سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ / Tuesday, 25 September, 2018

تکنیک های جست وجو در اینترنت


تکنیک های جست وجو در اینترنت
اینترنت را به زباله دانی بزرگ تشبیه کردهاند که در آن قطعات الماس یافت می شود منتهی اگر کسی روش زباله گردی در فضای اینترنت را نداند، احتمالا روزها و ماه ها در میان انبوه اطلاعات به درد نخور سرگردان خواهد شد و سرانجام بدون هیچ نتیجه مثبتی آن جا را ترک خواهد کرد.معمولا سخنی که از این دسته افراد شنیده می شود این است: اطلاعات مناسبی وجود نداشت. اما وبگردهای حرفه ای و کسانی که با روش ها و فوت و فن های جست وجو در اینترنت آشنایی دارند، هیچ وقت دست خالی از این فضای مجازی برنمی گردند آن ها همواره قطعات الماس را در میان انبوه زباله های اطلاعاتی تشخیص می دهند.
مهم ترین روش های جست وجو در اینترنت را تشریح کرده ایم:ابزارهای کاوش و جست وجو در وب را می توان به چند گروه تقسیم کرد که عبارت است از:
۱) فهرست راهنما یا دایرکتوری Directory
۲) شاهراه اطلاعاتی Gateway
۳) موتور جست وجو engine Search
۴) فراموتور جست وجو
۵) درگاه یا مدخل Metasearch
۶) وب نامرئی Wed Invisidle
● فهرست راهنما یا دایرکتوری
فهرست راهنما یا دایرکتوری که به آن فهرست موضوعی نیز گفته می شود، سایتی است که صفحات و سایت های مربوط به موضوعات گوناگون علمی و غیرعلمی را شناسایی و به صورت دستی دستهبندی می کند، از این رو اطلاعات طبقه بندی شده در فهرست راهنما از کیفیت خوبی برخوردار است و نتایج نامربوط در بین آن ها بسیار اندک می باشد. به جرات می توان گفت بزرگ ترین و معتبرترین فهرست راهنمای اینترنت در حال حاضر project birectory open می باشد که نشانی آنorg .zbmo.www است. جالب است بدانید بسیاری از موتورهای جست وجو مانند گوگل و Altavista در دایرکتوری خود از همین فهرست راهنما استفاده می کنند. از جمله فهرست های راهنمای دیگر می توان به com.adout و com.Yahoo اشاره کرد.
● شاهراه اطلاعاتی
شاهراه اطلاعاتی در واقع نوع تخصصی دایرکتوری است. یعنی اطلاعات طبقه بندی شده در شاهراه محدود به یک موضوع می باشد. مانند شاهراه اطلاعاتی جامعه شناسی. اما دایرکتوری یا فهرست راهنما در همه زمینه ها به جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات می پردازد. معمولا شاهراه اطلاعاتی را استادان فن ارائه می کنند. از این نظر هرچند که ممکن است نشانی های موجود در آن اندک باشد، اما از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار است. سایت com.acabemicinfo فهرستی از شاهراه های اطلاعاتی مربوط به رشته های مختلف علمی را دسته بندی کرده است.
● موتور جست وجو
"موتور جست وجو برنامه ای نرم افزاری است که با استفاده از کلیدواژه به جست وجوی منابع اطلاعاتی اینترنت می پردازد و فهرستی از مدارک واجد آن کلیدواژه را ارائه می دهد." موتورهای جست وجو نرم افزارهایی است که توسط رایانه ساخته شده و اطلاعات آن طبقه بندی موضوعی نشده است تمامی صفحات پشتیبانی شده براساس الگوریتم مشخص مرتب می شود و دارای اطلاعات وسیع عظیم و ارزیابی نشده می باشد.
محتویات یک موتور جست وجو در واقع همان بانک اطلاعات آن است. اما موتورهای جست وجو از شیوه های مختلفی برای جمع آوری و تشکیل بانک اطلاعاتی خویش بهره می برند و به همین دلیل نتایج جست وجوی یک واژه یا عبارت در موتورهای مختلف یکسان نیست.هر موتور جست وجو برای تعیین میزان تناسب و ارتباط واژگان جست وجو با صفحات واجد آن ها، از یک یا چند ملاک معتبر استفاده می کند. اما از بین معیارهای متعدد و رایج در میان موتورهای جست وجو ۲ معیار از اهمیت بیشتری برخوردار است.
▪ محل درج کلیدواژه:
چنان چه پیشتر نیز گفتم، یک صفحه وب از اجزا و عناصر مختلفی تشکیل شده است که اهمیت همه آن ها یکسان نیست. به طور کلی واژگان موجود در عنوان و خطوط اول صفحه یا سرتیتر در مقایسه با متن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
▪ تعداد تکرار:
در اغلب موتورهای جست وجو در صفحاتی که واژگان جست وجو تکرار بیشتری داشته باشد، صفحات متناسبتر و مرتبط تر به حساب می آید.
▪ نوار ابزار جست وجو:
به جای مراجعه مستقیم به سایت اصلی جست وجوگر، می توانید نوار ابزار آن را در زیر نوار اصلی IE بگذارید. گوگل چنین ابزاری را به صورت یک on-abb دراختیار شما قرار می دهد.(به نشانی com.google.tooldar سربزنید) این ابزار امکانات دیگری مانند متوقف کننده popupها را نیز دارد.
▪ حذف از جست وجوها:
همه موتورهای جست وجو به شما این امکان را می دهد که نتایج جست وجو را به نحو مناسب محدود کنید. به عنوان مثال، وقتی در گوگل لغت خاصی را جست وجو می کنید، هزاران نتیجه به شما نشان داده می شود.راه حل محدود کردن نتایج جست وجو این است که از علامت ویژه در کنار عباراتی که مورد نظر شما نیست، استفاده کنید. به عنوان مثال بنویسید bogs-cats یعنی نتایج مرتبط با کلمه cats ▪ بدون bogsدر نظر گرفتن کلمات:
برخی جست وجوگرها برای محدود کردن نتایج جست وجو، کلمات اضافه و لغات کوچک را هنگام جست وجو مورد توجه قرار نمی دهند. به طور مثال از to، the،is،from صرف نظر می کنند. چنانچه فکر می کنید این کلمات در جست وجوی شما موثر است و منجر به کسب نتیجه بهتری از جست وجو می شود، می توانید آن ها را با گذاشتن یک علامت«» مشخص کنید.
▪ استفاده از گیومه:
وقتی که شما در جست وجویتان به دنبال یافتن یک عبارت مشخص هستید، ساده تر آن است که عبارت را داخل گیومه قرار دهید. به طور مثال عبارت مورد نظرتان را به صورت «.............»وارد کنید. نتیجه جست وجو فقط شامل عبارت داخل گیومه خواهد شد.
▪ به دنبال یک آدرس خاص:
چنان چه فقط بخشی از آدرس اینترنتی صفحه مورد نظرتان را می دانید، برای انجام جست وجوی سریع تر، می توانید کلمه ای را که مطمئن هستید در آدرس سایت وجود دارد، وارد کنید، به طور مثال عبارت worb:url را در جستوجوگر وارد کنید. نتایج جست وجو تنها شامل آدرس های اینترنتی خواهد شد که این کلمه خاص را در خود دارد.
▪ پیدا کردن سایت خودتان:
اگر یک سایت دارید، آیامی دانید که چه طور باید سایت هایی را که به سایت شما لینک داده اند، پیدا کنید در موتور جست وجو عبارتcom.yourwedabbress.www را وارد کنید و آدرس تمام سایت هایی که لینکی به سایت شما داده اند، ملاحظه کنید.
▪ پیدا کردن فایل:
در بسیاری از مواقع شما به فایلی احتیاج دارید که مشکلی از سیستم تان را برطرف می کند. برای یافتن آن نیازی نیست که هزاران صفحه وب را زیرورو کنید. با تایپ عبارت filename the:file در کادر جست وجو، یک فهرست از همه وب سایت هایی که نسخه ای از فایل مذکور را دارد، نمایش داده می شود. کاربرد این روش برای پیدا کردن فایل های تصویری نیز بسیار مفید است.
▪ ترفند پنهانی گوگل:
نوعی جست وجوی خاص نیز در گوگل وجود دارد، اگرچه همه از جزئیات آن خبر ندارند. گوگل به شما کمک می کند که در یک صفحه وب به دنبال کلمه بگردید که هم در URL و هم در آن صفحه وجود دارد. برای این منظور تایپ کنید Keyworb:url
▪ پیدا کردن تصاویر:
وقتی شما از موتور جست وجویی استفاده می کنید که برای جست وجوی تصاویر، پیش نمایشی از آن ها را نشان نمی دهد، ممکن است آدرس سایت هایی را برایتان بیابد که شامل عکس مورد نظرتان نباشد. برای نتیجه گیری سریع تر می توانید به نشانی com.google.image مراجعه کنید. در این جا کافی است نام شخص یا موضوع مورد نظر را وارد کنید. گوگل تصاویر بندانگشتی(thumdnail) در این رابطه را نمایش خواهد داد.
▪ پاسخی به سوالات:
به سایت com.ask.www سربزنید و پاسخ همه سوالات خود را در آن پیدا کنید. همچنین می توانید در این سایت به بیشترین مواردی که دیگران جست وجو کرده اند نیز نگاهی بیندازید.
▪ راهنمای گوگل:
در صفحه اصلی گوگل، گزینه جست وجوی پیشرفته(search Abvanceb) را کلیک کنید. در این جا می توانید نتایج جست وجویتان را محدود کنید. در بعضی مواقع دیدن صفحات وبی که مربوط به ۲یا۳سال قبل است، دیگر فایده ای ندارد. در این جا می توانید برای پیدا کردن صفحات جدیدتر گزینه ۳ماه، ۶ماه یا یک سال را انتخاب کنید.
▪ فراموتورهای جست وجو:
جست وجوی ترکیبی یا فراموتورها یا Metasearch برای حل مشکل جست وجوگرهای معمولی به کار گرفته می شود.برای مثال وب سایت داگ پایل(Dogpile) یا موتور آل دوب(allthewed) که در واقع نوعی جست وجوگر ترکیبی است، به شما امکان می دهد به آسانی در تمام جست وجوگرهای شناخته شده اینترنت، متن، عکس، صدا، فیلم، خبر یا کالای مورد نظر خود را بیابید. یافته های داگ پایل را می توان براساس نام جستوجوگری که آن اطلاعات را پیدا کرده است و یا براساس نزدیکی یافته ها به عبارت مورد نظر شما تفکیک کرد. همین طور در سمت چپ صفحه فهرستی از کلید واژه های مرتبط با چیزی که شما دنبال آن می گردید، ارائه می شود که خیلی وقت ها به کمک می آید. برای کسانی که در پی اطلاعات مربوط به شخص یا شرکت یا فروشگاهی به خصوص می گردند، جست وجو در کتاب های زرد و سفید هم امکان پذیر است.داگ پایل ابزار جست وجوی کوچکی هم دارد که اگر مایل باشید، می توانید به بالای صفحه مرورگر وبتان اضافه کنید تا جست وجو در آن آسان تر شود.
● موتورهای جست وجوی فارسی
انتخاب موتور جست وجو عامل مهمی در فرآیند جست وجو است. در حال حاضر ابزارهای کاوش مختلفی در ایران ظهور پیدا کرده است. لیکن ابزارهای جست وجویی که امکان جست وجوی اطلاعات به زبان فارسی را ارائه می کند، محدود است. از طرف دیگر،امکانات و قابلیت آن ها برای بازیابی موثر و مناسب اطلاعات متغیر است. برخی از ابزارهای کاوش با امکانات جست وجوی فارسی عبارت است از: ایران هو Iranhoo، پارسیکParseek، گوگل گوگلدر بین این ابزارهای کاوش، تنها موتور کاوش گوگل دارای برنامه روبات به منظور شناسایی و نمایه سازی صفحات یا سایت های وب به زبان فارسی و نمایه سازی خودکار می باشد و قادر است صفحات فارسی را در قالب یونی کد شناسایی و در پایگاه خود نمایه کند. سایت پارسیک نیز از پایگاه گوگل برای جست وجو و بازیابی اطلاعات استفاده می کند.
● وب نامرئی
اصطلاح "وب نامرئی" برای اطلاعاتی به کار می رود که روی شبکه جهانی وب است، اما با استفاده از موتورهای جست وجوی همه منظوره یافت نمی شود. وب نامرئی به ۲دلیل کمی و کیفی اهمیت دارد. کمی از این نظر که موتورهای جست وجو فقط قادر است حدود ۱۶درصد از اطلاعات موجود در اینترنت را بازیابی کند واندازه وب نامرئی تقریبا ۵۰۰برابر وب مرئی است و کیفی از این نظر که منابع اطلاعاتی موجود در وب عمیق معمولا ارزشمند و مفید است و در بسیاری از موارد پاسخگوی نیاز کاربران می باشد. آشنایی با ابزارهایی که برای شناسایی منابع وب نامرئی به وجود آمده است، باعث دسترسی به این بخش عظیم از اطلاعات مفید وارزشمند می شود، مثل سایت Invisidlewed که فهرستی از منابع نامرئی و سایت Completeplaset که فهرستی از تقریبا ۴۰هزار پایگاه اطلاعاتی وب نامرئی را ارائه می دهد.بهتر است بدانید بهترین موتورهای جست وجو فقط قادر است حدود ۱۴درصد از اطلاعاتی را که روی شبکه جهانی وب قرار دارد، در دسترس قرار دهد. بنابراین ۸۶درصد اطلاعات خارج از دسترس موتورهای جست وجو است، اندازه وب پنهان۵۵۰بیلیون بزرگ تر از وب آشکار است.

حمید ضیایی پرور

منبع : روزنامه ابتکار

مطالب مرتبط

روش های ساده برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجوگر

روش های ساده برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجوگر
۱) کلیدواژه ها را به دقت انتخاب کنید
بعد از ثبت دامنه و قبل از ثبت سایت در موتورهای جستجوگر، قدم بعدی یافتن کلیدواژه های مرتبط و مفید است. بدون انجام این کار، وب سایت شما در میان میلیون ها وب سایت که با کسب و کار شما رقابت می کنند، گم می شود. برای شروع، باید ابزارهای مفید در این زمینه را به کار ببرید. اولین وب سایتی که می تواند به شما کمک کند، گوگل است، ابزاری رایگان که میزان جستجوها را برای یک کلیدواژه خاص نشان می دهد. البته نرم افزارهایی نیز وجود دارند که با خرید آنها می توانید در مورد کلیدواژه های مدنظرتان بیشتر بدانید.
۲) Niche Market
کسب رتبه بالاتر برای وب سایتی که تازه راه اندازی شده است به نسبت وب سایتی قدیمی تر سخت تر می باشد. یک سایت جدید ابتدا می باید با وب سایت هایی که دارای رتبه در موتورهای جستجوگر می باشند دست و پنجه نرم کند.رقابت با این وب سایت های احمقانه می باشد! شما ابتدا باید از Niche Market شروع کنید و سپس سایت خود را به نقطه ای برسانید که بتواند در واژه های عمومی با این سایت ها رقابت کند. (: Niche Market قسمتی از بازار که شرکت یا محصول در آن قوی تر می باشد.) به عنوان مثال، سایت شما در زمینه کاهش وزن فعالیت می کند. نمی توانید از کلیدواژه کاهش وزن استفاده کنید زیرا دارای تعداد نتایج جستجوی بسیار زیادی است. می توانید از ابرازهایی استفاده کنید که به شما پیشنهاد بهترین کلیدواژه را می دهند که قادر به رقابت در آنها هستید. مثلاً «جراحی کاهش وزن» یا «تکنیک کاهش وزن» کلماتی هستند که نسبت به کاهش وزن عمومیت کمتری دارند. فهرستی از این قسم کلیدواژه ها تهیه کرده و آنها را در گوگل جستجو کنید. به تعداد رقبای خود در نتایج جستجو دقت کنید. اگر این تعداد بیش از چند میلیون بود، به دنبال کلمات خاص تری بگردید. در قدم بعدی سایت های برتر را مورد بررسی قرار دهید و اینکه چگونه طراحی شده اند. می توانید نوار ابزار گوگل را برای استفاده از ابزار Page Rank رتبه صفحه دانلود کنید. رتبه کم بین ۳-۰ نشان می دهد که شما به راحتی می توانید با آن وب سایت رقابت کنید. رقابت با وب سایتی که دارای رتبه ۶-۴ است، سخت تر و اگر سایتی دارای رتبه بیشتر از ۷ بود، فکر رقابت با آن را از سر خود بیرون کنید. برای دانستن رتبه یک سایت حتماً صفحه اصلی و نه صفحات داخلی را چک کنید.
۳) کد منبع سایت رقیب را بررسی کنید.
اگر سایتی در نتایج جستجو بالاترین رتبه را دارد، بهتر است نگاهی به کد آن بیندازید. بدین منظور، در نوار ابزار مرورگر، view و سپس source را انتخاب کنید. شما صفحه ای با کد html مشاهده خواهید کرد و هیچ لازم نیست در مورد html همه چیز بدانید تا از این کد سردرآورید. بهتر است نگاهی به tag های title، keyword، Description و image alt tag بیندازید. این امر به شما کمک می کند بدانید چرا وب سایت مورد نظر رتبه ندارد؟ یا چرا رقیب شما دارای رتبه بالایی در موتور جستجوگر است؟ وب سایتی که از کلیدواژه در Tagهای keyword استفاده نکرده باشد، وب سایت ضعیفی به لحاظ برنامه نویسی است.
۴) محلی که کلیدواژه ها را باید قرارداد.
پس از انتخاب کلیدواژه ها می باید عباراتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما سه کلمه زیر را انتخاب کرده اید: داستان کاهش وزن، تصویر کاهش وزن، کاهش وزن بی خطر؛ تمام این کلمات دارای کلمه کاهش وزن هستند، بنابراین بهتر است آنها را با هم ترکیب کرده و در صفحه موردنظر به کار ببرید. هرچقدر عنوان صفحه کوتاهتر بوده و از کلمات کمتری استفاده شده باشد آن صفحه رتبه بهتری کسب خواهد کرد. هیچگاه عبارت «به وب سایت ما خوش آمدید!» را در عنوان به کار نبرید. و در این مثال هرگز از عبارت « داستان کاهش وزن و تصویر کاهش وزن و کاهش وزن بی خطر» در عنوان استفاده ننمایید. عبارت « داستان کاهش وزن تصویر کاهش وزن بی خطر» بهترین انتخاب است. کاراکتر بسیار بهتر از کلمه «و» بوده و حتی بهتر است هیچگاه در عنوان از «و» استفاده نکنید. همیشه کلمات مرتبط را به کار ببرید تا رتبه شما در گوگل بالاتر رود. Tag های Header ۱ می باید در بالای محتوای سایت قرار بگیرند و حتماً کلماتی استفاده شوند که بیشترین ارتباط را با محتوای سایت دارند. در Tag های Header ۲ کلماتی را که در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بگذارید و Tag های Header ۳ کلماتی را در خود جای می دهند که حداقل اهمیت را دارند. اصولاً این tag ها مورد توجه قرار نمی گیرند اما اثر قابل توجهی بر صفحه شما در موتورهای جستجوگر دارند. محتوای سایت نیز باید دارای کلمات مرتبط باشد. اما به خاطر داشته باشید که کل صفحه را با کلمات یکسان پر نکنید که جز ضرر هیچ چیزی برای شما ندارد.
۵) چیدمان و آرایش صفحه اصلی Homepage
هدف، ایندکس شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر به خاطر کلیدواژه های شما است. بدین منظور، محتوای سایت خود را با کلیدواژه های مرتبط آغاز و با آنها به پایان رسانید. این کار به روبات های موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد که وب سایت شما کاملاً با این کلیدواژه ها مرتبط است. وقتی روبات به سایت شما می آید، محتوای سایت را از سمت چپ و بالا تا سمت راست و پایین می خواند.
۶) ثبت در موتورهای جستجوگر
بهترین راه برای کسب رتبه در سایت های جدید متفاوت با آن چیزی است که در نظر دارید. به طور مستقیم سایت خود را در موتورهای جستجوگر ثبت نکنید زیرا هفته ها و شاید ماه ها طول بکشد تا در لیست قرار بگیرد. بهتر است در سایت های مرتبط با سایت خود که دارای رتبه بالایی هم هستند لیست شوید. هر زمان که این سایت ها شما را در فهرست قرار دهند، سایت شما نیز به طور خودکار در موتورهای جستجوگر لیست می شود. بدین منظور به دنبال سایت هایی باشید که در موتورهای جستجوگر رتبه خوبی داشته و می توانند به شما لینک دهند. بهترین سایت هایی که می توانید انتخاب کنید، آنهایی هستند که امکان افزودن مقاله دارند، زیرا در انتهای مقاله، منبع آن با URL ذکر می شود.
برخی از وب سایت هایی که این قابلیت را دارند در زیر آمده اند:
▪ GoArticles.com
▪ Ezinearticles.com ArticleCity.com
▪ Certificate.net/wwio
▪ Amazines.com Articledashboard.com
▪ Article-directory.com
▪ Submityourarticle.com/articles
▪ Magportal.com Isnare.com
▪ Pubs.acs.org/hotartcl Article-hangout.com
▪ Webarticles.com
▪ Articlecube.com
▪ Article-buzz.com
روش دیگر این است که کلمات مرتبط با کسب و کار خود را در موتورهای جستجوگر جستجو کنید و به داخل وب سایت هایی بروید که در نتایج جستجو آمده اند و رتبه آنها را ببینید، با آنها تماس گرفته و از آنها بخواهید که با هم تبادل لینک داشته باشید.
شما حتی می توانید در سایت های با رتبه بالا لینک خرید مثلاً extbrokers.com، text-link-ads.com و linkadage.com. البته این خرید لینک فقط برای یک ماه کافی است و بیش از آن هدر دادن پول شماست. زیرا با گذشت یک ماه، سایت شما توسط موتورهای جستجوگر لیست می شود.
۷) عواملی که به طور غیرمستقیم در بهبود نتایج موتورهای جستجوگر اثر دارند.
در ابتدا باید استراتژی های لینک دادن را در ۱۰ وب سایت برتر نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر بررسی کنید. مدل مورد استفاده آنها را می توانید استفاده کنید اما برای کسب رتبه بالاتر باید این استراتژی کمی بهتر پیاده سازی شود. برای شروع، یک فایل excel باز کرده و ستون هایی به شرح زیر بسازید: وب سایت لینک دهنده، متن لینک، رتبه صفحه، عنوان صفحه و تعداد لینک های به خارج. سپس، کلیدواژه را در گوگل جستجو کرده و ستونها را برای ۱۰ وب سایت اول پر کنید.در گوگل عبارت link:www.thewebsi t e n a m e. c o m را تایپ کرده و تعداد وب سایت هایی که لینک در آنها قرار دارد را بیابید. متن لینک آن چیزی است که به دنبال com،. org،. ir.آدرس سایت می آید. رتبه سایت آن چیزی است که گوگل به وب سایت ها می دهد و می توانید از سایت گوگل آن را دانلود کنید. عنوان سایت نیز در سمت چپ صفحه نمایش شما نشان داده می شود. اگر عنوان صفحات دارای کلیدواژه های مرتبط با سایت نباشد، خیلی راحت می توان رتبه ای بالاتر از آن کسب کرد.تعداد لینک های به خارج سایت نیز، تعداد پیوندهایی است که در صفحه پیوندهای سایتی که شما چک می کنید، قرار دارد.
۸) موتورهای جستجوگر و حروف بزرگ
نوشتن کلمات با حروف نتایج مختلفی را در موتورهای جستجوگر در پی دارد. موتورهای جستجوگر به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند، بنابراین چگونگی استفاده از این حروف مهم می باشد. اگر به طور مداوم در صفحات خود از تغییرات کلمات با حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید، موتورهای جستجوگر شما را spam فرض کرده و URL شما را از ایندکس خود حذف می کنند. این مسأله با کلمات مفرد و جمع شدیدتر می شود. بنابراین بهتر است از کلمات با حروف کوچک استفاده کرده و از تغییرات مداوم در کلمات بپرهیزید. تحقیقات نشان می دهد که مردم بیشتر با حروف کوچک و کلمات مرتبط جستجو می کنند. عدم استفاده از تغییرات کلمات به این معنا نیست که شما ۱۸% از ترافیک را از دست می دهید. این بهتر است تا اینکه توسط موتورهای جستجو ban شوید. البته بیشتر موتورهای جستجوگر به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند.
۹) Search engine spamming
موتورهای جستجوگر به خوبی می توانند با این مورد و دیگر کلک های کسب رتبه مقابله کنند، به راحتی می توانند شما را ban کرده و از لیست خود بردارند. اگر وب سایت شما به خوبی طراحی شده است هیچ نیازی به استفاده از spamming یا کلک های کسب رتبه ندارید. خطرات و ریسک های این کار بسیار بیشتر از ارزش آن است. می توانید تلاش خود را معطوف به دیگر روش های بازاریابی اینترنتی کنید.
۱۰) از متخصص موتورهای جستجوگر کمک بخواهید.
اگر کسب و کار شما به فروش اینترنتی وابسته است، حتماً اینکار را بکنید. بهبود رتبه در موتورهای جستجوگر نیاز به تحقیق و صرف زمان دارد. اکثر کسب و کارهای اینترنتی زمان کافی برای رسیدگی و بهبود سایت شان را ندارند. آنها بیشتر به میزان فروش و ارتباط با مشتری فکر می کنند. اما یک متخصص موتورهای جستجوگر می داند که با کوچکترین خطا، شما رتبه خود را از دست می دهید و بازگشت به آن کاری به مراتب سخت تر است. پس اگر می خواهید همیشه رتبه بالایی داشته باشید، از این متخصص کمک بگیرید.

وبگردی
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر - وزیربهداشت بهترین توصیه رو به اون پیرمرد بیچاره کرد که گفت: خودت بمال. پیرمرد باید دستش رو محکم می‌مالید به گوش وزیر تا یک بار هم که شده از تخت اخلاق فرعونی بیاد پایین
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص - کاش در این میان یکی به ما بگوید که بالاخره بی حجاب بد است، خوب است؟ چه زمانی بد است؟ چه زمانی خوب است؟
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی - حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر نسبت به اهانت زشت امیر تتلو به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش واکنش تندی نشان داد.
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+)
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+) - پزشکان هنگامی که یک نوزاد دختر اندونزیایی را در یکی از بیمارستان های این کشور به دنیا آوردند بسیار وحشت زده شدند. نوزاد تازه متولد شده با یک چشم بزرگ روی پیشانی اش متولد شد و پس از هفت ساعت درگذشت.
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای !
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای ! - فردی به نام علی‌اکبر رائفی‌پور كه رسانه‌‌های اصولگرا از او به عنوان «استاد، محقق و پژوهشگر» یاد می‌كنند! در تاریخ 29 اردیبهشت 96 (در كوران انتخابات ریاست‌جمهوری) در نامه‌ای سرگشاده به امیرحسین مقصودلو (تتلو) نوشت: «امیر جان بخوان، تو باید بخوانی، عیبی ندارد! سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط بخوان، بخوان
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی - انتشار عکس‌های نشستن احمد خمینی زیر کولر در بخش وی‌آی‌پی هیات که پوششی شیشه‌ای دارد و از سینه‌زنان جداست، پس از توضیح او که گفت آن جایگاه مربوط به «روحانیون درجه یک و دو قم» است و «اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه»، با واکنش‌های تندتری هم همراه بود.
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن!
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن! - واکنش جالب مقام معظم رهبری به روبوسی کیارستمی با خانم داور جشنواره کن از زبان عزت الله ضرغامی
لحظه هولناک در چاه انداختن دختر بچه توسط پسرعمویش
لحظه هولناک در چاه انداختن دختر بچه توسط پسرعمویش - این فیلم که توسط دوربین های امنیتی گرفته شده لحظه به چاه انداختن دختر 5 ساله ای در اصفهان توسط پسر بچه ای کوچک را به تصویر کشیده است.
آشنایی با لامبورگینی! کاملا ایرانی
آشنایی با لامبورگینی! کاملا ایرانی - جوان خوش ذوق ایرانی لامبورگینی! تماما ایرانی را طراحی و تولید کرده است.
سلطان سکه
سلطان سکه - اولین جلسه دادگاه "وحید مظلومین" معروف به سلطان سکه به همراه ۱۴ نفر از همدستانش امروز در شعبه دو دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی زرگر و به صورت علنی برگزار شد.
ریحانه یا لیلا؟! / حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر
ریحانه یا لیلا؟! / حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر - با وجود اینکه چند روزی است سریال پر حاشیه "پدر" به پایان رسیده است، اما انتشار تصاویر ریحانه پارسا بازیگر نقش اول زن این سریال جنجال تازه‌ای به پا کرده است. این جنجال در حالی ایجاد شده که سازندگان سریال "پدر" به دنبال تولید فصل دوم آن هستند.
لیلای سریال "پدر" مدل شد / عکس‌ها
لیلای سریال "پدر" مدل شد / عکس‌ها - ریحانه پارسا، بازیگر نقش لیلا در سریال "پدر" فعالیت خودش را به عنوان مدل تبلیغاتی آغاز کرد. این بازیگر متولد سال 1377 است.
درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقه هندبال
درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقه هندبال - در این فیلم درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی جاکارتا را می بینید که این بازی در نهایت منجر به پیروزی ایران و کسب مقام پنجمی کشورمان شد.