یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


Proceeding of seminar on E-learning and knowledge management: 11-14 Sep .2005


تاریخ نشر : ۸۵۰۵۰۴
تعداد صفحه : ۳۳۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۳-۹۴۰۲-۵
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۰۶
رده دیویی : ۶۵۸.۴
محل نشر : آبادان
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف

این مجموعه دربرگیرنده‌ی مقالاتی است به زبان انگلیسی که در سمینار مدیریت دانش و آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران در شهریور 1384 با همکاری مرکز آموزش‌های الکترونیکی ـ مراکز انفورماتیک و دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران برگزار گردیده است. مقالات بخش نخست کتاب عبارت‌اند از: یادگیری مشارکتی در محیط‌های یادگیری یا پشتیبانی کامپیوتر، به کارگیری آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها، آموزش‌های الکترونیکی: گرایش‌ها و توسعه در آینده، ارزیابی کردن آموزش الکترونیکی در دانشگاه، و راهنمای تسهیل کننده به منظور برگزاری کارگاه‌های مساله‌گرا. این مقالات توسط پروفسور دکتر هاتیزمندل و با همکاری دکتر برنهارت ارتل، دکتر بریجیت کوپ، توماس لرشن کاترین ونیکلرن و اولیوربرگ از دانشگاه ماکسیملیان مونیخ، عرضه شده است. سایر مقالات این بخش که توسط فاطمه فاطمی دزفولی، حسن عابدی جعفری، محمدعلی سرلک و بی‌بی سیده اسحاق‌زاده عرضه شده‌اند بدین‌قرار هستند: یادگیری مشارکتی، امکانات و نیازمندی‌ها، طراحی و تبیین معمول اعتماد افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های مجازی، و مدیریت دانش و آموزش الکترونیکی. بخش دوم نیز تحت عنوان 'مدیریت دانش'، شامل مجموعه تالیفات پروفسور هاتیزمندل و با همکاری دکتر کاترین ونیکلر، نیز مقاله‌ی کامبیز بدیع و مریم طایفه‌ی محمودی (مرکز تحقیقات مخابرات) به این شرح عرضه گردیده است: فرضیات ابتدایی بر موضوع مدیریت دانش، مدیریت دانش به منزله‌ی یک روش منحصر به فرد، مدیریت دانش به منزله‌ی یک روش سازمانی، استفاده از مدیریت دانش در تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده، و مدیریت دانش: معانی اساسی جهت خلق کردن دانش در محیط‌های تحقیقاتی.