جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

فریدون عسگر زاده


فریدون عسگر زاده
فریدون عسگر زاده در سال ۱۳۶۴، توسط سید نصراله سجادی سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان كشورمان بود و در این سال،تیم های الف و ب كشورمان را در مسابقات فوتبال جام بین المللی دهه فجر همراهی كرد و دراین مدت از دستیاری ناصر ابراهیمی بهره برد .
در زمستان سال ۱۳۶۴ مسابقات بین المللی جام دهه فجر با حضور ۳ تیم داخلی و ۵ تیم خارجی در ایران برگزار شد و عسگرزاده و ابراهیمی به طور مشترك مربیگری تیم های ملی الف و ب را بر عهده گرفتند. تیم ملی الف ایران در این مسابقات به مقام دوم رسید اما تیم ملی ب ایران در این رقابت ها در مرحله اول حذف شد . با این حال فریدون عسگرزاده برای اولین بار زمینه های دعوت از مردانی چون احمد رضا عابد زاده، مجید نامجو مطلق، امیر قلعه نوعی ، محمد حسن انصاری فرد ، مرتضی فنونی زاده ، مهران نجفی و سید مهدی ابطحی را به تیم ملی فراهم آورد.
عسگرزاده در بهار سال ۶۵ از مربیگری تیم ملی فوتبال كشورمان كناره گیری كرد.
فریدون عسگرزاده فوتبال را در ۲ تیم شاهین و تهران جوان آغاز كرد و بعد از پایان دوران بازیگری دراین ۲ تیم به مربیگری روی آورد و در تیم های مختلف فوتبال مثل هما تهران و سپید رود رشت به مربیگری پرداخت . بعد از ترك تیم ملی بزرگسالان عسگرزاده هیچگاه به صورت جدی در سطح بالای فوتبال ایران حضور نیافت.
منبع : سایت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران


همچنین مشاهده کنید