دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
عرفی شدن دین
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۰۸
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۷۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۷-۲۰۷-۲
رده دیویی : ۲۱۱.۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : سبحانیتبریزی - جعفر
نوشتار حاضر که توسط موسسهی تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع) فراهم آمده، دربرگیرندهی مفاهیم دوگانهی عرفی شدن دین از دیدگاه طراحان این نظریه، در کنار بررسی این دیدگاههاست به تصریح نگارنده: در برداشت نخست، دین، مجموعهای است از عقاید و احکام. بخش نخست آن عقلانی میشود یعنی از حالت تعبدی درآمده و در قالب گزارشهای عقلی، عرضه میگردد و بخش دوم آن که مربوط به شیوهی زندگی مردم است، از طریق مجالس قانونگذاری و سیستم حزبی و پارلمانی، عقلایی شده و مصوبات عقلا در مجالس قانونگذاری، تعیین کنندهی احکام رفتاری ماست نه چیز دیگری، به تعبیر واضحتر، دین که میراث انبیا و اولیاست به دو بخش، تقسیم میگردد: بخشی به دست عقل آدمی داده میشود و بخش دیگر به عقل جمعی سپرده میشود تا از طریق مجالس قانونگذاری، قوانینی را به جای احکام دین وضع نمایند. مفهوم دوم عرفی شدن، عبارت است از افتراق سازی میان ساخت سیاسی از نهاد دین و به عبارت دیگر، عرفی شدن به این معناست که نهاد دین که در اعصار گذشته دارای کارکردهای گوناگونی بوده، به علت پیچیده شدن مناسبات زندگی اجتماعی و تخصصی شدن نقشها، هم چون سایر نهادها متمرکز شده و وظایف خود را واگذار میکند'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۷۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۷-۲۰۷-۲
رده دیویی : ۲۱۱.۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : قم
نویسنده : سبحانیتبریزی - جعفر
نوشتار حاضر که توسط موسسهی تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع) فراهم آمده، دربرگیرندهی مفاهیم دوگانهی عرفی شدن دین از دیدگاه طراحان این نظریه، در کنار بررسی این دیدگاههاست به تصریح نگارنده: در برداشت نخست، دین، مجموعهای است از عقاید و احکام. بخش نخست آن عقلانی میشود یعنی از حالت تعبدی درآمده و در قالب گزارشهای عقلی، عرضه میگردد و بخش دوم آن که مربوط به شیوهی زندگی مردم است، از طریق مجالس قانونگذاری و سیستم حزبی و پارلمانی، عقلایی شده و مصوبات عقلا در مجالس قانونگذاری، تعیین کنندهی احکام رفتاری ماست نه چیز دیگری، به تعبیر واضحتر، دین که میراث انبیا و اولیاست به دو بخش، تقسیم میگردد: بخشی به دست عقل آدمی داده میشود و بخش دیگر به عقل جمعی سپرده میشود تا از طریق مجالس قانونگذاری، قوانینی را به جای احکام دین وضع نمایند. مفهوم دوم عرفی شدن، عبارت است از افتراق سازی میان ساخت سیاسی از نهاد دین و به عبارت دیگر، عرفی شدن به این معناست که نهاد دین که در اعصار گذشته دارای کارکردهای گوناگونی بوده، به علت پیچیده شدن مناسبات زندگی اجتماعی و تخصصی شدن نقشها، هم چون سایر نهادها متمرکز شده و وظایف خود را واگذار میکند'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
فضای مجازی هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران سلامت
خودرو بانک مرکزی بنزین قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان
مهاجرت تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران صدا و سیما دفاع مقدس مسعود اسکویی موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
اسرائیل رژیم صهیونیستی حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری گوگل آیفون اینستاگرام مایکروسافت سامسونگ اپل ناسا عکاسی
ویتامین کاهش وزن استرس توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب