جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
پیامک های ناکام هنوز هم هزینه می اندازند
در حالی که از مدت ها پیش قرار بود هزینه پیامک های به مقصد نرسیده مشترکان همراه اول محاسبه نشود ، اما هنوز وعده های شرکت دولتی ارتباطات سیار در این خصوص عملی نشده است.
بنابر آمارهای اعلام شده از سوی مدیران شرکت ارتباطات سیار ، ۲۰ الی ۳۰ درصد پیامکها به مقصد نمیرسند که با به تاخیر انداختن حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده، درآمد هنگفتی را برای همراه اول مهیا میسازد.
به اعتقاد برخی کارشناسان، مشترکان همراه اول نباید انتظار کاهش هزینههای صورتحساب خود را به دلیل حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده داشته باشند، چرا که شرکت ارتباطات سیار باید همچنان یک شرکت دولتی سودآور با رشد چشمگیر باقی بماند.
یک کارشناس مخابرات با اشاره به اعلام حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده همراه اول از صورتحساب مشترکان ، در این باره به خبرنگار موبنا می گوید:ایجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه، به تلاش اپراتور اول برای جلب رضایت مشترکان منجر شد که حذف هزینه پیامکهای به مقصد نرسیده نیز از جمله آنها محسوب میشود.
رامین خدارحمی با اشاره به مسائلی چون مشکلات شبکه که مسئولان تلفن همراه دولتی برای تأخیر در اجرای این امر اعلام میکنند، می افزاید:موارد مطرح شده برای عدم اجرای این مهم از سوی مسئولان دولتی بسیار مبهم است.
این در حالی است که طبق آخرین آمار ۲۷ میلیون مشترک همراه اول روزانه ۴۰ میلیون پیامک مبادله می کنند که نرخ هر پیامک لاتین ۲۲۲ ریال و نرخ پیامک فارسی ۸۹ ریال است.
گفتنی است مسئولان خاموش بودن گوشی گیرنده، ارسال پیامک به شمارههای اشتباه از سوی فرستنده و یا پر بودن صندوق پیام کوتاه گیرنده را دلیل نرسیدن پیامکهای ناموفق می دانند و معتقدند که درصد کمی از پیامک های به مقصد نرسیده ناشی از اشکالات شبکه است.
خدارحمی در این باره معتقد است هرچند موارد مذکور نیز میتواند دلیلی بر نرسیدن پیامک به مقصد باشد اما به نظر میرسد که بیشترین اشکال مربوط به فروش بیش از حد سیم کارت، بدون توجه به ظرفیت فعلی شبکه است.
وی می گوید:اگر گوشی تلفن همراه گیرنده پیامک خاموش باشد و یا صندوق پیامک آن، ظرفیت دریافت پیام جدید را نداشته باشد، با توجه به ماهیت ذاتی پیامک یعنی ذخیره و ارسال، شرکت ارتباطات سیار باید با ذخیره کردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گیرنده در شبکه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگیری کند.
به گفته این کارشناس با توجه به افزایش تعداد مشترکان، همراه اول اقدام به کاهش فوقالعاده زمان ذخیرهسازی و به تبع آن کاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پیامک کرده است.
به اعتقاد کارشناسان بسیاری از مواردی که به عنوان رفتار مشترک و عامل نرسیدن پیامک به مقصد از آن یاد میشود، ناشی از افزایش تعداد مشترکان است که موجب کاهش سهم مشترکان از استفاده از منابع و امکانات موجود میشود.
منبع : موبنا
منبع : پایگاه اطلاع رسانی itanalyze
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
آمریکا عراق جنگ حماس نیکا شاکرمی مجلس شورای اسلامی روز معلم دولت رهبر انقلاب معلمان مجلس بابک زنجانی
ایران هواشناسی بارش باران هلال احمر آتش سوزی قوه قضاییه تهران پلیس سیل معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
سهام عدالت قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
سریال پایتخت مهران مدیری تلویزیون عفاف و حجاب تئاتر مسعود اسکویی سینمای ایران سینما
رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ غزه فلسطین روسیه ترکیه نوار غزه اوکراین چین انگلیس ایالات متحده آمریکا بنیامین نتانیاهو
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر گوگل اپل عیسی زارع پور تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت کاهش وزن