پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
استحاله طبیعت در هنر
تاریخ نشر : ۸۴۰۹۲۰
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۸۰۲-۲۶-۲
رده دیویی : ۱۱۱.۸۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : طباطبائی - صالح
نویسنده : کوماراسوامی - آنانداکنتیش
ترجمهی حاضر از جمله مآخذی در زمینهی فلسفههای زیبایی شناسی شرقی، به ویژه زیبایی شناسی هندی و چینی، برشمرده میشود. در بخش نخست کتاب، فلسفهی هنر در آسیا بیان میگردد ضمن آن که نگارنده تصریح میکند، این مبانی نظریهی عمومی هنر برای هماهنگ ساختن دیدگاههای غربی و شرقی با یک دیگر است. بخش بعدی کتاب به بازگویی و تفسیر اقوال 'اکهارت' دربارهی هنر اختصاص دارد. در بخشهای بعدی نیز، مباحثی کمابیش تخصصی در حوزهی اصطلاح شناسی هنرمندی مطرح گردیده و دو اصطلاح 'پروکشه' و 'آبهاسه' بررسی شده است. افزون بر این، بخش پایانی کتاب، به مبحث هنر دینی و پرستش تمثال در هند اختصاص دارد. نگارنده در این فصل میکوشد تا در راستای تلاش همیشگیاش در توجیه همهی عناصر سنت، معنایی مقبول برای تمثالپرستی در هند بیابد. او نخست با تمسک به آموزههای گوناگون، و گاه متعارض هم چون وحدت وجود و دانتهای و نظام هیچگرایی در کیش بودایی متاخر، سعی میکند تا نشان دهد کیش هندو آیینی توحیدی یا، به تعبیری دقیقتر و یگانهانگارانه است، و سپس، به هر ترتیبی، ولو با تاویل کلمات حکیمان هندی، مقصود خویش را پی میگیرد. اما در نهایت، معنای انتزاعیای که از تمثالپرستی به دست میدهد، با آن چه از سوی نیایشگران هندو در عمل صورت میگیرد، بسی متفاوت مینماید.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۸۰۲-۲۶-۲
رده دیویی : ۱۱۱.۸۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : طباطبائی - صالح
نویسنده : کوماراسوامی - آنانداکنتیش
ترجمهی حاضر از جمله مآخذی در زمینهی فلسفههای زیبایی شناسی شرقی، به ویژه زیبایی شناسی هندی و چینی، برشمرده میشود. در بخش نخست کتاب، فلسفهی هنر در آسیا بیان میگردد ضمن آن که نگارنده تصریح میکند، این مبانی نظریهی عمومی هنر برای هماهنگ ساختن دیدگاههای غربی و شرقی با یک دیگر است. بخش بعدی کتاب به بازگویی و تفسیر اقوال 'اکهارت' دربارهی هنر اختصاص دارد. در بخشهای بعدی نیز، مباحثی کمابیش تخصصی در حوزهی اصطلاح شناسی هنرمندی مطرح گردیده و دو اصطلاح 'پروکشه' و 'آبهاسه' بررسی شده است. افزون بر این، بخش پایانی کتاب، به مبحث هنر دینی و پرستش تمثال در هند اختصاص دارد. نگارنده در این فصل میکوشد تا در راستای تلاش همیشگیاش در توجیه همهی عناصر سنت، معنایی مقبول برای تمثالپرستی در هند بیابد. او نخست با تمسک به آموزههای گوناگون، و گاه متعارض هم چون وحدت وجود و دانتهای و نظام هیچگرایی در کیش بودایی متاخر، سعی میکند تا نشان دهد کیش هندو آیینی توحیدی یا، به تعبیری دقیقتر و یگانهانگارانه است، و سپس، به هر ترتیبی، ولو با تاویل کلمات حکیمان هندی، مقصود خویش را پی میگیرد. اما در نهایت، معنای انتزاعیای که از تمثالپرستی به دست میدهد، با آن چه از سوی نیایشگران هندو در عمل صورت میگیرد، بسی متفاوت مینماید.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات انتخابات مجلس دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب مجلس زنان
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سلامت فضای مجازی قوه قضاییه شهرداری
گاز دولت خودرو قیمت دلار مالیات قیمت خودرو قیمت طلا مسکن حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه کتاب تلویزیون ازدواج کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
هواپیما دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا رفح حماس روسیه حمله به رفح نوار غزه ترکیه
فوتبال رئال مادرید استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
تبلیغات اینترنت اپل سامسونگ ناسا عیسی زارع پور آب گوگل مایکروسافت
سرطان هندوانه آسم بیماران خاص سنگ کلیه کمردرد بیمه سبزیجات اعتماد به نفس