یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
اینتل، پلتفرم محور شده است
از زمانیكه شركت اینتل ساختار كسبوكار خود را در پلتفرمهای كلیدی، سازماندهی مجدد كردهاست بیش از یكسال میگذرد. پل اتلینی مدیرعامل اینتل و كسی كه در تلاش برای یافتن افقهای جدید، تمامی شاخههای كاری را جستجو میكند، در گفتوگویی با CRN Hardware درباره فرصتهای جدید پیش روی اینتل و ابتكار اخیر این شركت در زمینه كامپیوترهای رومیزی با نام رمز (Averill) و همچنین پردازندههای موبایل مطالبی را عنوان نمود. وی موضوعاتی در مورد مشكلات تداركاتی موجود در سالهای اخیر و همچنین فناوری جدیدی كه در كنفرانس توسعهدهندگان در سان فرانسیسكو معرفی خواهد شد، اعلام نمود. در ادامه چكیدهای از این مصاحبه را با هم مرور میكنیم.
● شما چگونه كانالهای جدید كاری خود را با مدل پلتفرم جدیدتان یكپارچه نمودید؟
▪ تمام پلتفرمهایی كه ما روی آنها كار میكنیم، بدون استثنا كانالهایی دارند كه ما معتقدیم فرصتی برای پیشبرد تجارت با همراهی مشتریان OEM خواهند بود. بنابراین ما طراحی محصولات خود را با كلینگری انجام میدهیم كه مشتریان ما همواره در مركز این دید قرار دارند.
برای مثال محصول (وایو:Viiv بر وزن Five) كه در ژانویه امسال معرفی شد، در همان روز عرضه پنجاه مشتری عمده كه جزء توزیعكنندگان بهشمار میروند را بهخود جلب نمود.
در همین نمایشگاه CES، نوزده شركت از این پنجاه مشتری مانند سونی، دل و اچپی محصولات خود را در غرفه اینتل به نمایش گذاشتند. این محصول به توزیعكنندگان امكان میدهد كه بهجای صرفاً افزایش فروش كالاها به مشتریان، جریان مستمری از درآمد روزافزون را بهوجود بیاورند.
همچنان كه به موعد عرضه محصول جدید كه پلتفرمی برای شبكههای سازمانی (Enterprise) است، نزدیك میشویم، توقع دارم در طی این راه، كانالهای تجاری ما مشاركت جدی و كاملی را از خود نشان دهند. این محصول منافع زیادی برای مشتریان بزرگ آنها خواهد داشت. این محصول با داشتن مشخصاتی همچون قابلیت مدیریت پیشرفته، امنیت بالای كاری و كاهش هزینه مالكیت، چیزی است كه توجه هر خریداری را بهخود جلب مینماید.
● اگر بخواهید بهطور دقیق اشاره كنید، چگونه امكاناتی كه از آنها نام بردید را برای كانالهای خود فراهم خواهید ساخت؟ موضوع قابلیت مدیریت توجه من را واقعاً بهخود جلب نموده است. زیرا امروزه طراحان سیستم خیلی راجع به آن صحبت میكنند.
▪ من تصمیم بر ارائه پیشنسخه برای این محصول ندارم. لذا باید خیلی با احتیاط عمل كنیم. اما همانند دیگر تولیداتمان، این محصول حاصل تركیبی از همكاری در زمینههای سختافزار، نرمافزار و اكوسیستم است. اجزای سختافزاری و نرمافزاری همانگونه كه تا پیش از این عمل میشد، طبعاً توسط اینتل تأمین خواهد شد كه البته همراه با اطلاعاتی درباره چگونگی فروش محصول و دیگر موضوعات خواهد بود. همچنین هماهنگیهای خاصی هم با چند تن از شركایی كه پلاگینهای مورد نیاز را تهیه میكنند، لازم است. درباره وایو نیز بههمین صورت عمل شد. گروه بزرگی از همكاران اصلی و محتواهای تولید شدهای كه در دسترس همه مخاطبان قرار گرفت.
● VARها (Value Added Reseller) یافروشندگانی كه ایجادكننده ارزش افزوده بر محصول نهایی میباشند چگونه تشریك مساعی خواهند داشت؟
▪ ما محصول خود را چنان قوی طراحی خواهیم كرد تا بتوانند ارائهدهنده راهحلهای ماجولار در زمینه مدیریت و امنیت باشند.
● میتوانید مثالی درباره این راهحلها بیاورید؟
▪ تا قبل از ارائه نهایی محصول؛ خیر!
● بهنظر میرسد فناوری موبایل، سكوی دیگری است كه از نظر شما اهمیت خاصی برای كانالهای تجاری اینتل دارد.
▪ این فناوری با سنترینو شروع شد. اما قبل از آن هم ما مشغول كار در راستای فعالسازی این بازار بكر از طریقODMها (ODM:Original Design Manufacturer) بودیم و من گمان میكنم كه در زمان ارائه هسته Napa برای سنترینو در اواخر ژانویه (اعداد بهطور دقیق در خاطرم نیست) بهاندازه OEMهای Stock Keeping Unit) SKU)، كانالهای تجاری SKU ما وجود داشتند. SKU روشی برای ردگیری ارائه كالا و خدمات به مشتریان است. در زمان ارائه محصول به بازار بیش ازدویست SKU وجود داشتند. شما میبینید كه ما همكاری خودمان را با صنعت بهمنظور پیشرفت در زمینه كیفیت و دستیابی به راهحلهای جامع برای ODMها ادامه میدهیم. اما بهطور فزایندهای قابلیت همكاری و هماهنگی واحدها و قسمتهای مختلف را نیز بهتر خواهیم كرد.
یكی از مهمترین مطالب برای كانالهای تجاری ما مسئله سرویسرسانی است. چنانچه یكی از مشتریان از محدوده فیزیكی سرویسدهی آنی خارج شود و نوتبوكش خراب شود، چگونه باید از سرویس لازم استفاده نماید ؟ بههمین خاطر ما میخواهیم اینتل (اكوسیستم اینتل) از قابلیتهای هر دو نوع پشتیبانی، یعنی زیربنایی و محلی برخوردار شود. بخشی از این قابلیت شامل همكاری در زمینه قطعات یدكی خواهد بود .
● این به این معنی است كه سازندگان سیستم برای ارائه سرویس باید با یكدیگر مشاركت كنند. بنابراین چنانچه یكی از این شركتها محدود به یك منطقه خاص جغرافیایی باشد، آیا باید با یك شركت دیگر در منطقهای متفاوت همكاری و مشاركت نماید؟
▪ بله. چطور شما یك همكار اینتل در تایلند را با همكار دیگری در اندونزی مرتبط میسازید؟ اگر یك مشتری تایلندی به اندونزی مسافرت نماید، چگونه در حالی كه در سفر است، ایراد كامپیوتر خود را برطرف نماید؟
● این بدین معنی است كه چنانچه كسی ساكن غرب كشور باشد میتواند كامپیوتر خود را در شرق كشور تعمیر نماید؟
▪ امیدوارم كه اینطور باشد.
● منظور شما این است كه سعی دارید محصول خود را بهصورت بینالمللی ارائه دهید؟
▪ نه. من تنها میگویم كه برای اینتل این یك امر طبیعی است كه بهمنظور فعالسازی اینگونه تواناییها روی شبكه خود، دارای چنین امكاناتی باشد. منظور من این است كه تواناییهای شبكهای ما، تنها این چیزی كه انجام میدهیم نیست. بلكه ظرفیتهای بالقوه ما در این حوزه است. در نتیجه این واقعیت به كانالهای تجاری و مشتریان ما اجازه خواهد داد تا از این موضوع كه عضوی از یك هسته مركزی هستند سود ببرند.
● فكر كنم یكی از مسائلی كه طراحان و سازندگان سیستم درباره WhiteBook میگویند این است كه آنان علاقمندند تا اینتل ابتدا یك WhiteBook ماركدار را معرفی نماید.
▪ بهنظر میرسد كه این یك تناقضگویی است. اینطور نیست؟ این WhiteBook در اصل یك Intel Book خواهد بود.
● خوب، مقداری در مورد كاری كه شما در حیطه سكوهای سرور خود انجام میدهید صحبت كنیم.
▪ ما در مورد سرورها، كیس، مادربورد و منبع تغذیه را هم فراهم میكنیم. در حالیكه نه سازنده این قطعات هستیم و نه آنها را سرهم میكنیم. همچنین در زمینه دستگاههای دسكتاپ نیز این خدمات را ارائه نمیدهیم. البته من فكر میكنم از لحاظ ویژگیهای ظرفیتی مدلهای نوتبوك بیشتر شبیه دسكتاپ هستند تا سرورها. در سرورها همه چیز منحصربهفرد و یكتا و در عین حال گرانقیمت تر و قویتر است. اما در پیسیها بیشتر بهدنبال هماهنگی بیشتر، قیمت كمتر، حجم كمتر و سهولت در یكپارچهسازی هستید.
● آیا اینتل میتواند كاری برای رعایت احساس مشتریان در زمینه محصولاتی مانند White Book بنماید كه به خوبی نوتبوكهای دیگر نیستند؟
▪ تلاش بیشتری میكنیم تا محصولات بهتری بسازیم. من فكر نمیكنم كه احساس ارتباطی به كیفیت داشته باشد. امروزه هدف، دستیابی به قیمتهای قابل رقابت و سرویسدهی به خارج از محدوده محلی است كه این اهداف دقیقاً به استفاده افراد از نوت بوك اشاره دارد.
● من موضوعی را از سازندگان سیستم شنیدهام كه البته تصدیق میكنم كه این چیزی نیست كه شما بهعنوان وظیفه اینتل میشناسید. چیزی كه شنیدهام این است كه آنان از اینتل میخواهند وجود یك منبع قطعی تامین كیس را تضمین نماید.
▪ از شما تشكر میكنم. اما ما نمیتوانیم به بقیه بگوییم كه كار خود را چگونه انجام دهند. كاری كه میتوانیم بكنیم ایجاد یك بازار با روش صحیح است. انجامدادن اینكار هم از طریق ایجاد استانداردها (كه پیش از این راجع به آن با هم صحبت كردیم) و ایجاد هماهنگی و بهوجود آوردن امكان قابلیت تعویض قطعات با یكدیگر خواهد بود. ما میتوانیم تضمین كنیم كه همكاری نزدیكی را با ODMها بهمنظور دستیابی به آخرین فناوریها خواهیم داشت. این فناوریها از سوی اینتل و تا حد امكان نزدیك به آخرین تاریخ ارائه نهایی محصولات معرفی خواهند شد.
این روشی است كه ما امروز تجارت كامپیوترهای رومیزی را براساس آن بنا نمودهایم. تغییر كلیدی كه در استراتژی سیستمهای رومیزی رخ داد، به دوران پنتیوم باز میگردد. آن فناوری بهترین فناوری بود كه بدون كوچكترین تأخیر ارائه شد. هنگامی كه آن اتفاق رخ داد و زمانی كه ما توانستیم آن محصول را به بازار روانه سازیم، حقیقتاً وضعیت رقابتی شدیدی در میان كانالهای تجاری ما بهوجود آمد كه تاكنون تغییری در آن بهوجود نیامده است. من گمان میكنم در عرصه نوتبوك نیز چنین مدل تجاریای در حال حاضر اعمال شدهاست.● من فكر میكنم یك عرضه هم در سه ماهه آخر سال بود. میتوانم بگویم كه تقریباً تمام تولیدكنندگانی كه با آنان صحبت كردم (كه البته جزء بهترین شركای اینتل محسوب میشوند)، صرفنظر از اینكه شریكی كوچك یا بزرگ باشند، در زمینه تهیه مادربورد مناسب با مشكلاتی مواجه بودند.
▪ من فكر میكنم این مسئله مشكلاتی را برای بعضیها پدید آورد. اكثر شركتها مایلند تجارت خود را براساس عرضه مادربوردها و چیپستهای اینتل به مشتریانشان قرار دهند.
اما این مسئله باعث ناامیدی آنان خواهد شد. در حالی كه AMD سروصدای زیادی در زمینه تصمیم خود برای ورود به عرصه دسكتاپ برپا كرده است.
آنها اولین برنامه قابل اهمیت خود را نیز عرضه كردهاند. از شما میپرسم: آیا فكر میكنید كه از این موضوعات دچار زحمت و آسیب شدهاید و بهطور كلی چه راهكاری برای ایجاد اطمینان و قوت قلب دادن به شركایتان دارید؟
▪ عملكرد سه ماهه چهارم ما برای خودمان و همینطور سرمایهگذارانمان كاملاً مأیوسكننده بود. ما راه خود را گم كردهبودیم. ما نتوانستیم به آنچه كه گفته بودیم جامه عمل بپوشانیم. عمده دلیل این مسائل دقیقاً بهخاطر مشكلاتی بود كه شما تشریح كردید. مشكلاتی كه بیانگر ناتوانی ما در ارائه مادربوردها و چیپستهای مناسب با پردازندههایمان به مشتریان، آن هم در فصل اوج فروش آنان بوده است.
البته ما بهسرعت تعهداتمان را به انجام رساندیم. ولی اگر بخواهم صادقانه بگویم، عمده آن در اواخر ماه دسامبر آماده شد. پس از ماه فوریه كه كارها بهاتمام رسید، اینك در موقعیت بهشدت متفاوتی قرار گرفتهایم. منابع مطمئن و مناسبی برای تهیه چیپستها و مادربوردهایی هم با مارك اینتل و هم با ماركهای دیگر موجود است. در عین حال تولیدكنندگان دیگری نیز برای مادربورد وجود دارند كه با استفاده از چیپستهای دیگر، قادر به پركردن شكافی هستند كه در این زمینه باقیمانده است. حال ما باید فقط به جلو حركت كنیم. این احساس اطمینان كه در سال ۲۰۰۶ یك منبع مطمئن و خاص پشت سر ما وجود دارد، من را دلگرم میكند. البته این مطلب تنها كانالهای ما را تحت تاثیر خود قرارنمیدهد بلكه بهطور شدیدی اینتل را هم زیر فشار گذاشته است.
● چه چیزی این اطمینان را بهشما میدهد كه مشكلات حل شدهاند؟
▪ اینتل در حال تولید بیشتر است و ما ضمن اتخاذ ترتیباتی، از تامین نیازهای خود توسط طرفهای سوم نیز اطمینان داریم.
● از تجربه قبلی چه چیزی را یاد گرفتید؟
▪ اینكه جلوتر از برنامهریزیها حركت كنیم.
● فناوریای كه در IDF راجع به آن صحبت شد و شما معتقدید كه برای كانالهای تجاری اینتل اهمیت زیادی دارند چیست؟
▪ فناوری دو هستهای.
● چرا این فناوری را برای كانالهای خود مهم میدانید؟
▪ كانالها در طول مدت همكاری خود با ما در زمینه انتقال از یك فناوری به فناوری دیگر، عملكرد بسیار خوبی از خود نشان دادهاند. فناوری دوهستهای آنگونه كه ما در حال پیادهسازی آن هستیم، فرصت بسیار مناسبی را برای مشتریان ما بهوجود خواهد آورد تا فروش خود را با استفاده از آن بالا ببرند. با استفاده از این تكنیك مادربوردها دارای كارایی بالاتر و مشخصات حرارتی مناسبتری خواهند بود تا با بهرهبردن از این تواناییها بتوانند از مزایای
Dual-core آنگونه كه ما امكانات آن را فراهم میكنیم، استفاده نمایند. چیزهایی مانند وایو برای Dual-core ساخته شدهاند. چون برای انجامدادن فعالیتهایی در پشت صحنه به توان بالاتری از Cpu نیاز خواهید داشت.
● مانند مجازیسازی؟
▪ یا رمزنگاری ورمزگشایی ویدیو.
● به اعتقاد من، بعضی از تولیدكنندگان سیستم هنوز نمیدانند، یعنی از شما تاییدی دریافت نكردهاند، كه آیا باید مشتریان را به سمت پردازندههای دوهستهای سوق دهند؟ آیا برنامههایی مانند Word واقعاً به این مورد نیازمندند؟ .
▪ نه. نیازی ندارد. اما برای اجرای دیگر موارد در پشت صحنه نیاز هست. این برنامههای واژهپرداز نیستند كه سیستم شما را تحت فشار قرار خواهند داد بلكه اجرای الگوریتمهای امنیتی در پشت صحنه یا برنامههای ضدویروس و محافظ سیستم است. مواردی از ایندست بار CPU را افزایش میدهند؛ این مورد اول. مورد دوم اینكه من شغل شما را نمیدانم. اما در مورد كار من و روی دسكتاپ خودم هر روز بیش از روز پیش با موضوعات چندرسانهای روبهرو هستم. من همواره در حال دریافت كلیپهای ویدیویی هستم. مدام با ارسال و دریافت وبكیست (نشر اخبار روی اینترنت بهویژه بهوسیله صدا و تصویر) سروكار دارم. دیگر عصر ایمیلهای استاندارد قدیمی و اسناد متنی بهسر آمده است. حتی پاورپوینت هم از كلیپآرتهای خستهكننده به تصاویر خیرهكننده و بزرگ تبدیل شده است. فكر میكنم در باید این موضوع باید از چند وجه به قضیه فكر كنید.
● اخیراً اینتل در همین مكان كنفرانسی در زمینه فروش و بازاریابی داشت. پیام شما برای این كنفرانس چه بود؟
▪ پیام اصلی این بود كه ما در سال ۲۰۰۶ مجموعهای دیدنی از محصولات را ارائه خواهیم كرد. بنابر برآورد متخصصان ما، این بهترین مجموعه محصولات اینتل در تمام شاخهها در طی یك دهه اخیر خواهد بود. ما مجموعهای از خطوط تولید را خواهیم داشت، چهار مدل پردازنده ۶۵ نانومتری و خطوط تولید ویفرهای سیصد میلیمتری بهزودی آماده كار خواهند بود. بههمین خاطر من اعلام كردهام كه با استفاده كامل از امسال بهره همه تولیدات و ظرفیتهایمان عایدمان خواهد شد.
● آیا شما اطمینان و دلگرمی بیشتری نسبت به طرح برنامههای آینده اینتل و توسعههای برنامهریزی شده احساس میكنید؟
▪ ما دو سال پیش بهمنظور ایجاد امكان پیشبینیهای دقیقتر، برنامههای طراحیشده خود را دوباره بررسی و تصحیح نمودیم. با وجود این محصولاتی كه امسال به بازار میآیند، حتی اواسط امسال، به مفاهیمی همچون تكهستهای، معماری كارایی بهینهشده توان و امكانات نرمافزاری برمیگردند. ما برای اولینبار روی تمام پلتفرمهای محصولاتمان در زمینه توسعه نرمافزاری، به یك چارچوب پایدار دست پیدا كردیم.
● ممكن است این مطلب را كمی بیشتر توضیح دهید؟
▪ روی تمام محصولات نه تنها شما نیازی به نگرانی در مورد توسعه نرمافزاری نخواهید داشت، بلكه تفاوتی نخواهد داشت كه این دستگاه سرور است یا دسكتاپ و یا نوتبوك. تمام این پردازندهها برای بالاترین كارایی بهینهسازی میشوند.
●برداشت شما از عملكرد AMD در این اواخر چیست؟ واضح است كه آنان امسال تلاش بسیاری برای تمركز روی رفع نیاز شركتها نمودهاند. آنها برای اولین بار به یك پلتفرم پایدار رسیدند و برای اولین بار برنامهای برای VARها دارند. من تصدیق میكنم كه سهم آنان از بازار نسبتاً كوچك و كم است. اما اراده آنها برای ورود به بازار سرورها بسیار قوی است.
▪ تمام این چیزهایی را كه شما گفتید اینتل بهعنوان پلتفرم پایدار پیش از این اختراع كرده است. ولی ما توقف نكردیم. پس میبینید كه یكی از امتیازاتی كه ما در ارائه خدمت به بازار شركتها از آن برخورداریم این است كه علاوه بر عرضه پردازنده، سایر اجزای پلتفرم را نیز تأمین مینماییم. ما چیپست، منطق، گرافیك، ابزارهای ارتباطی و تمام درایورهای نرمافزاری را فراهم میكنیم و با انجامدادن این كارها، خودمان را برای مشتریانمان معتبر میسازیم. بنابراین میتوانیم دوام و ماندگاری خود را در طول زمان تضمین نماییم . ما ارائه خدمات را ادامه دادیم و هرگز ساكن و بیحركت نخواهیم ایستاد.
● بهتازگی حرفهای زیادی درباره خدمات مدیریتشده (Managed Service) مطرح شده است. بهعنوان مدیرعامل اینتل چه توصیههایی برای تولیدكنندگانی كه مایل به حركت بهسمت این حوزه هستند دارید ؟
▪ اینگونه محصولات بسیار مطلوب هستند. زیرا كسانی كه در این تجارت فعالیت دارند را قادر میسازند كار خود را ارزانتر و بهتر انجام دهند و برای كسانیكه در این حوزه نیستند این امكان را فراهم میكنند آسانتر به این تجارت وارد شوند. استفاده از این سرویسها نه تنها كارها را سروسامان میبخشد بلكه زمانیكه نیاز به نسخه جدیدی از یك نرمافزار وجود دارد شما میتوانید كاملاً از راه دور اینكار را انجام دهید. شما میتوانید عملیات بازیابی از صفحه آبی (صفحه مرگ ویندوز) را بدون اینكه مجبور به اعزام یك نفر به محل باشید انجام دهید. همه اینها فناوریهای واقعاً شگفتآوری هستند.
● آیا مطلب دیگری هست كه مایل به مطرح كردن آن باشید؟
▪ شما در مورد تعهدات و الزامات ما درباره كانالها و شركای تجاری سؤالی نكردید. این موضوعی است كه شاید خوانندگانتان مایل باشند در مورد آن چیزی بشنوند. مخصوصاً پس از سال دشوار ۲۰۰۵. من فقط میگویم اینتل و به ویژه شخص من، وقف كانالهای تجاری و شركای خود خواهیم بود. من قسمت اعظم ۳۲ سالی كه در اینتل بودهام درگیر این كانالها بودهام و میتوانم بگویم كه حالا به یك درك صحیح در اینباره رسیدهام. من معتقدم ما دارای یك وابستگی دوجانبه شدید نسبت به یكدیگر میباشیم و اینتل هرگز در پشتیبانی از كانالهای تجاری خود متزلزل نخواهد شد. در پایان امیدوارم روابط كاری ما در این زمینه سال به سال بهتر و بهتر شود و میتوانید ببینید كه در سال ۲۰۰۶ ما برای آنان چه كارهایی انجام خواهیم داد.
گفتوگو با پل اتلینی مدیرعامل شركت اینتل
ترجمه: هومن تحویلداری
منبع: CRN Hardware
ترجمه: هومن تحویلداری
منبع: CRN Hardware
منبع : سایر منابع
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت سیزدهم دولت جمهوری اسلامی ایران جنگ رئیسی گشت ارشاد رئیس جمهور
هواشناسی تهران تصادف پلیس شهرداری تهران دستگیری سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات قیمت خودرو خودرو بانک مرکزی دلار بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا گلزار سریال سینمای ایران تلویزیون سینما سریال پایتخت موسیقی فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا
تبلیغات اپل ایرانسل فناوری سامسونگ ناسا آیفون بنیاد ملی نخبگان ربات
سرطان خواب بارداری دندانپزشکی مالاریا