دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

توصیه‌های ایمنی در زمان خانه‌تکانی


توصیه‌های ایمنی در زمان خانه‌تکانی
۱) در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از اتكای آن به زمین كاملا مطمئن باشید و از نوع استاندارد و دو طرفه آن استفاده كنید.
۲) از شست و شوی پرده و كف آشپزخانه، حمام و غیره كه آلوده به مواد روغنی هستند توسط مواد سریع‌الاشتعال (بنزین) جدا خودداری كنید.
۳) از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتكس، جوهرنمك و غیره روی زمین و در دسترس كودكان جدا خودداری نموده و در حد استاندارد از آن استفاده كنید.
۴) در زمان پاك كردن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را نموده و از رفتن روی نرده‌ها و یا قرنیزهای آن جدا خودداری شود.
۵) شست‌و شوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع كامل برق بسیار خطرناك بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را بالا می‌برد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس نسبت به پاكسازی آن اقدام شود.
۶) در زمان جا به جایی لوازم خانگی بالاخص اجاق گاز احتیاط لازم را نموده و كلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و كپسول را توسط آب و صابون چك كنید تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید ضمنا نسبت به تعویض بموقع شیلنگ‌های رابط فرسوده اقدام كنید.
۷) از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، توالت و غیره جدا خودداری كنید چرا كه در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه انفجار و آتش‌سوزی بسیار محتمل می‌باشد.
۸) شارژ بموقع خاموش كننده دستی آتش موجود در محیط خانه شما می‌تواند كمك بسزایی در زمان آتش‌سوزی احتمالی به شما بكند لذا توصیه می‌گردد نسبت به شارژ و آماده به كار بودن آن اقدام نمایید.
۹) از جا به جایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب كنید و در این مورد از كارگران حرفه‌ای و یا كار گروهی بهره‌گیری نمایید تا در ایام خوش نوروزی دچار دیسك كمر و یا عوارض ناشی از آن نشوید.
منبع : روزنامه تهران امروز