دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

تلویزیون‌های زیبای FullHD نسل نوین LCDها


تلویزیون‌های زیبای FullHD نسل نوین LCDها
طراحی زیبا و کیفیت بالا دو مقوله مهم در تولید محصولات امروزی به شمار می‌روند که شرکت‌های پیشرو جهانی همواره به این دو اصل توجه کرده و می‌کنند. این موضوع یک خصیصه صنعتی نیست بلکه توجه به این مهم موجب توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی آن شرکت و به تبع آن جامعه صنعتی و جهانی می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو، با ارایه فناوری‌های نوین، توانمندی‌های زیادی را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورند و موجب می‌شوند مشتریان با به‌کارگیری این فناوری‌ها، توان عملیاتی شان را بالا ببرند و از ظرفیت‌های علمی و تخصصی بیشتری بهرمند شوند. نمونه بازر این موضوع را می‌توان در صنعت کامپیوتر مشاهده کرد. محصولات این حوزه امروزه در همه صنایع استفاده می‌شوند و دامنه کاربرد آن‌ها در زمینه‌های مختلف روزبه‌روز افزایش می‌یابد. این حجم وسیع به‌کارکیری کامپیوتر موجب شده است تولیدکنندگان این محصولات نه‌تنها به توسعه فناوری‌های آن فکر کنند، بلکه کیفیت و زیبای این محصولات را نیز مدنظر قرار دهند.
برای مثال، تلویزیون‌های LCD یکی از تجهیزات کامپیوتری است که طی سال‌های اخیر با توجه به رشد قابلیت‌ها، عرضه نمونه‌های پیشرفته و جدیدی مانند سری LCD-TV FullHD آن به بازار، کاربردی دوگانه را برای مشتریان به ارمغان آورده است. LCD علاوه بر استفاده در انجام امور اداری و کاری، برای تماشای فیلم‌های تفریحی به کار می‌رود. این مسئله با ورود نسل جدید تلویزیون‌های عریض و با کیفیت به بازار که طی چند سال اخیر شاهد حضور آن‌ها هستیم، شدت بیشتری یافته است.
شرکت سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید محصولات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات است که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده LCD و پرفروش‌ترین LCD-TV دنیا شهرتی جهانی دارد. این شرکت بتازگی جهت تصاحب بازار رو به رشد تلویزیون‌های FullHD، سری جدید LCD-TV FullHD خود را معرفی کرده است.
مدیران سامسونگ الکترونیک امیدوارند محصولات جدید سامسونگ با ویژگی‌های بتواند تداومی بر موفقیت‌های قابل توجه تلویزیون‌های LCD این شرکت در بازار جهانی باشد.
این سری جدید تلویزیون‌های LCD سامسونگ، سری ۵۵۰ نام دارد که در ۵ سایز مختلف ۳۲، ۳۷، ۴۰، ۴۶ و ۵۲ اینچ به بازار جهانی عرضه شده است.
از مهم‌ترین مشخصات این سری می‌توان به کیفیت ۲ مگاپیکسل، زاویه دید ۱۷۸ درجه و بلندگوهای پنهان شده در قاب اصلی اشاره کرد. همچنین تعبیه درگاه USB ۲.۰ و سه پورت HDMI اتصال تمامی لوازم جانبی حرفه‌ای را به این LCD-TV حرفه‌ای میسر می‌کند. در حقیقت این شرکت با اصلاح پانل و پردازشگرهای تصویری خود توانسته است در سری‌های جدید تلویزیون‌های LCD خود اصلاحی به وجود آورد و نرخ کنتراست را به بالاترین میزان برساند. همچنین سری جدید مدل‌های سامسونگ در مقایسه با سایر برندهای برتر جهان می‌توانند با فرکانس ۱۲۰ هرتز پانل خود را تازه (Refresh) کنند و در مقایسه با سایر شرکت‌های مشابه از Refresh صفحه بالاتری برخوردارند.
موتور پردازشگر تصویر این تلویزیون همزمان ۴ فناوری پیشرفته را به مصرف‌کننده عرضه می‌کند. DNIe+ (افزایش کیفیت رنگ تصویر)، صفحه فوق مشکی (وضوح بالای تصاویر پخش شده)، تنظیم فوق‌سریع نور پس‌زمینه (سازگارسازی تصویر و محیط) و تقویت گسترده رنگ (توانایی تنظیم حرفه‌ای سه رنگ قرمز، سبز و آبی) ارمغان استفاده سامسونگ الکترونیک از این موتور پردازشگر هستند.
مدیر بخش تحقیق و توسعه تلویزیون‌های LCDسامسونگ در این باره می‌گوید: اگر به مشخصات این مدل، طراحی زیبا و نسبت کنتراست دینامیکی ۳۰.۰۰۰:۱، صدای فراگیر ۲/۲ کانال (۲ ووفر + ۲ بلندگوی استریو) را نیز اضافه کنیم آن‌وقت متوجه خواهیم شد که چرا سامسونگ به تکرار موفقیت مدل‌های قبلی خود در بازار جهانی مطمئن است.
تمام این ویژگی‌ها موجب شده است بسیاری از مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا در حوزه محصولات صوتی و تصویری نشان طلایی را به این سری از محصولات اعطا کنند.
تمام سایزهای این سری تلویزیون از ۳۲ تا ۵۲ اینچ در بازار کشورمان، همزمان با سراسر دنیا عرضه می‌شود. شرکت سام سرویس به عنوان تنها نماینده سامسونگ الکترونیک برای محصولات صوتی، تصویری، خانگی و IT تنها گارانتی معتبر در ایران برای این محصول است.
همان‌طور که می‌دانید در بحث مدیریت ارتباط با مشتری، هر سازنده‌ای برای جلب رضایت خاطر مشتریان خود از محصولاتش اقدام به تاسیس مراکز و سرویس‌های خدمات پس از فروش می‌کند. از سوی دیگر در بسیاری از صنایع، تولید تقلبی محصولات خوشنام و با کیفیت موجب می‌شود تا وجود این‌گونه مراکز نتوانند رضایت خاطر همه مشتریان را جلب کنند. به منظور جلوگیری از عدم رضایت مشتریان، شرکت‌ها به طور کلی از ارایه خدمات به محصولاتی که ضمانت‌نامه مراکز خدمات پس از فروش خود را نداشته باشند، ممانعت به عمل می‌آورند.
این قاعده درباره شرکت سامسونگ نیز مستثنی نیست. با توجه به پشتیبانی مطلوب و ارایه خدمات پس از فروش مناسب سام‌الکترونیک و به منظور جلوگیری از محصولات تقلبی و بدون کیفیت این برند جهانی، سامسونگ الکترونیک هرگونه مسؤولیت در قبال کالاهایی که در ایران بدون گارانتی سام سرویس عرضه می‌گردند را از خود سلب و تمامی مراکز سام سرویس در سراسر کشور را از ارایه خدمات به آن کالاها منع کرده است.
منبع : هفته‌نامه بزرگراه فناوری