی اللّه علیه و اله بدهد. البته پیامبر صلی اللّه علیه و اله جریان آن یک دینار را می دانست ؛ که علی علیه السلام از کجا گرفته و در کجا خرج کرده ، زیرا خداوند پیامبر را به وسیله وحی خبر داده بود و او را امر فرموده بود تا آن شب نزد علی علیه السلام شام تناول کند! چون سکوت علی علیه السلام را دید، فرمود: یا اباالحسن چرا نمی گویی نه ، تا برگردم و یا آری ، تا همراه تو بیایم ؟ عرض کرد: از روی شرم و احترام به شما ساکت شدم ، حالا بفرمایید در خدمتتان باشیم . رسول خدا صلی اللّه علیه و اله دست علی علیه السلام را گرفت ، رفتند تا به خانه فاطمه علیهماالسلام وارد شدند، در حالی که او میان محراب بود، نمازش را تمام کرده بود و پشت سرش ظرف بزرگی قرار داشت که بخار از آن بلند می شد. همینکه صدای رسول خدا صلی اللّه علیه و اله را شنید از محراب نمازش بیرون آمد و به آن حضرت سلام داد.
پیامبر صلی اللّه علیه و اله جواب سلام او را داد و دستی بر سر فاطمه علیهماالسلام که از هر کسی برایش عزیزتر بود کشید و فرمود: دخترم خدا رحمتش را شامل حال تو کند، چگونه روز را به شب رساندی ؟ عرض کرد: به خوبی . فرمود: رحمت خدا بر تو باد! غذا آماده شده شام ما را بیاور! فاطمه علیهماالسلام آن ظرف را برداشت و آورد، مقابل رسول خدا صلی اللّه علیه و اله و علی علیه السلام قرار داد. علی علیه السلام همینکه چشمش ‍ به غذا افتاد، و بوی غذا به مشامش رسید، نگاه تندی به فاطمه علیهماالسلام کرد، فاطمه گفت : (( سبحان اللّه )) چرا چنین تند نگاه کردی ، مگر نافرمانیی از من سر زده تا سزاوار خشم تو باشم ؟ علی علیه السلام فرمود: چه خطایی از این بالاتر می توانست از تو سر بزند، آیا دیروز بین من و تو صحبت نشد و تو مجدّانه به خدا قسم یاد نکردی که دو روز است غذایی نخورده ای ؟! راوی می گوید: فاطمه علیهماالسلام نگاهی به آسمان کرد و گفت : خدا در آسمان و زمین می داند که من جز حق را نمی گویم . علی علیه السلام فرمود: فاطمه ! پس این غذا از کجا است ؟ غذایی که من هرگز نه رنگی چون رنگ آن را دیده ام و نه بویی مانند بوی آن را استشمام کرده ام و نه گواراتر از آن را خورده ام ؟ راوی گوید: پس رسول خدا صلی اللّه علیه و اله دست مبارک و پاکیزه اش را بین شانه های علی علیه السلام گذاشت و فشرد و سپس فرمود: یا علی ! این غذا عوض آن دینار است ، این از جانب خدا پاداش دینار تو است . خداوند هر که را بخواهد بی حساب روزی می دهد. آنگاه اشک چشم پیامبر صلی اللّه علیه و اله جاری شد و فرمود: سپاس خدا را که نخواست شما را از این دنیا بیرون برد تا این که تو را یا علی به منزله زکریا و فاطمه را به منزله مریم دختر عمران قرار دهد.))

وبگردی
سرلشگر فیروزآبادی و ویلای 10هزار متری لواسان !
سرلشگر فیروزآبادی و ویلای 10هزار متری لواسان ! - لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند.
فیلم | مشکل مقبولیت و مشروعیت در کشور
فیلم | مشکل مقبولیت و مشروعیت در کشور - دکتر حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رئیس جمهوری معتقد است که ما یک بار برای همیشه باید مشکل مشروعیت و مقبولیت را در کشور حل کنیم. این درست نیست که بخشی از نظام هم مشروع باشد هم مقبول اما بخش دیگری که از دل همین نظام در آمده است فقط مقبول باشد.
ماجرای تجاوز به 41 دختر از زبان امام جمعه ایرانشهر
ماجرای تجاوز به 41 دختر از زبان امام جمعه ایرانشهر - امام جمعه اهل سنت ایرانشهر : در ماه رمضان به ۴۱ دختر تجاوز شده که از این میان فقط ۳ دختر شکایت کرده اند.
فیلم مهران مدیری در برنامه خندوانه
فیلم مهران مدیری در برنامه خندوانه - برنامه کامل خندوانه با حضور مهران مدیری مهمان ویژه برنامه عید فطر برنامه خندوانه بود و این قسمت از مجموعه خندوانه را خاص کرد.
ویدئو / لطفاً در این مکان اعتراض کنید!
ویدئو / لطفاً در این مکان اعتراض کنید! - بر این اساس، ورزشگاه‌های دستگردی، تختی، معتمدی، آزادی، شیرودی، بوستان‌های گفت‌وگو، طالقانی، ولایت، پردیسان، هنرمندان، پارک شهر و ضلع شمالی ساختمان مجلس شورای اسلامی به عنوان محل‌های مناسب تجمع در تهران تعیین شده‌اند و از این پس معترضان می‌توانند در این محل‌ها تجمع کنند.
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!