چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
۱۰ نکته کلیدی برای موفقیت در تجارت
۱. اهداف شخصی و گروهی خود را برنامه ریزی و مشخص كنید. موفقیت تجارت های كوچك و تازه تاسیس به تركیبی از دانستن اهداف و استفادهٔ بهینه از موقعیت های پیش آمده بستگی دارد. این اهداف را به صورت یادداشت بنویسید تا راهنمای شما باشد.
۲. بازاری مناسب برای سرویس و یا محصول تولیدی خود تعیین كنید. قدم دوم برای شروع تجارت توجه به بازار خرید می باشد. در وهلهٔ اول نیاز رفع نشدهٔ بازار خرید را پیدا و آنگاه اقدام به رفع آن كنید. اهمیتی ندارد كه شما چقدر در تجارت زیرك هستید، اگر بازاری برای محصول شما نباشد پیشرفت زیادی نخواهید داشت. اكثر دست اندركاران تجارت ابتدا محصول جالبی را طرح ریزی كرده و سپس به اندازهٔ و نیاز آن می اندیشند. برای اینكه بفهمید تا چه حد محصول شما مورد نیاز است احتیاج به یك تحقیق اصولی و آزمایش دقیق بازار خواهید داشت.
۳. نقشهٔ بازاری خود را طرح ریزی كنید. مقصود از این كار مشخص كردن آن است كه چگونه برای سودآوری خود ایجاد مشتری كرده و چگونه مشتریان خود را نگهداری خواهید كرد. در این طرح، شما باید مشخص كنید كه به چه كسی محصول خود را می فروشد، چگونه وارد بازار خواهید شد، و در آخر، مقدار سالانه فروش شما چقدر خواهد بود و سپس این نقشه را برای پنج سال پیاده كنید.
۴. طرح و نقشهٔ اولیهٔ تجاری خود را كامل كرده و آن را بنویسید. این طرح شما باید محیط خاص كار شما را نشان دهد و مزیت هایی را كه شما در رقابت دارید، بیان كند. در واقع این طرح شما مسیر اصلی تجارت و آینده شما را ایجاد خواهد كرد و شما را در نگهداری ، حفظ افراد كلیدی یاری كرده و دید شما را وسیع تر خواهد كرد.
۵. نیازهای اقتصادی خود را تعیین كنید. هنگامی كه طرح تجاری خود را تهیه می كنید، می توانید نیازهای اقتصادی خود را تخمین زده و آنها را در طرح خود وارد كنید. آنالیز خوب و صحیح شما از بازار به پیش بینی فروش و نهایتا موفقیت تجاری شما می انجامد و در نتیجه، كارمندان مورد نظرتان را می توانید تعیین كنید.
۶. تیم های كلیدی خود را تشكیل دهید: بنیانگذاران، مدیران و در آخر كارگردانان این طرح پیش از ایجاد طرح اصلی تجارت می بایست كه تیم های محكم و قدرتمندی را تشكیل دهند و مدیریت قوی را نیز تعیین كرده باشند. چنانچه كوچكترین خلأ و كمبودی در تیمتان وجود داشته باشد باید فورا پر گردد.
۷. نیازهای اقتصادی خود را نهایی كرده و طرح اصلی و كامل شدهٔ تجاری خود را ایجاد كنید. از طرحهای تجاری پیشینیان استفاده كرده تا طرح نهایی خود را بریزید. طرح تجاری شما باید به طور دقیق نشان دهد كه شركت می تواند به اندازه لازم بفروشد تا سود مناسبی داشته باشد.
۸ . با ایجاد یك استراتژی بازاری خوب و كارا، حمایت اقتصادی لازم را برای تجارت و یا شركت خود جلب كنید. مقصود این است كه استراتژی شما نه تنها می بایست قصد فروش محصول و یا سرویس شما می باشد، بلكه می بایست به منظور فروش خود شما و شركتتان به اسپانسرها و حامیان اقتصادی نیز باشد.
۹. طرح و نقشهٔ خود را با موفقیت عرضه كنید. هنگامی كه استراتژی لازم را برای آوردن حامیان اقتصادی خود به كار بردید، وقت آن می رسد كه از قابلیت های طرح خود برای جلو افتادن از دیگر شركت ها و سودآوری استفاده كنید.
۱۰ . سرویس و یا محصول خود را در بازار به عرضه بگذارید و تجارتتان را به سوی اهدافی كه مشخص كرده بودید، هدایت كنید. در واقع، این آخرین نكته مدیریت و عرضهٔ صحیح و دنباله دار تجارت شما می باشد. آنگاه كه به این نقطه رسیدید، با مدیریت مناسب و مهارت های بازاریابی خود در نگهداری و حفظ تجارت و یا شركت خود بكوشید.
سید محمد تقی رسولی دینان
منبع : همشهری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران حماس دولت سیزدهم رافائل گروسی دولت رئیس جمهور رهبر انقلاب اصفهان مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس زنان
تهران شهرداری تهران پلیس بارش باران قتل زلزله حجاب آموزش و پرورش قوه قضاییه فضای مجازی شهرداری وزارت بهداشت
مسکن خودرو حقوق بازنشستگان مالیات سایپا قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی بورس
تئاتر تلویزیون نمایشگاه کتاب سینما دفاع مقدس سریال سینمای ایران موسیقی کتاب صدا و سیما
دانش بنیان اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین رفح جنگ غزه روسیه چین نوار غزه ترکیه اوکراین طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر ذوب آهن لیگ قهرمانان اروپا نساجی لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران سپاهان رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی سامسونگ ناسا آیفون گوگل مایکروسافت باتری فضا فضاپیما
بیماران خاص استرس کاهش وزن بیمه زیبایی دندانپزشکی فشار خون