شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

خرید هدایای تبلیغاتی از طریق اینترنت


خرید هدایای تبلیغاتی از طریق اینترنت
▪ آیا تا به حال گذرتان به بازار تهران خورده است؟
در صورت مثبت بودن جواب، نیت و قصد شما جهت عزیمت به بازار احتمالا در دسته‌بندی‌های زیر می‌گنجد.
۱) از کسبهء بازار هستید و یا به واسطهء ارایهء خدماتی به بازار می‌روید.
۲)جهت خرید به بازار می‌روید(به دنبال جنس عمده و یا جنس خاصی می‌گردید)
۳)توریست هستید و یا برای تفریح و بازدید از مناطق تاریخی به بازار می‌روید.
▪ هدف بحث ما موارد یک و سه را شامل نمی‌شود.
الف)حالت اول (جامعهء ما)
▪ پیش‌فرض: یک خریدار که جهت خرید خود قصد رفتن به بازار را داریم.
اول باید بدانیم جنس یا محصول خاص‌مان را از کدام قسمت بازار باید تهیه کرد. در صورت نداشتن اطلاعات عمومی در این زمینه پدران و افراد مسن اطراف خودمان بهترین راهنمای ما خواهند بود. بعد از تعیین مسیر اولین، سریع‌ترین و بهترین گزینه جهت رفتن به بازار استفاده از تکنولوژی‌دهه‌های گذشتهء غرب و امروز ایران یعنی مترو است.
البته با تمام این صحبت‌ها حداقل یک نصف روز از زمان مفید خود را در رفت و آمد باید بگذرانیم و اما بازار تهران:
۱) ازدحام
۲) ترافیک و بی‌قانونی
۳) آلودگی هوا و عدم رعایت نظافت و بعد از مدتی که به شرایط موجود عادت کردید، مغازه‌های زیاد، افراد گوناگون، قیمت‌های متفاوت و جنس‌های جور واجور شما را گیج و مبهوت و مردد جهت یک خرید به اصطلاح برد-برد می‌کند. در بهترین شرایط شما بعد از پیدا کردن جنس خود با هزار قسم و آیه از طرف فروشنده و چانه‌زدن از طرف شما و صرف کلی زمان و هزینه، دل را به دریا زده و جنس مورد نظر خود را خریداری می‌کنید و...
ب)حالت دوم (جامعهء پیشرفته)
▪ پیش‌فرض: یک خریداریم و جهت خرید خود به دنبال مکان مناسبی می‌گردیم.
پشت میز کامپیوتر شخصی خود در منزل و یا محل کار خود و کیلومترها دورتر از محل فروش محصول خود در محیطی آرام و در کنار کارهای روزمره به راحتی جنس مورد نظر خودمان را در اینترنت جست‌وجو کرده، قیمت‌ها را مقایسه کرده و ثبت سفارش می‌کنیم و مبلغ آن را از حساب شخصی‌مان پرداخت کرده و در عرض چند دقیقه نسبت به یک معاملهء بزرگ اقدام می‌کنیم و...
با خواندن اجمالی و تکراری جملات بالا و با توجه به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های لازم و تلاش جدی و پایه‌ای مدیران مربوطه آیا شما فکر می‌کنید چقدر طول خواهد کشید که ما به آرزوی ایرانی آباد و مجهز به تکنولوژی روز دنیا و یا حتی با تاخیر همانند مترو دست یابیم؟!
جواب این سوال در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و افراد عامهء مختلف است.
بدبینانه‌ترین نظرها رسیدن به این تکنولوژی را ده‌ها سال در نظر گرفته و خوشبینانه‌ترین نظرها نیز که هر روز در روزنامه‌ها می‌خوانیم همین فردا را با ایجاد یک شهرک الکترونیکی هدف قرار می‌دهند. با گشت و گذار در دنیای مجازی می‌توان دریافت که گروه‌هایی کوشیده‌اند با ایجاد سایت‌های مناسب و مرتبط، تحقق شهرک‌های اینترنتی را در ایران نزدیک‌تر سازند.
منبع : روزنامه سرمایه