پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
تحقیقات لازمه تبلیغات موفق
ارزیابی تبلیغات، امروزه جزو جداناپذیر برنامههای تبلیغاتی شركتهاست كه در سایهء تحقیقات صحیح میتواند ـ كمك بزرگی در پیشبرد اهداف سازمانها داشته باشد.
در حال حاضر سازندگان تبلیغات متوجه شدهاند كه تحقیقات، به طور عمده در تغییر كاربردهای سنتی و جلب توجه به دیدگاههای جدید بسیار موثر است و میتواند در میان طراحیهای گوناگون تبلیغاتی، به انتخاب بهترینها كمك كند. به بیان دیگر، تحقیق، ذخیره و یا جانشینی برای خلاقیت نیست بلكه، مشاوری مطمئن برای دستیابی به كارآمدترین خلاقیت است.
در تحقیقات مربوط به تبلیغات، چهار مرحله را میتوان تشخیص داد:
۱) تحقیقات قبل از شكل گرفتن و پردازش تبلیغات.
۲) تحقیقات در طول شكل گرفتن و پردازش تبلیغات.
۳) آزمایشهای قبل از انجام تبلیغات.
۴) آزمایشهای بعد از انجام تبلیغات.
در تمامی این موارد برای تهیه یا امتحان یك تبلیغ خاص، میتوان به تحقیق و پژوهش پرداخت; مرحلهء اول كه تحقیق قبل از شكل دادن و شكل گرفتن تبلیغ است، با شكلدهی ایدههای تبلیغاتی از یك سو و ارزیابی این ایدهها از سوی دیگر سروكار دارد.
در این مرحله، ارزیابی یادداشتها و تجزیه و تحلیل تبلیغات گذشته، راهنمای بسیار خوبی برای آفرینش تبلیغات موثرتر در آینده خواهد بود.
در مرحلهء دوم كه عبارت از تحقیق در تكمیل تبلیغ است، ارزیابی ایدههای تبلیغاتی در یك فرم ابتدایی جایگاه ویژهای دارد. در این مرحله، طراح تبلیغ از مطالعات قبلی و مقدماتی و یا تحقیقات مربوط به مصرفكنندگان و مخاطبان، امكان تاثیرگذاری بیشتر تبلیغ را فراهم میسازد.
مرحلهء سوم، یعنی آزمایش قبل از انجام تبلیغات، شامل آزمایش تبلیغات چاپی و یا فیلم تبلیغاتی، قبل از انتشار و یا نمایش است.
این كار باید پیش از صرف مخارج بابت نشر و یا پخش انجام شود زیرا قسمت بزرگ مخارج تبلیغات، مربوط به هزینهء پخش و یا نشر آنهاست و برطرف كردن ضعفها و اشكالات احتمالی، قبل از پخش و نشر، مقرون به صرفه است.
در مرحلهء چهارم كه تحقیقات بعد از انجام تبلیغات است، میزان تاثیر تبلیغات و كل برنامههای تبلیغاتی به كمك روشهای گوناگون مورد بررسی قرار میگیرد تا قواعد و ضوابط بهتری برای تبلیغات مشابه در آینده حاصل شود.
مژگان احمدی
منبع : روزنامه سرمایه
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران روز معلم آمریکا معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شهید مطهری شورای نگهبان
تهران زلزله هواشناسی معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه اوکراین
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری