یکشنبه, ۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 26 May, 2024
مجله ویستا
اعتبارگذاری در آموزش عالی و آموزش پزشکی
بهبود کیفیت آموزشی و مراعات استانداردهای آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی از سوی همة کشورها به ویژه کشورهای پیشگام در آموزش عالی در پنجاه سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.
یافتن معیارهای عینی برای رتبه بندی دانشگاه ها و حمایتهای مالی از آنها از جمله دلایل این توجه بوده است. برای اطمینان یابی از کیفیت آموزش عالی، اعتبارگذاری به عنوان یک رویکرد پذیرفته شده به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است.
کشورهای مختلف براساس ساختار اداری و سیاسی خود، الگوهای متفاوتی را برای اعتبارگذاری انتخاب کرده اند. در این مقاله با استفاده از منابع منتشر شده در ده سال اخیر، هدفهای اعتبارگذاری و الگوهای مختلف آن به خصوص الگوهای مورد استفاده در آموزش پزشکی تشریح و ضمنا به نظام اعتبارگذاری در برخی کشورها به اختصار اشاره شده است.
علیرضا یوسفی
روشنک حسن زهرایی
سهیلا احسان پور
روشنک حسن زهرایی
سهیلا احسان پور
منبع : پایگاه اطلاعات علمی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات ریاست جمهوری انتخابات سید ابراهیم رئیسی شهدای خدمت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی رهبر انقلاب حسین امیرعبداللهیان ابراهیم رئیسی شهادت
سلامت تهران وزارت بهداشت هواشناسی مشهد فضای مجازی سازمان هواشناسی پلیس شهرداری تهران آتش سوزی سیل قتل
دولت سیزدهم خودرو قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بورس حقوق بازنشستگان یارانه بازار خودرو تورم ایران خودرو سهام عدالت
جشنواره فیلم کن سینما تلویزیون سینمای ایران جشنواره کن سینمای جهان اصغر فرهادی دفاع مقدس فتح خرمشهر سریال پایتخت
وزارت علوم
اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی غزه روسیه جنگ غزه آمریکا چین اوکراین حماس اتحادیه اروپا لبنان
فوتبال پرسپولیس استقلال جواد نکونام استقلال خوزستان لیگ برتر نساجی باشگاه پرسپولیس بارسلونا والیبال تیم ملی والیبال ایران بازی
موبایل سامسونگ اپل گوگل اینترنت مایکروسافت کهکشان ناسا فضا
استرس دیابت حافظه آلزایمر زوال عقل بارداری قلب ویتامین دیسک کمر