شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی برای دستیابی به موفقیت


نکاتی برای دستیابی به موفقیت
● از نگاه كردن به افراد موفق دست برندارید
مردمان موفق زیادی در دنیا زندگی می‌كنند. گاهی اینكه چرا این افراد توانسته‌اند موفق باشند، سوالاتی را در ذهن انسان‌های دیگر به‌وجود آورده است. بیشتر اوقات گمان این می‌رود كه آنها از هوش بی‌نظیری برخوردارند. عامل هوش گرچه لازم است ولی كافی نیست. افراد موفق از خصوصیت‌های متنوع و در عین حال مشابهی برخوردار هستند.
● از شكست نترسید
بهتر است بدانید كه افراد موفق هم مانند دیگران شكست می‌خورند اما از شكست‌های خود پله‌ای برای صعود به موفقیت‌های آتی می‌سازند. آنها از احساس غصه، رنج و درد نیز به نفع خود استفاده می‌كنند. معتقدند كه بدون این عوامل نمی‌توانستند با‌انرژی و سخت كار كنند. تنها با احساس ناراحتی است كه انسان متوجه می‌شود باید مسیر خود را تغییر دهد. فراموش نكنید كه احساس‌های ناخوشایند نیز بخشی از زندگی شما هستند و در جای خود می‌توانند سودمند و مفید باشند.
«شما زمانی كه موفق می‌شوید، به رستوران می‌روید ولی زمانی كه شكست می‌خورید، به فكر فرو می‌روید.»
● عذر و بهانه نیاورید
هرچقدر شما در زندگی موفق‌تر باشید، كمتر دلیل و مدرك می‌آورید. آنهایی كه در زندگی به جایی نرسیده‌اند و برنامه‌ای هم در جهت موفقیت ندارند، همیشه یك جزوه بزرگ عذر و بهانه برای عدم‌موفقیت خود حاضر و آماده دارند.
● از افراد موفق الگو بردارید
هنگامی كه كودك بودید، به بزرگسالان دقت می‌كردید و سعی می‌كردید شبیه یكی از آنان شوید. آیا آن فردی كه انتخاب می‌كردید، همانی نبود كه از همه بیشتر می‌خندید، مهربان‌تر بود، توجه بیشتری به شما می‌كرد و ظاهر آراسته‌تری داشت؟ فراموش نكنید كه افراد موفق برای خوب بودن، هرگز راه‌های بد را انتخاب نمی‌كنند. فرض كنید روزی آینه‌ای به‌دست شما می‌دهند و می‌گویند: «این چهره و شخصیت شما در ۲۰ سال آینده است. انتخاب كنید، شبیه چه كسی می‌خواهید باشید؟»
ممكن است شما نام پولدار‌ترین‌ها، زیباترین‌‌ها، معروف‌ترین‌ها و... را ببرید اما اگر دوست دارید موفق شوید، نام كسی را ببرید كه از تمام موارد در حد قابل‌قبولی برخوردار است. به قدر كافی پول، چهره‌ای معقول، نامی نیك و ایمانی به‌اندازه داشته باشد. فراموش نكنید كه افراد موفق اگرچه در یك مورد، نامدار یا معروف باشند در بقیه موارد زندگی درجا خواهند زد.
ماسك افراد موفق را به چهره بزنید و عضله‌های صورت‌تان را با آن هماهنگ سازید. به زودی شما به آنها شبیه خواهید شد. پاهایتان را جای پای آنها بگذارید و از مسیرشان منحرف نشوید. طولی نمی‌كشد كه به جایی كه آنها هستند، می‌رسید. سخنانشان را بخوانید و از نظرهای آنها اطلاع پیدا كنید. روزی شما مانند آنها فكر خواهید كرد.
● به خاطر داشته باشید
«از نگاه كردن به افراد موفق دست برندارید. سخنان، افكار و منش آنها دیدنی است.»
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید