دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا

خود مدیریتی یک بزرگنمایی خوشایند!


خود مدیریتی یک بزرگنمایی خوشایند!
موقعیت در زندگی، اجزایی دارد كه كنترل مدیریت روحیه یكی از مهم ترین مولفه های آن است و باقی می ماند تنها چند شرط زیر:
شما باید برای حفظ روحیه با نشاط و تقویت آن، بر اطراف خود مسلط باشید، اجازه ندهید چیزی یا رویدادی یا فردی بر شما چیره شود و احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهد. همواره بر خود مسلط بوده و مدیریت احساسات را خود به دست گیرید، با قدرت از روحیه خود مراقبت و حفاظت كنید، هر چیز یا فرد یا رویدادی كه قصد برهم زدن تعادل شما را دارد، بسیار كوچك تر از آن بدانید كه بتواند اراده شما را در كنترل احساساتتان شكسته و بر روحیه شما مسلط شود.
ورودی های ذهن خود را كنترل كنید، زیرا افكار و خاطرات منفی و آشفته، روحیه شما را تضعیف و تخریب خواهد كرد . به محض ورود افكار و خاطرات منفی، با سرعت آن ها را از ذهن خارج كنید و به جای آن ها بر خاطرات خوب و نشاط آور تمركز كنید.
لبخند بر لب حتی اگر مصنوعی هم باشد، برای تغییر حالت موثر است و آزمایش های پزشكی نیز این مطلب را ثابت كرده است. هرگاه احساس كردید نیاز به تحول روحی دارید، در فضایی آزاد، قدم بزنید، به آسمان نگاه كنید و چند نفس عمیق (حداقل ۵ دقیقه) بكشید، آن گاه آثار آن را خواهید دید.هدف مندی و برنامه ریزی برای ابعاد مادی و معنوی زندگی، به انسان انگیزه، اشتیاق و روحیه كار و تلاش می دهد، افراد بی هدف روحیه مناسبی ندارند. برای تحول روحیه، باید زندگی را هدف مند كرده و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی كنیم.
منبع : روزنامه جوان