جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
روابط عمومیها؛ گزارشگران مجانی رسانهها
در جامعه مدنی ستون اصلی و زیربنای امور را واحدهای روابط عمومی تشکیل میدهند، زیرا لازمه پاسخگو بودن سازمانها و ادارت، داشتن روابط عمومی قوی و مطلوب است. واحدهای روابط عمومی با عنایت هرچه بیشتر مسوولان سازمان خویش است که میتوانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و موجبات بالندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم سازند.
بیان اخبار و گزارشات ادارات و سازمانهای زیرمجموعه، یکی از اهداف بلندمدت هر سازمان است. این امر هم موجب رضایت ارباب جراید و مطبوعات و روابط عمومیها را فراهم میسازد و هم طبعا برای مدیران سازمانها نیز امتیاز محسوب میشود.
روابط عمومی با داشتن امکانات مورد نیاز میتواند با درایت و تدبیر خویش بر عملکرد ارگان یا سازمان خود نظارت کند.
متاسفانه گاهی در بعضی از ارگانها مشاهده میشود که روابط عمومی هرگز به وظایف اصلی خویش عمل نمیکنند و در چارچوب بسته به علت کمبود امکانات، نداشتن چارت سازمانی مشخص و اختیارات وظایف مدون و همچنین عدم آگاهی مدیران و مسوولان ادارات و سازمان باتوجه به توانایی داشتن اداره این امور به مسوولیت خطیر خود بیاعتنایی میکنند.
امروزه در ایران رابطه رسانهها با روابط عمومی تا حدودی رو به اصلاح میرود. در گذشته نه چندان دور روابط عمومیها با ارتباطی ناصحیح و برخوردهای سرد و عامرآنه، رسانهها را از خود میراندند که در شرایط فعلی با توجه به اینکه هنوز در بعضی از سازمانها این گلهمندی از طرف رسانهها موجود است، ولی این ارتباط به صورت عکس درآمده است و این روابط عمومیها هستند که از نحوه برخورد رسانهها گلهمند و ناراضی هستند. این امر واقعیت دارد و میبایست با اتخاذ شیوههای مناسب و برخوردهای گرم و صمیمی جهت رفع محدودیتهای بیجا از هر دو واحد ارتباطی برآمد و وضعیت نامطلوب موجود را تغییر داد و تنها در سایه تعامل دو سویه این رابطه متعادل میگردد.
روابط عمومی باید تلاش کند زمانی را صرف آموزش رسانهایی کند، زمانی که روابط عمومی کار با رسانهها را بداند و به فنون روزنامهنگاری مجهز باشد، این نقش موجب صرفهجویی در صنعت، پول، زمان و ... میشود و رسانهها به جای اینکه جهت گردآوری اخبار مستقیم وارد عمل شوند از این همراهی روابط عمومی در جهت اطلاعرسانی هرچه سریعتر اخبار بهره میگیرند و از این روست که جمله معروف "روابط عمومیها، گزارشگران مجانی رسانهها" هستند، تحقق مییابد.
گسترش وسایل ارتباط جمعی کار را برای روابط عمومی آسان کرده است. استفاده بهینه از این ابزار در ارتباطات درون و برون سازمان جهت رشد شاخصهای هر سازمان غنیمت است، پس باید از افراد خبره، کارآمد، متخصص و اهل ذوق و هنر در عرصه روابط عمومی برای انتشار اخبار صنایع بهره گرفت.
منبع : خبرگزاری ایسنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق مجلس شورای اسلامی حسن روحانی دولت سیزدهم نیکا شاکرمی دولت چین مجلس رهبر انقلاب بابک زنجانی شهید مطهری
ایران تهران هواشناسی یسنا سیل هلال احمر روز معلم آتش سوزی پلیس معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان طلا خودرو قیمت دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا ارز
عمو پورنگ موسیقی لیلا بلوکات سریال تلویزیون سینمای ایران عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینما تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی ناسا تبلیغات اپل اینستاگرام گوگل تلفن همراه عکاسی
خواب فشار خون کبد چرب