یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا


آموزش و پرورش تلفیقی دانش‌آموزان دیرآموز


آموزش و پرورش تلفیقی دانش‌آموزان دیرآموز
نویسنده : تات - محمدرضاهوسپیان - آلیس
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۳/۲۸
رده دیویی : ۳۷۰.۱۶۵
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۵۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۵۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۴۲۱-۱۹-۹

در این کتاب, نگارندگان مبحث آموزش و پرورش تلفیقی را برای دانش‌آموزان دیرآموز طی پنج فصل بررسی و تشریح می‌کنند .مولفان بر این باورند که 'بحث در مورد تلفیق یک بحث ارزشی است, یعنی بحثی است در مورد ارزش‌های حاکم بر جامعه .و آن چه اعتبار چنین ارزش‌هایی را در یک جامعه تعیین می‌کند, باورهای حاکم بر همان جامعه در مورد لزوم یا عدم لزوم پایبند بودن به این ارزش‌هاست...نتیجه اینکه آموزش و پرورش تلفیقی که ماهیتا یک بحث ارزشی است تا یک بحث صرفا علمی, باید با استناد به رویکرد هر جامعه نسبت به افراد کم توان یا به تعبیری افراد عادی صورت گیرد .'عناوین فصل‌ها از این قرار است' :اصطلاح‌شناسی و ضرورت موضوع', 'هوش و دانش‌آموزان دیرآموز', 'دانش آموزان دیرآموز '(ویژگی‌های شخصیتی, مشکلات رفتاری و ویژگی‌های شناختی), 'تلفیق دانش‌آموزان دیرآموز 'و 'آموزش .'در بخشی از کتاب ضمن رد نظام آموزشی مجزا, مولفان یادآور شده‌اند که' :چنین نظامی (آموزش تلفیقی) فقط معطوف به دانش‌آموزانی که دارای مشکلات یا محدودیت‌های یادگیری هستند, نیست . آموزش تلفیقی می‌تواند اثرات مطلوب فراوانی بر روی سایر دانش‌آموزانی که فاقد هر گونه مشکلات آموزشی مزمن یا مداوم هستند, نیز داشته باشد .'