جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

پاستا با نخود، پاستا با فلفل و کلم بروکلی


پاستا با نخود، پاستا با فلفل و کلم بروکلی
بچه ها و نوجوانان هیچ وقت از خوردن ماکارونی و پاستا خسته و دلزده نمی شوند. از آن جا که طعم نشاسته ای ماکارونی امکان افزودن مواد د یگری همچون سبزی ها، دانه ها و انواع گوشت های سفید و قرمز را فراهم می آورد، فرصت خوبی به دست مادر کدبانو می دهد تا بهترین و ارزشمندترین مواد لازم را به بدن کودک ونوجوان برساند. برای این شماره مواد اولیه و پخت دو نوع پاستا، یکی با نخود و دیگری با فلفل قرمز و کلم بروکلی را نوشته ایم.
● پاستا با نخود
● مواد لازم:
▪ پاستای گوش فیلی یا صدفی کوچک یک بسته ۲۰۰ گرمی
▪ نخود پخته شده وکنسرو ذرت شیرین: هر کدام نصف لیوان
▪ یک دانه پیاز درشت و ▪ دو حبه سیر
▪ رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری سرصاف
▪ نمک و ▪ فلفل سیاه و قرمز
▪ پودر کاری و زردچوبه: به اندازه کافی
▪ یک قاشق غذاخوری هم روغن زیتون.
● شیوه پخت:
پخت این غذا از ابتدا تا آخر ۲۰ دقیقه به طول می انجامد. نخست پاستا را در آب جوش بریزید و بگذارید ۸ دقیقه ای بپزد. اکنون پیاز ریز شده را تفت می دهیم و سپس سیر خرد شده را به آن می افزاییم و ادویه می زنیم. حال نخود و ذرت و رب گوجه را اضافه می کنیم و در تابه را می گذاریم و حرارت اجاق را کم می کنیم تا طعم مواد با هم قاطی شود. پاستا را پس از پخت برای آبکش شدن در صافی می ریزیم و پس از مخلوط کردن با مواد آماده شده می گذاریم کمی حرارت ببیند( این زمان از ۱۰ دقیقه با حرارت کم نباید بیشتر شود!) پاستا با نخود شما آماده شد بچه ها را صدا بزنید.
● پاستا با فلفل قرمز و کلم بروکلی
● مواد لازم: برای ۴ نفر از هر نوع پاستایی که دلخواهتان است استفاده کنید
▪ فلفل قرمز شیرین: دو عدد
▪ کلم بروکلی: دو عدد کوچک
▪ نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
▪ روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری.
● شیوه پخت:
پاستا را در آب جوش می ریزیم و می گذاریم تا نیم پز شود اکنون کلم بروکلی هایی را که به قطعات کوچک خرد کرده ایم در آب پاستا می ریزیم و دو دقیقه پخت می دهیم و سپس به همراه پاستا آبکش می کنیم ( بیشتر از دو دقیقه هم پاستا له می شود و هم کلم ها) فلفل قرمز را پس از ریز کردن در روغن زیتون تفت می دهیم. آخرین مرحله از پخت پاستا با کلم بروکلی، قاطی کردن مواد است. اکنون حرارت را کم کنید و قابلمه را به مدت ۷ دقیقه ( نه بیشتر زیرا پاستا و دیگر مواد را قبلا پخته اید!) روی شعله اجاق بگذارید. این غذا را هم می توانید با سس قرمز سرو کنید و هم از سس سفید کمک بگیرید. گوجه فرنگی های ریز تزیینی و یا دانه های زیتون ترش هم گزینه دیگر شما است در غیر این صورت ترشی های تازه خانگی در کنار دیس غذا جای خواهند گرفت.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید