جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آیا پیلین عامل پیروزی می شود؟


آیا پیلین عامل پیروزی می شود؟
سارا پیلین بانوی زیبای سابق آمریکا و معاون فعلی مک‌کین نامزد ریاست‌جمهوری این کشور از حزب جمهوریخواه، تهاجم به عراق را مشیت الهی دانسته است. انتخاب او به عنوان معاون جان مک‌کین، حرف و حدیث‌های فراوانی در پی داشت. جان چاکمن رئیس سابق شرکت نفت کانادا درباره پیلین می‌گوید: من بار دیگر آنچه را که در ذهنم از پیلین می‌دانستم مرور کردم، ابتدا او را کسی می‌دانستم که حامیان هیلاری کلینتون را در یک رقابت فشرده شکست داده بود اما بالاتر از همه شخصیت او را به عنوان یک فوتبالیست، یک بازیکن هاکی و یک مادر می‌شناختم. اما اکنون تعریف او درباره خودش سبب شده او را بهتر بشناسم. اکنون تصاویر و حکایت‌های پیچیده و گیج‌کننده‌ای در اینترنت درباره او به چشم می‌خورند. ‌
اینجا عکسی از سارا پیلین وجود دارد با لباس شنا و پرچمی از آمریکا و لبخندی مصنوعی در کنار استخر، در جایی دیگر او را با تفنگی در دست کنار تانکی می‌بینید، بار دیگر او را با دامنی چرمی و نه‌چندان بلند و نوشیدنی در دست. عکس‌های زیادی نیز از او به همراه خانواده‌اش وجود دارد که او با لباس‌های رسمی در کنار آنها ایستاده است. ‌
و حالا او می‌گوید تهاجم غیرقانونی به عراق مشیت الهی است. او چگونه می‌داند، جورج بوش به او گفته یا خداوند در گوش او زمزمه کرده است. اگر خدا گفته باشد، جای تعجب باقی است که خدا چگونه این شانس را با وجود گذشته سارا و لباس‌های نامانوس و رفتارهای غیراخلاقی به سارا داده است.
او دارای پنج فرزند است که آخرین آنها دچار بیماری سندروم داون است. طرز فکر او از دیدگاه و رفتارش نسبت به مساله سقط‌جنین مشهور است او حتی به دختر کوچکش که باردار شده است، اجازه سقط جنین را نداد. اما آیا این تصمیم عاقلانه است؟ این دنیا تنها دنیای راستی‌ها و اشتباهات ساده نیست، در دنیای امروز داوری‌ها و وضعیت‌های پیچیده فراوان است.
سارا پیلین مخالف ازدواج میان هم‌جنس‌ها و سقط جنین است و با عقاید خشونت‌گرایان دینی نیز مخالف است. با وجود اینکه کشتارهای دسته‌جمعی و جنگ را مشیت الهی می‌داند طرز تفکر خود را در رابطه با نتایج حزن‌انگیز حاملگی‌های ناخواسته گسترش نمی‌دهد.
اما سارا پیلین بر دیگر عقاید و مواضع خود پافشاری نمی‌کند. او به قوانین و احکام پایبند است اما این موضوع باعث نشده است که با نفوذ در منابع اطلاعاتی رقبای خود، اطلاعات لازم را برای پیروزی در انتخابات شهرداری به دست آورد و توجه او به روش کار مناسب نیز سبب نشده است، از منافع مادی برنامه‌های شهری به نفع تبلیغات پارلمانی خود استفاده نکند. سارا پیلین مانند شخصیت کارتونی دافی‌داک در تمام موضوعات دخالت می‌کند.
او در واقع به صحنه انتخابات آمده تا با دلایل قانع‌کننده‌ای برای جمعیت جوان و متعصبی سخن بگوید که عملا به جان مک‌کین به عنوان کسی که با نظرات آنها موافق است و در راستای رسیدن به اهداف آنها گام برمی‌دارد اعتماد ندارند. این مردم تقریبا نیمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند و جمهوریخواهان بدون پشتیبانی آنها نمی‌توانند به موفقیت دست یابند.
اما آیا این انتخاب مک‌کین به پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری کمکی خواهد کرد؟
منبع : Aljazeera
‌ترجمه: نگین ملک
منبع : روزنامه اعتماد ملی


همچنین مشاهده کنید