پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


مدیریت اجرایی در مدارس: چگونه مدیریت و رهبری کارکنان موجب بهبود عملکرد مدارس می‌گردد


تاریخ نشر : ۸۵۰۱۱۴
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۴۵۸-۲۷-۸
شماره کنگره : ۸۵۱۱۴۰۱۷
رده دیویی : ۳۷۱.۲۰۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
مترجم : بنی‌سی - پری‌ناز
نویسنده : وست-برنهام - جان
نویسنده : برادبور - اینگریت
مترجم : معینیان - داود
مترجم : بصیری - سودابه

مطالب کتاب حاضر دربرگیرنده‌ی سیاست، عملکرد و تغییرات مدون در نواحی استاندارد‌ها مدیریت‌های اجرایی در انگستان از سال 1997 است. این تغییرات حاوی نکاتی است از قبیل، تاسیس یک واحد استاندارد قدرتمند و متمرکز در پارلمان آموزشی و استخدامی، تخصیص استانداردهای حرفه‌ای ملی برای معلمان کلاس، سیستم ایجاد ارتقای درجه برای افزایش حقوق دبیران متخصص و یک شکل کاری غیر سیستمی برای ایجاد و عملکرد در مدیریت اجرایی از زمان ایجاد Code of 1862 که مربوط به معلمین و توسعه‌ی بازده‌ی عملکرد دانش‌آموزان است. در بخش نتیجه‌گیری آمده است: 'مدل‌هایی که استفاده می‌شود برای پیشرفت، شامل ارزیابی شاگردان در طبقه‌بندی آن‌ها به گروه‌های خوب و متوسط به منظور سازمان‌دهی موثر آن‌ها است. ممکن است یک شکاف خطرناک در آموزش و پرورش، وجود داشته باشد و آن قسمت‌های مکمل می‌باشد. شاید درس‌هایی وجود داشته باشد که یاد گرفته می‌شوند از فیزیک‌دان، دیوید بوهم که از کتاب (پنجاه حکمت انظباتی ـ 1990) وظیفه‌ای است بیهوده ـ مانند تلاش دوباره بر متحد کردن تکه‌هایی از آینه شکسته که دوباره با نور منعکس کنند'.