شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

یک نوع املت گوجه‌فرنگی


یک نوع املت گوجه‌فرنگی
● مواد اولیه:
▪ گوجه‌فرنگی دوازده‌عدد
▪ قارچ پنج‌عدد
▪ فلفل دلمه‌ای یک‌عدد
▪ پیاز سرخ شده دوقاشق غذاخوری
▪ سیر چهارعدد
▪ تخم مرغ سه‌عدد
▪ جعفری خردشده دوقاشق غذاخوری
▪ روغن مایع سه قاشق غذاخوری
▪ نمک وفلفل به مقدار لازم
▪ پنیر پیتزا رنده شده دوقاشق غذاخوری ( در صورت تمایل می‌توانید از پنیر پیتزا استفاده کنید)
● طرز تهیه:
ظرف پیرکسی را انتخاب کنید و یک قاشق روغن در آن بریزید، سپس گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت ورقه درآورده و در ظرف بچینید. قارچ‌ها را هم ورقه‌ورقه کرده روی گوجه‌فرنگی‌ها بگذارید و فلفل ها را ریز خرد کرده و روی گوجه‌فرنگی و لابلای آن‌ها بریزید. سیر را هم ریز خرد کنید و با پیازداغ لابلای گوجه‌فرنگی‌ها بریزید. روی ورقه‌های گوجه‌فرنگی جعفری خرد شده بریزید ( من از جعفری خشک استفاده کردم، می‌توانید از جعفری تازه هم استفاده کنید) همه گوجه‌فرنگی‌ها و قارچ‌ها را به این ترتیب ورقه‌ورقه می‌کنیم و در ظرف می‌چینیم. در انتها دو قاشق روغن مایع و کمی نمک روی آن می‌دهیم و در ِ ظرف را می‌گذاریم وروی حرارت با شعله ملایم می‌گذاریم تا پخته شود. ( می‌توانیم املت را داخل فر یا ماکرویو بپزیم.)
وقتی گوجه‌فرنگی‌ها پخته شدند و حالت نرم پیدا کردند، اگر آب املت زیاد بود حرارت را کمی بیشتر می کنیم و درِ ظرف را باز می‌گذاریم تا آب آن خشک شود ( ولی دقت کنید ته املت نسوزد) سپس تخم‌مر غ‌ها را در ظرفی شکسته و هم می‌زنیم. اگر از پنیر پیتزا استفاده کردیم پنیر را هم داخل تخم‌مرغ ها ریخته و با کمی نمک هم می‌زنیم تا خوب مخلوط شود سپس تخم‌مرغ را به املت اضافه می‌کنیم و درِ ظرف را می‌گذاریم تا تخم‌مرغ‌ها پخته شود.
اگر از پنیر پیتزا استفاده کردید، بهتر است در مرحله آخر که تخم‌مرغ و پنیر پیتزا اضافه می‌شود ظرف را داخل فر یا ماکرویو بگذاریم تا پنیر و تخم‌مرغ خودش را بگیرد.
این املت خیلی ساده و راحت و بسیار خوشمزه است.
منبع : شیندخت


همچنین مشاهده کنید