یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
بحران و نیاز مخاطب به رسانه
در مواقع بروز بحران، نیاز مخاطب به رسانه بیشتر میشود و اگر به رسانه رجوع کند و چیزی نیابد و یا چیز نامناسبی پیدا کند دیگر به سراغ آن رسانه نخواهد رفت.
در تشریح بیشتر موارد فوق باید گفت؛ برخی از خبرنگاران رسانه های داخلی (مستقر در در داخل و یا خارج از کشور ) اغلب به دلایل متعدد از کنار سوژههای ناب و دست اول می گذرند . در نتیجه سوژههای آنان اغلب کلیشهای و تشریفاتی هستند و در بسته بندیهای نا زیبا ارائه می شوند. برخی از این دلایل به این شرح است: نقش عوامل درون رسانه ای و برون رسانه ای در سوژه یابی و پرداخت به آن.
اشراف و تسلط نداشتن خبرنگار بر علم ارتباطات، روشها و اصول سوژهیابی و پرداخت به آن سوژه ها.
تسلط نداشتن اغلب خبرنگار اعزامی به کشور خارجی به زبان محل مأموریت.
عشق و علاقه نداشتن تعداد قابل توجهی از خبرنگاران به کار خود و روی آوردن به این حرفه برای داشتن شغل.
و غلبه نگاه اداری در کار رسانه.
خبرنگار نباید اداری فکر کند بلکه باید همه چیز را سوژه، همه جا را محل کار و همه زمان ها را ساعات کاری خود بداند. باید عِرق وحس خبری داشته باشد. همچنین باید بر حرفه خود تسلط داشته باشد. بدیهی است، روش آزمون و خطا در عصر تعدد و تکثر رسانه ها، سرعت رسانه را میگیرد و رسانه را به یک رسانه دنباله رو تبدیل می کند.
http://modernmedia.blogfa.com
منبع : خبرگزاری ایسنا
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی پایتخت زنان آتش سوزی
خودرو دلار بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل