یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
شناسه تجاریBrand
یک شناسه تجاری یا در اصطلاح (Brand) شامل خصوصیات غیر قابل لمس یک محصول مانند:نام،شکل و نحوه بسته بندی،قیمت،تاریخچه،نحوه تبلیغات،میزان ونوع معروفیت آن می باشد.
بهترین راه شناخت یک شناسه تجاری (Brand) آن است که ارتباط خود را با آن با روابط دوستانه و اجتماعی خود مقایسه و آنرا به عنوان یک دوست یا آشنا فرض نماییم. شناسه های تجاری مانند دوستان ،و خود محصولات همانند اشخاص غریبه ای هستند که توسط دوستان به ما معرفی می شوند.
نحوه انتخاب شناسه های تجاری مختلف،مثل بوتان،زیمنس،سامسونگ و... همانند نحوه انتخاب دوستان با خصوصیاتی مختلف می باشد.شناسه تجاری محدود به کالاهای مادی نمی شود بلکه هر گونه خدمات و سرویس نیز می تواند یک شناسه تجاری محسوب شود به طور مثال Fedex وDHLشناسه های تجاری در زمینه خدمات، حمل و نقل و ارسال مراسلات می باشند.حتی از مکان های توریستی مثل "جزیره کیش"و پارک های بازی مثل "دیزنی لند" که تجربیات و خاطرات شیرینی را به همراه دارند نیز می توان به عنوان شناسه های تجاری یاد کرد.آشنایی و شروع ارتباط با یک شناسه تجاری مانند آغاز تمام رابطه های دوستانه،شامل سه مرحله آگاهی و شناسایی،امتحان و برخورد و تکرارمی باشد.
در مرحله اول ، با یک شناسه تجاری ازراه های مختلف آشنا می شویم.در مرحله دوم با توجه به اطلاعات و آگاهی کسب شده اقدام به خرید،کاربرد و امتحان محصول نموده و در سومین مرحله در صورت کسب رضایت و ارزش،خرید تکرار می گردد.
در واقع می توان گفت که رابطه ای مانند یک رابطه دوستانه بین آن شناسه تجاری و مشتری بر قرار شده هر دو خصوصیات یکسان و مشترکی را به عنوان ارزش مد نظر دارند.
ایجاد یک چنین رابطه ای باعث می شود که مشتری به شناسه تجاری وفادار شده و احتیاجی به استفاده از سایر شناسه های تجاری احساس نکند.هر شناسه تجاری در واقع یک تصویر و دیدگاه در ذهن مشتری ایجاد می نماید که برای هر مشتری همواره با میزان خاصی از ارزش و رضایت همراه است و باعث تمایز آن از سایر رقبا شده و باعث می گردد که مشتری از میان تمام شناسه های تجاری رغیب در بازار، آن را انتخاب نماید.
برای درک بهتر شناسه تجاری (Brand) می توان آن را با داغی که در مراکز پرورش دام بر روی حیوانات می زنند مقایسه نمود.داغ بر بدن یک گاو نه تنها مالکیت و محل پرورش آن را نشان می دهد بلکه شناختی از پرورش دهنده آن،شرایط تغذیه در مزرعه،شرایط بهداشتی و تاریخچه آن مرکز پرورش، بدست می دهد که با این زمینه ذهنی می توان راجع به خود دام و ارزش آن در بازار عرضه دام قضاوت کرد.
منبع : روزنامه عصر اقتصاد
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت حجاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی آتش سوزی سلامت تهران قتل پلیس کنکور شهرداری تهران وزارت بهداشت فضای مجازی زنان پایتخت
خودرو قیمت دلار دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال محمدرضا گلزار سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل جنگ غزه غزه رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه چین اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس سپاهان لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات اپل فناوری سامسونگ ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری دندانپزشکی کاهش وزن مالاریا زوال عقل