شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

قهوه بخورید


قهوه بخورید
قهوه نه تنها به پاكسازی مغز و فكر كمك می كند و باعث زنده شدن انرژی و سر حال شدن شما می شود، بلكه بیشترین آنتی اكسیدان سالم را نسبت به غذاها و نوشیدنیهای دیگر برای بدن شما فراهم می كند.البته ناگفته نماند كه مصرف بیش از اندازه آن نیز باعث عصبی و وحشت زده شدن افراد و حتی افزایش سطح كلسترول می شود، بنابراین پزشكان همیشه به مصرف اندازه آن تأكید می كنند.
آنتی اكسیدانها باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان می شوند و مزایای سلامتی دیگری نیز دارند كه این آنتی اكسیدانها در غلات، گوجه فرنگی و دیگر میوه ها و سبزیجات، روغنها و آجیل یافت می شوند.
یك فرد جوان به طور متوسط روزانه میزان ۱‎/۲۹۹ میلیگرم آنتی اكسیدان از خوردن قهوه به دست می آورد. نزدیك ترین رقیب به قهوه، چایی است كه میزان آنتی اكسیدان آن ۲۹۴ میلیگرم است. پس از قهوه و چای، موز با ۷۶ میلیگرم، لوبیای خشك با ۷۲ میلیگرم و ذرت با ۴۸ میلیگرم در رده های بعدی قرار دارند.
البته اینها بدین معنا نیست كه قهوه می تواند جایگزین خوبی برای میوه و سبزیجات باشد، چرا كه مصرف میوه و سبزی علاوه بر آنتی اكسیدان، میزان فیبر، مواد معدنی و ویتامینهای لازم را نیز برای بدن شما فراهم می كند.در میان میوه ها، خرما، قره قاط و انگور قرمز منابع غنی ای از آنتی اكسیدان هستند، اما همچنان به خاطر داشته باشید كه ما مصرف به اندازه هرچیز را در صدر توصیه های خود قرار می دهیم و مصرف بیش از حد قهوه، مثلاً بیش از ۳ یا ۴ فنجان در روز خطر ابتلا به سرطان كبد را افزایش می دهد.
البته ناگفته نماند كه مصرف قهوه از ابتلا به دیابت نوع ۲ كه بدترین نوع این بیماری است، جلوگیری می كند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید