یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
نوگرایی اسلامی و مدرنیزم غربی
نویسنده : عماره - محمد
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور وزارت کشور رئیس جمهور رئیسی رهبر انقلاب
ایران زلزله سلامت تهران هواشناسی سیل فضای مجازی شهرداری تهران سازمان هواشناسی پلیس بارش باران قتل
خودرو نفت یارانه قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو گاز ایران خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت بازار خودرو مالیات
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کیانوش عیاری تلویزیون نمایشگاه کتاب تهران کتاب سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سریال مهران مدیری کتابخوانی
فناوری اینترنت
رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین اسرائیل غزه آمریکا حماس روسیه رفح اوکراین افغانستان نوار غزه
پرسپولیس فوتبال هوادار استقلال لیگ برتر لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بازی
شفق قطبی ایلان ماسک اپل طوفان خورشیدی ناسا گوگل مایکروسافت هوش مصنوعی فیبرنوری ماهواره
استرس فشار خون بارداری افسردگی شیر زایمان