یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا


روان‌شناسی تبلیغات تجاری (تبلیغات تجاری و ذهن مصرف کننده): آنچه عمل می‌کند, آنچه عمل نمی‌کند و چرایی


روان‌شناسی تبلیغات تجاری (تبلیغات تجاری و ذهن مصرف کننده): آنچه عمل می‌کند, آنچه عمل نمی‌کند و چرایی
نویسنده : ساذرلند - ماکس
مترجم : قربانلو - سینا
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۸/۱۵
رده دیویی : ۶۵۸.۸
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۰۵۷۲-۵-۰

ساذرلند در این کتاب برخی اصول و رموز تبلیغات را برمی‌شمارد و بعضی از ساز و کارهای روان شناختی بنیادین آن را توصیف می‌کند .در این کتاب به پاره‌ای از پرسش‌های مربوط به نحوه تاثیر تبلیغات تجاری بر مردم, همچنین قدرت جادویی تبلیغات پاسخ داده شده است .کتاب در دو بخش ( 25فصل) سامان یافته است .بخش نخست با عنوان 'چرا تبلی‌ غ تجاری مدت‌های مدیدی است که همچنان به عنوان یک راز باقی مانده است 'و بخش دوم با عنوان 'آنچه عمل می‌کند, آنچه عمل نمی‌کند و چرایی آن .'در این دو بخش مطالبی در باب برنامه‌ریزی تبلیغاتی, پیامدهای قطع یا متوقف شدن تبلی‌ غ, آگهی‌های تلویزیونی و ویژگی‌های آن, محدودیت‌های تبلی‌ غ, تاثیرگذاری بر افراد, حداکثر کردن اثر بخشی تبلی‌ غ و نظایر آن مطرح شده است .